Diplomová práce se zabývá projektovou výukou a přínosy její aplikace do vyučování. V rámci této práce byl ve výuce chemie uskutečněn strukturovaný projekt na téma Tuky a výživa ve výuce chemie. Cíli diplomové práce byly vypracování rešerše na téma projektová výuka a vypracování pracovních listů pro žáky, resp. metodických listů pro učitele. Práce obsahuje podrobný popis všech fází projektu a zároveň úspěšnost v naplňování cílů žákovského projektu a prezentuje výsledky práce žáků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with project-based teaching and the benefits of its application in teaching. As part of this work, a structured project on the topic Fats and nutrition in chemistry teaching was carried out in chemistry teaching. The goals of the diploma thesis were the development of research on the topic of project-based teaching and the development of worksheets for pupils, respectively methodical sheets for teachers. The thesis contains a detailed description of all phases of the project. The thesis also describes the success in fulfilling the goals of the student project and presents the results of the students' work.
Diplomová práce se zabývá projektovou výukou a přínosy její aplikace do vyučování. V rámci této práce byl ve výuce chemie uskutečněn strukturovaný projekt na téma Tuky a výživa ve výuce chemie. Cíli diplomové práce byly vypracování rešerše na téma projektová výuka a vypracování pracovních listů pro žáky, resp. metodických listů pro učitele. Práce obsahuje podrobný popis všech fází projektu a zároveň úspěšnost v naplňování cílů žákovského projektu a prezentuje výsledky práce žáků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with project-based teaching and the benefits of its application in teaching. As part of this work, a structured project on the topic Fats and nutrition in chemistry teaching was carried out in chemistry teaching. The goals of the diploma thesis were the development of research on the topic of project-based teaching and the development of worksheets for pupils, respectively methodical sheets for teachers. The thesis contains a detailed description of all phases of the project. The thesis also describes the success in fulfilling the goals of the student project and presents the results of the students' work.
Rešerše literatury včetně zahraniční na téma tuky a výživa ve výuce chemie na základní škole
Vypracování projektu na téma tuky a výživa s pracovními listy pro žáky a metodickými listy pro učitele. Zaměřit se na praktický význam tuků v denním životě.
Ověření vlastního projektu alespoň s jednou třídou základní školy a zpracování výsledků.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury včetně zahraniční na téma tuky a výživa ve výuce chemie na základní škole
Vypracování projektu na téma tuky a výživa s pracovními listy pro žáky a metodickými listy pro učitele. Zaměřit se na praktický význam tuků v denním životě.
Ověření vlastního projektu alespoň s jednou třídou základní školy a zpracování výsledků.
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006. 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0.
ŠIMONÍK, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD s.r.o. Brno, 2003. 98 s. škola v praxi, svazek 2. ISBN 80-86633-04-7.
RUSEK Martin, TÓTHOVÁ Martina Tóthová, VOJÍŘ Karel. Project-based education and other activating strategies in science education XVII. ISBN 978-80-7603-155-5
Nguyen Ngoc Tua1, Bui Thi Hanh, Tran Trung Ninh. Project Based Learning in General Chemistry to Develop the Problem-Solving and Creativity. American Journal of Educational Research, 2020, Vol. 8, No. 7, 475-479
Shruthi Venkatesh Reddy. Towards Project-based Science Learning: A Finnish class teacher’s conceptions and implementation. Master’s Thesis in Education
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006. 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0.
ŠIMONÍK, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD s.r.o. Brno, 2003. 98 s. škola v praxi, svazek 2. ISBN 80-86633-04-7.
RUSEK Martin, TÓTHOVÁ Martina Tóthová, VOJÍŘ Karel. Project-based education and other activating strategies in science education XVII. ISBN 978-80-7603-155-5
Nguyen Ngoc Tua1, Bui Thi Hanh, Tran Trung Ninh. Project Based Learning in General Chemistry to Develop the Problem-Solving and Creativity. American Journal of Educational Research, 2020, Vol. 8, No. 7, 475-479
Shruthi Venkatesh Reddy. Towards Project-based Science Learning: A Finnish class teacher’s conceptions and implementation. Master’s Thesis in Education
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.