Závěrečná práce se zabývá využitím školní zahrady ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ. Opírá se o historii a současnost využití školní zahrady, o výhody a možné obtíže ve výuce. Představuje zóny školní zahrady a jaké výukové prvky by měla školní zahrada obsahovat. Popisuje druhé období vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, především předmět přírodověda. Cílem práce je na základě vlastního šetření zjistit využití školní zahrady ve výuce přírodovědy na 1.st. ZŠ. Ukazuje, jak vhodně školní zahradu využít v předmětu přírodověda a jak je školní zahrada prospěšná pro rozvoj dovedností a vývoje žáků.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with the use of the school garden in the teaching of science in the 1st grade of primary school. It relies on the history and present use of the school garden, the advantages and potential difficulties of teaching. It presents the zones of the school garden and what teaching elements the school garden should contain. It describes the second period of the educational area of Man and his world, primarily the subject of natural science. The aim of the work is to find out the use of the school garden in the teaching of natural history at 1st St. Elementary school. It shows how to use the school garden appropriately in the subject of science and how the school garden is beneficial for the development of pupils' skills and development.
Klíčová slova
Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, výukové prvky, vyučování.
Klíčová slova v angličtině
School garden, natural garden, natural classroom, environmental education, alienation of man from nature, teaching elements, teaching.
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se zabývá využitím školní zahrady ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ. Opírá se o historii a současnost využití školní zahrady, o výhody a možné obtíže ve výuce. Představuje zóny školní zahrady a jaké výukové prvky by měla školní zahrada obsahovat. Popisuje druhé období vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, především předmět přírodověda. Cílem práce je na základě vlastního šetření zjistit využití školní zahrady ve výuce přírodovědy na 1.st. ZŠ. Ukazuje, jak vhodně školní zahradu využít v předmětu přírodověda a jak je školní zahrada prospěšná pro rozvoj dovedností a vývoje žáků.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with the use of the school garden in the teaching of science in the 1st grade of primary school. It relies on the history and present use of the school garden, the advantages and potential difficulties of teaching. It presents the zones of the school garden and what teaching elements the school garden should contain. It describes the second period of the educational area of Man and his world, primarily the subject of natural science. The aim of the work is to find out the use of the school garden in the teaching of natural history at 1st St. Elementary school. It shows how to use the school garden appropriately in the subject of science and how the school garden is beneficial for the development of pupils' skills and development.
Klíčová slova
Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, výukové prvky, vyučování.
Klíčová slova v angličtině
School garden, natural garden, natural classroom, environmental education, alienation of man from nature, teaching elements, teaching.
Zásady pro vypracování
Cíl : Průzkum využití školní zahrady ve výuce přírodovědy na 1.st. ZŠ.
Ukázat pedagogům a žákům, jak vhodně a zajímavou formou využít šk.zahradu k výuce přírodovědy.
Požadavky: studium odborné literatury,zjišťování využití školních zahrad
Metoda : rozhovor, anketa
Zásady pro vypracování
Cíl : Průzkum využití školní zahrady ve výuce přírodovědy na 1.st. ZŠ.
Ukázat pedagogům a žákům, jak vhodně a zajímavou formou využít šk.zahradu k výuce přírodovědy.
Požadavky: studium odborné literatury,zjišťování využití školních zahrad
Metoda : rozhovor, anketa
Seznam doporučené literatury
Zamiluj si přírodu - knížka námětů na posilování vztahu k přírodě (M. Kříž a kolektiv)
ČTVRTEČKOVÁ, TEREZA, Tereza. Ideální zahrada mateřské školy podle představ dětí předškolního věku (na 6. MŠ v Plzni a MŠ Resslova Praha). [s.l.]: Západočeská univerzita v Plzni, 2012.
LUKÁŠ, Martin. Školní zahrada jako učebna [online]. Masarykova univerzita
MEDLÍK, J. Historie školních zahrad v Německu příklad z anglického Brightonu. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s.
MOKRES, F. Z historie školních zahrad. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s.
KŘIVÁNKOVÁ,D. Školní zahrada jako přírodní učebna. Lipka ediční centrum.
Hábová ,V. a kolektiv. Praktická péče o školní zahradu společně s žáky.Chaloupky, o.p.s.,2018,2.vydání
7. KOMENSKÝ, J. A. Didaktika velká. Brno : Komenium, 1948. ISBN neuvedeno
8. BUREŠOVÁ, K. et. al. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s.
Školní zahrada jako přírodní učebna (D. Křivánková)
časopis Školní zahrada, aj.
Seznam doporučené literatury
Zamiluj si přírodu - knížka námětů na posilování vztahu k přírodě (M. Kříž a kolektiv)
ČTVRTEČKOVÁ, TEREZA, Tereza. Ideální zahrada mateřské školy podle představ dětí předškolního věku (na 6. MŠ v Plzni a MŠ Resslova Praha). [s.l.]: Západočeská univerzita v Plzni, 2012.
LUKÁŠ, Martin. Školní zahrada jako učebna [online]. Masarykova univerzita
MEDLÍK, J. Historie školních zahrad v Německu příklad z anglického Brightonu. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s.
MOKRES, F. Z historie školních zahrad. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s.
KŘIVÁNKOVÁ,D. Školní zahrada jako přírodní učebna. Lipka ediční centrum.
Hábová ,V. a kolektiv. Praktická péče o školní zahradu společně s žáky.Chaloupky, o.p.s.,2018,2.vydání
7. KOMENSKÝ, J. A. Didaktika velká. Brno : Komenium, 1948. ISBN neuvedeno
8. BUREŠOVÁ, K. et. al. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s.
Školní zahrada jako přírodní učebna (D. Křivánková)
časopis Školní zahrada, aj.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.