Bakalářská práce s názvem Pracovní uplatnění osob s tělesným postižením, jejímž
cílem je porovnat reálné pracovní uplatnění osob s tělesným postižením s jejich dosaženým
vzděláním, je zaměřena na to, co tělesné postižení je, jaké jsou příčiny jeho vzniku, na
konkrétní druhy postižení, kterými trpí respondenti rozhovorů realizovaných v rámci
bakalářské práce a na kvalitu života osob s tělesným postižením. Dále se práce zaměřuje na
výchovu a vzdělávání osob s tělesným postižením a problematiku pracovního uplatnění osob
s tělesným postižením. Pozornost je věnována zejména bariérám, předsudkům a možnostem,
které osoby s tělesným postižením v zaměstnání mají. Empirická část bakalářské práce
obsahuje výsledky průzkumu, který proběhl prostřednictvím rozhovorů s respondenty
s tělesným postižením. Součástí empirické části jsou i výzkumné otázky, popis průběhu
průzkumu a jeho následné vyhodnocení, diskuze, navrhovaná opatření. Následuje závěrečné
shrnutí bakalářské práce a seznam použité literatury.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis, entitled The employment of people with physical disabilities, which
aims to compare real employment with educational attainment, focuses on what physical
disability is, what are the causes of its occurrence, the specific types of disabilities suffered by
the respondents of the interviews conducted as part of the bachelor's thesis and the quality of
life of people with physical disabilities. Furthermore, the thesis focuses on the education and
training of people with physical disabilities and the issue of employment of people with
physical disabilities. In particular, attention is paid to the barriers, prejudices and individual
opportunities that people with disabilities have in employment. The empirical part of the
bachelor thesis contains the results of a survey conducted through interviews with respondents
with physical disabilities. It also includes the research questions, a description of the survey
process and its subsequent evaluation, discussion, suggested actions, a final summary of the
bachelor thesis and a list of literature used.
Klíčová slova
bariéry, kompenzační pomůcky, kvalita života, osoby s tělesným postižením,
pracovní uplatnění, tělesné postižení, výchova, vzdělávání, zaměstnání
Klíčová slova v angličtině
barriers, compensatory aids, quality of life, persons with disabilities,
employment, disability, education, education, employment
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Pracovní uplatnění osob s tělesným postižením, jejímž
cílem je porovnat reálné pracovní uplatnění osob s tělesným postižením s jejich dosaženým
vzděláním, je zaměřena na to, co tělesné postižení je, jaké jsou příčiny jeho vzniku, na
konkrétní druhy postižení, kterými trpí respondenti rozhovorů realizovaných v rámci
bakalářské práce a na kvalitu života osob s tělesným postižením. Dále se práce zaměřuje na
výchovu a vzdělávání osob s tělesným postižením a problematiku pracovního uplatnění osob
s tělesným postižením. Pozornost je věnována zejména bariérám, předsudkům a možnostem,
které osoby s tělesným postižením v zaměstnání mají. Empirická část bakalářské práce
obsahuje výsledky průzkumu, který proběhl prostřednictvím rozhovorů s respondenty
s tělesným postižením. Součástí empirické části jsou i výzkumné otázky, popis průběhu
průzkumu a jeho následné vyhodnocení, diskuze, navrhovaná opatření. Následuje závěrečné
shrnutí bakalářské práce a seznam použité literatury.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis, entitled The employment of people with physical disabilities, which
aims to compare real employment with educational attainment, focuses on what physical
disability is, what are the causes of its occurrence, the specific types of disabilities suffered by
the respondents of the interviews conducted as part of the bachelor's thesis and the quality of
life of people with physical disabilities. Furthermore, the thesis focuses on the education and
training of people with physical disabilities and the issue of employment of people with
physical disabilities. In particular, attention is paid to the barriers, prejudices and individual
opportunities that people with disabilities have in employment. The empirical part of the
bachelor thesis contains the results of a survey conducted through interviews with respondents
with physical disabilities. It also includes the research questions, a description of the survey
process and its subsequent evaluation, discussion, suggested actions, a final summary of the
bachelor thesis and a list of literature used.
Klíčová slova
bariéry, kompenzační pomůcky, kvalita života, osoby s tělesným postižením,
pracovní uplatnění, tělesné postižení, výchova, vzdělávání, zaměstnání
Klíčová slova v angličtině
barriers, compensatory aids, quality of life, persons with disabilities,
employment, disability, education, education, employment
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Porovnat reálné pracovní uplatnění osob s tělesným postižením s jejich dosaženým vzděláním.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
ČADOVÁ, E., a kol., 2020. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. 2., přeprac. a rozš. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5711-6.
DOLEŽEL, R., VÍTKOVÁ, M., eds., 2007. Zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-143-0.
HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., a kol., 2015. Vzdělání pohledem žáka se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4924-1.
LUDÍKOVÁ, L., a kol., 2017. Problematika kvality života osob se speciálními potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5270-8.
ZILCHER, L. a SVOBODA, Z., 2019. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
Seznam doporučené literatury
ČADOVÁ, E., a kol., 2020. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. 2., přeprac. a rozš. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5711-6.
DOLEŽEL, R., VÍTKOVÁ, M., eds., 2007. Zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-143-0.
HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., a kol., 2015. Vzdělání pohledem žáka se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4924-1.
LUDÍKOVÁ, L., a kol., 2017. Problematika kvality života osob se speciálními potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5270-8.
ZILCHER, L. a SVOBODA, Z., 2019. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.