Bakalářská práce se zabývá různými metodami, které lze využít při práci s kreativními deníky v předškolním vzdělávání. Teoretická část se věnuje kreativitě a způsobům, jak ji jako pedagog rozvíjet. Dále se věnuje různým druhům kreativních deníků a metod jejich vedení. Praktická část přináší především metodiku vedení osobních kreativních deníků, poznatky, postřehy a obecná doporučení vycházejících z praxe. Zabývá se také předtištěnými kreativními deníky a metodikou Dr. Claire Warden zvanou Floorbook.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with different methods that can be used when working with creative journals in preschool education. The theoretical part deals with creativity and ways how to develop it as an educator. It also discusses different types of creative journals and methods of keeping them. The practical part mainly presents methods of keeping personal creative diaries, findings, insights and general recommendations based on practice. It also deals with pre-printed creative journals and Dr. Claire Warden's methodology called Floorbook.
Bakalářská práce se zabývá různými metodami, které lze využít při práci s kreativními deníky v předškolním vzdělávání. Teoretická část se věnuje kreativitě a způsobům, jak ji jako pedagog rozvíjet. Dále se věnuje různým druhům kreativních deníků a metod jejich vedení. Praktická část přináší především metodiku vedení osobních kreativních deníků, poznatky, postřehy a obecná doporučení vycházejících z praxe. Zabývá se také předtištěnými kreativními deníky a metodikou Dr. Claire Warden zvanou Floorbook.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with different methods that can be used when working with creative journals in preschool education. The theoretical part deals with creativity and ways how to develop it as an educator. It also discusses different types of creative journals and methods of keeping them. The practical part mainly presents methods of keeping personal creative diaries, findings, insights and general recommendations based on practice. It also deals with pre-printed creative journals and Dr. Claire Warden's methodology called Floorbook.
Cíl: Vytvoření sborníku aktivit vhodných pro tvorbu do kreativního deníku s dětmi předškolního věku.
Požadavky:
Studium odborné literatury
Tvorba souboru námětů pro tvorbu do kreativního deníku
Ověření v praxi
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvoření sborníku aktivit vhodných pro tvorbu do kreativního deníku s dětmi předškolního věku.
Požadavky:
Studium odborné literatury
Tvorba souboru námětů pro tvorbu do kreativního deníku
Ověření v praxi
Seznam doporučené literatury
BEZDĚKOVÁ, Libuše, Markéta KUBECOVÁ, Zuzana KUPCOVÁ a Hana VÁŇOVÁ, 2016. Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí. Praha: Raabe, Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-274-5.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina, 2017. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-327-8.
KASLOVÁ, Michaela, 2010. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-86307-96-1.
LOTH, Virginie, 2018. Aktivity pro čtyři ruce: sdílejte s dítětem společný kreativní deník : kreaterapie. Přeložil Tereza FRAŇKOVÁ. Praha: Svojtka & Co. ISBN 978-80-256-2348-0.
NÁDVORNÍKOVÁ, Hana, 2014. Rozvíjíme vnímání a tvořivost dětí: dítě a jeho psychika - poznávací schopnosti a funkce. Praha: Raabe. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-163-2.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ, 2015. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0876-1.
Seznam doporučené literatury
BEZDĚKOVÁ, Libuše, Markéta KUBECOVÁ, Zuzana KUPCOVÁ a Hana VÁŇOVÁ, 2016. Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí. Praha: Raabe, Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-274-5.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina, 2017. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-327-8.
KASLOVÁ, Michaela, 2010. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-86307-96-1.
LOTH, Virginie, 2018. Aktivity pro čtyři ruce: sdílejte s dítětem společný kreativní deník : kreaterapie. Přeložil Tereza FRAŇKOVÁ. Praha: Svojtka & Co. ISBN 978-80-256-2348-0.
NÁDVORNÍKOVÁ, Hana, 2014. Rozvíjíme vnímání a tvořivost dětí: dítě a jeho psychika - poznávací schopnosti a funkce. Praha: Raabe. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-163-2.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ, 2015. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0876-1.