Bakalářská práce "Hodnotové vzdělávání dětí ve školní družině" pojednává o voršilské pedagogice a jejím vlivu na sebeúctu a úctu k druhému člověku, jak jej lze v dětech rozvíjet a pracovat na osobnostně sociálním rozvoji. Hlavním cílem práce bylo vytvořit, realizovat a reflektovat program zaměřený na rozvoj sebeúcty a úcty k druhým pro děti ze školní družiny církevní školy. Naleznete zde některé aspekty vývojové psychologie, základy mravní výchovy, principy sestavování programu a též důležité informace k chodu školní družiny. Praktická část obsahuje nejen náměty na celoroční práci s dětmi na základě hodnotového konceptu Voršilského stromu, ale zvláště uskutečněný program s reflexí. Program byl vyhodnocen pomocí SWOT analýzy, polostrukturovaného pozorování (vedení pedagogického deníku). Příloha obsahuje i seznam další literatury k tomuto tématu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Value education of children in the after-school children group" deals with the Ursuline pedagogy and its influence on self-esteem and respect for the other person, how it can be developed in children and work on personal and social development. The main aim of the thesis was to create, implement and reflect on a programme aimed at developing self-esteem and respect for others for children from a church school's after-school club. Here you will find some aspects of developmental psychology, the basics of moral education, the principles of setting up the program and also important information on the running of the after-school club. The practical part contains not only suggestions for the year-long work with children based on the value concept of the Ursuline Tree, but especially the realized program with reflection. The programme was evaluated by means of SWOT analysis, semi-structured observation (keeping a pedagogical diary). The appendix also contains a list of additional literature on the topic.
Klíčová slova
Voršilská pedagogika, sv. Anděla Merici, sebeúcta, úcta k druhým, raný školní věk, učení prožitkem, školní družina, program pro děti
Klíčová slova v angličtině
the Ursuline pedagogy, St. Angela Merici, self-esteem, respect for others, early school age, experiential learning, after-school club, program for children
Rozsah průvodní práce
109 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Hodnotové vzdělávání dětí ve školní družině" pojednává o voršilské pedagogice a jejím vlivu na sebeúctu a úctu k druhému člověku, jak jej lze v dětech rozvíjet a pracovat na osobnostně sociálním rozvoji. Hlavním cílem práce bylo vytvořit, realizovat a reflektovat program zaměřený na rozvoj sebeúcty a úcty k druhým pro děti ze školní družiny církevní školy. Naleznete zde některé aspekty vývojové psychologie, základy mravní výchovy, principy sestavování programu a též důležité informace k chodu školní družiny. Praktická část obsahuje nejen náměty na celoroční práci s dětmi na základě hodnotového konceptu Voršilského stromu, ale zvláště uskutečněný program s reflexí. Program byl vyhodnocen pomocí SWOT analýzy, polostrukturovaného pozorování (vedení pedagogického deníku). Příloha obsahuje i seznam další literatury k tomuto tématu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Value education of children in the after-school children group" deals with the Ursuline pedagogy and its influence on self-esteem and respect for the other person, how it can be developed in children and work on personal and social development. The main aim of the thesis was to create, implement and reflect on a programme aimed at developing self-esteem and respect for others for children from a church school's after-school club. Here you will find some aspects of developmental psychology, the basics of moral education, the principles of setting up the program and also important information on the running of the after-school club. The practical part contains not only suggestions for the year-long work with children based on the value concept of the Ursuline Tree, but especially the realized program with reflection. The programme was evaluated by means of SWOT analysis, semi-structured observation (keeping a pedagogical diary). The appendix also contains a list of additional literature on the topic.
Klíčová slova
Voršilská pedagogika, sv. Anděla Merici, sebeúcta, úcta k druhým, raný školní věk, učení prožitkem, školní družina, program pro děti
Klíčová slova v angličtině
the Ursuline pedagogy, St. Angela Merici, self-esteem, respect for others, early school age, experiential learning, after-school club, program for children
Zásady pro vypracování
Cíl: vytvořit, zrealizovat a reflektovat program zaměřený na rozvoj sebeúcty a úcty k druhým pro děti ze školní družiny církevní školy
Požadavky:
Práce s odbornými zdroji, stěžejní teoretické kapitoly zpracované před realizací programu
Vytvořit celkový koncept programu před jeho realizací
BORKOWSKA, U. (red.), 2012. Edukacja w szkołach urszulańskich (XVII–XX wiek). Lublin: Towarzysto Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. ISBN 978-83-7306-579-6.
ČERNÝ, V., GROFOVÁ, K., 2020. Děti a emoce. Učíme děti vnímat, poznávat a pracovat se svými pocity. Vyd. 3. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-1558-3.
FONTANA, D., 2010. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 3. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-725-1.
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Školní družina. Vyd. 3. aktualizované. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-900-2.
HAKOVÁ, J., ed., 2021. Krajinou ctností – sborník 156 aktivit pro výchovu ke ctnostem. Praha: Nadace Pangea. ISBN 978-80-270-9678-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2019. Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Třetí dotisk druhého, rozšířeného a přepracovaného vydání. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BORKOWSKA, U. (red.), 2012. Edukacja w szkołach urszulańskich (XVII–XX wiek). Lublin: Towarzysto Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. ISBN 978-83-7306-579-6.
ČERNÝ, V., GROFOVÁ, K., 2020. Děti a emoce. Učíme děti vnímat, poznávat a pracovat se svými pocity. Vyd. 3. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-1558-3.
FONTANA, D., 2010. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 3. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-725-1.
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Školní družina. Vyd. 3. aktualizované. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-900-2.
HAKOVÁ, J., ed., 2021. Krajinou ctností – sborník 156 aktivit pro výchovu ke ctnostem. Praha: Nadace Pangea. ISBN 978-80-270-9678-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2019. Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Třetí dotisk druhého, rozšířeného a přepracovaného vydání. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.