Bakalářská práce se zabývá motivací žáků základní školy pro trávení volného času
ve volnočasových organizacích, konkrétně ve městě Česká Kamenice. V teoretické části
práce jsou vymezeny pojmy z oblasti motivace, volného času, zájmového a neformálního
vzdělávání. Jedna z kapitol je také věnována specifikaci této věkové kategorie, a to
zejména potřebám dětí školního věku. Důležitou součástí je také kapitola o činitelích
a faktorech, které ovlivňují volný čas žáků základní školy. Praktická část shrnuje
výsledky dotazníků a navrhuje možné návrhy posílení motivace pro ty, kteří nejsou
dostatečně motivováni pro organizované aktivní trávení volného času ve volnočasových
organizacích.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the motivation of elementary school students for
spending their free time in leisure organizations, specifically in the city of Česká
Kamenice. In the theoretical part of the thesis, concepts from the field of motivation, free time, hobby and informal education are defined. One of the chapters is also dedicated to the specification of this age category, especially the needs of school-age children. An important part is also the chapter on agents and factors that influence the free time of elementary school students. The practical part summarizes the results of the questionnaires and suggests possible suggestions for strengthening motivation for those who are not motivated enough for organized active spending of free time in leisure organizations.
Klíčová slova
Volný čas, základní škola, volnočasové organizace, motivace, zájmové útvary, žáci
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, primary school, leisure time organizations, motivation, interest groups,
pupils
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá motivací žáků základní školy pro trávení volného času
ve volnočasových organizacích, konkrétně ve městě Česká Kamenice. V teoretické části
práce jsou vymezeny pojmy z oblasti motivace, volného času, zájmového a neformálního
vzdělávání. Jedna z kapitol je také věnována specifikaci této věkové kategorie, a to
zejména potřebám dětí školního věku. Důležitou součástí je také kapitola o činitelích
a faktorech, které ovlivňují volný čas žáků základní školy. Praktická část shrnuje
výsledky dotazníků a navrhuje možné návrhy posílení motivace pro ty, kteří nejsou
dostatečně motivováni pro organizované aktivní trávení volného času ve volnočasových
organizacích.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the motivation of elementary school students for
spending their free time in leisure organizations, specifically in the city of Česká
Kamenice. In the theoretical part of the thesis, concepts from the field of motivation, free time, hobby and informal education are defined. One of the chapters is also dedicated to the specification of this age category, especially the needs of school-age children. An important part is also the chapter on agents and factors that influence the free time of elementary school students. The practical part summarizes the results of the questionnaires and suggests possible suggestions for strengthening motivation for those who are not motivated enough for organized active spending of free time in leisure organizations.
Klíčová slova
Volný čas, základní škola, volnočasové organizace, motivace, zájmové útvary, žáci
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, primary school, leisure time organizations, motivation, interest groups,
pupils
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem práce je zjistit, čím jsou motivováni žáci ZŠ v České Kamenici pro trávení volného času ve volnočasových organizacích a navrhnout způsob, jak posilovat motivaci žáků ZŠ k organizovanému aktivnímu trávení volného času.
Metody: analýza dokumentů, dotazník pro žáky, dotazník pro rodiče
Postup:
Rešerše a studium odborné literatury
Příprava, realizace a vyhodnocení dotazníkového šetření
Hledání možností posílení motivace k organizovanému aktivnímu trávení volného času
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem práce je zjistit, čím jsou motivováni žáci ZŠ v České Kamenici pro trávení volného času ve volnočasových organizacích a navrhnout způsob, jak posilovat motivaci žáků ZŠ k organizovanému aktivnímu trávení volného času.
Metody: analýza dokumentů, dotazník pro žáky, dotazník pro rodiče
Postup:
Rešerše a studium odborné literatury
Příprava, realizace a vyhodnocení dotazníkového šetření
Hledání možností posílení motivace k organizovanému aktivnímu trávení volného času
Seznam doporučené literatury
ČECH, T. 2002. Efektivní využívání volného času jako součást životního stylu dětí v postmoderní společnosti. Pedagogická orientace 2002, č. 2, s. 108 až 113.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. 2008. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.
SKUTIL, M. 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
ČECH, T. 2002. Efektivní využívání volného času jako součást životního stylu dětí v postmoderní společnosti. Pedagogická orientace 2002, č. 2, s. 108 až 113.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. 2008. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.
SKUTIL, M. 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.