Tato bakalářská práce je zaměřena na environmentální a sociální značení v textilním průmyslu. Podává přehled o environmetálním značení a typech značení. Dále se poté zaměřuje na jednotlivé značky a popisuje jejich zaměření (environmentální nebo sociální), cíle a kontrolu značení. Obsahuje také jednotlivá loga značení a jejich popis. V praktické části je popsána podoba edukačního materiálu pro spotřebitele. Podoba edukačního materiálu je stanovena dle výsledků dotazníkového šetření. Edukační materiál - Instagramový účet poznej_textil je aktuálně dostupný pro veřejnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on environmental and social labeling in the textile industry. Provides an overview of environmental marking and marking types. It then focuses on individual brands and describes their focus (environmental or social), goals and labeling control. It also contains individual branding logos. The form of educational material for consumers is described in the practical part. The form of the educational material is determined according to the results of the questionnaire survey. Educational material - The poznej_textil Instagram account is currently available to the public.
Klíčová slova
Enviromentální a sociální značení, edukační materiál, Instagram
Klíčová slova v angličtině
Environmental and social labeling, educational material, Instagram
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na environmentální a sociální značení v textilním průmyslu. Podává přehled o environmetálním značení a typech značení. Dále se poté zaměřuje na jednotlivé značky a popisuje jejich zaměření (environmentální nebo sociální), cíle a kontrolu značení. Obsahuje také jednotlivá loga značení a jejich popis. V praktické části je popsána podoba edukačního materiálu pro spotřebitele. Podoba edukačního materiálu je stanovena dle výsledků dotazníkového šetření. Edukační materiál - Instagramový účet poznej_textil je aktuálně dostupný pro veřejnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on environmental and social labeling in the textile industry. Provides an overview of environmental marking and marking types. It then focuses on individual brands and describes their focus (environmental or social), goals and labeling control. It also contains individual branding logos. The form of educational material for consumers is described in the practical part. The form of the educational material is determined according to the results of the questionnaire survey. Educational material - The poznej_textil Instagram account is currently available to the public.
Klíčová slova
Enviromentální a sociální značení, edukační materiál, Instagram
Klíčová slova v angličtině
Environmental and social labeling, educational material, Instagram
Zásady pro vypracování
1. V rešeršní části práce zpracujte jednak obecné informace související s problematikou environmentálního a sociálního značení výrobků včetně související legislativy a českých technických norem a dále, přehledně objasněte podstatu jednotlivých environmentálních a sociálních značek používaných k označování textilních výrobků.
2. V experimentální části práce navrhněte a realizujte dotazníkové šetření zaměřené na zjištění aktuálního spotřebitelského nastavení české populace ve vztahu k problematice udržitelnosti v sortimentu textilního zboží.
3. Na základě zjištěných informací cíleně navrhněte edukační materiál pro spotřebitele, jehož cílem bude jednak zvýšení povědomí o používaných značkách a také širší uplatnění environmentálních a sociálních značek při rozhodování o koupi textilního výrobku spotřebitelem.
Zásady pro vypracování
1. V rešeršní části práce zpracujte jednak obecné informace související s problematikou environmentálního a sociálního značení výrobků včetně související legislativy a českých technických norem a dále, přehledně objasněte podstatu jednotlivých environmentálních a sociálních značek používaných k označování textilních výrobků.
2. V experimentální části práce navrhněte a realizujte dotazníkové šetření zaměřené na zjištění aktuálního spotřebitelského nastavení české populace ve vztahu k problematice udržitelnosti v sortimentu textilního zboží.
3. Na základě zjištěných informací cíleně navrhněte edukační materiál pro spotřebitele, jehož cílem bude jednak zvýšení povědomí o používaných značkách a také širší uplatnění environmentálních a sociálních značek při rozhodování o koupi textilního výrobku spotřebitelem.
Seznam doporučené literatury
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 66/2010 ze dne 25. listopadu 2009 o ekoznačce EU. eur-lex.europa.eu. [online]. [vid. 2022-01-12]. Dostupné z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32010R0066&from=G
Rozhodnutí Komise (EU) 2017/1392, kterým se stanoví ekologická kritéria pro udělování ekoznačky EU textilním výrobkům. esipa.cz. [online]. [vid. 2023-01-02]. Dostupné z: https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=32017D1392
Elżbieta Targosz-Wrona. Ecolabelling as a Confirmation
of the Application of Sustainable Materials
in Textiles. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2009, Vol. 17, No. 4 (75)
Małgorzata Koszewska. Social and Eco-labelling of Textile
and Clothing Goods as Means of
Communication and Product Differentiation. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2011,Vol. 19, No. 4 (87)
ČSN EN ISO 14021 Environmentální značky a prohlášení - Vlastní environmentální tvrzení (environmentální značení typu II). technicke-normy-csn.cz. [online]. [vid.2023-01-04]. Dostupné z: https://www.technicke-normy-csn.cz/csn-iso-14021-010921-158548.html
Seznam doporučené literatury
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 66/2010 ze dne 25. listopadu 2009 o ekoznačce EU. eur-lex.europa.eu. [online]. [vid. 2022-01-12]. Dostupné z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32010R0066&from=G
Rozhodnutí Komise (EU) 2017/1392, kterým se stanoví ekologická kritéria pro udělování ekoznačky EU textilním výrobkům. esipa.cz. [online]. [vid. 2023-01-02]. Dostupné z: https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=32017D1392
Elżbieta Targosz-Wrona. Ecolabelling as a Confirmation
of the Application of Sustainable Materials
in Textiles. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2009, Vol. 17, No. 4 (75)
Małgorzata Koszewska. Social and Eco-labelling of Textile
and Clothing Goods as Means of
Communication and Product Differentiation. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2011,Vol. 19, No. 4 (87)
ČSN EN ISO 14021 Environmentální značky a prohlášení - Vlastní environmentální tvrzení (environmentální značení typu II). technicke-normy-csn.cz. [online]. [vid.2023-01-04]. Dostupné z: https://www.technicke-normy-csn.cz/csn-iso-14021-010921-158548.html
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.