Závěrečná práce popisuje jedince s vícenásobným postižením. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy vícenásobné postižení, dětská mozková obrna, mentální retardace a porucha autistického spektra. Teoretická část vychází zpoznatků získaných zodborné literatury. V kazuistické části je uvedena anamnéza vybraného jedince a dále je zde popsáno anamnestické šetření. Cílem závěrečné práce je zjistit, jak jedinec s vícenásobným postižením vnímá rodinné vztahy. Tohoto cíle bylo dosaženo anamnestickým šetřením, které sestává z rozhovoru s jedincem a kresbou rodiny. V závěru jsou uvedeny navrhovaná doporučení pro rodinu a pro školu.
Anotace v angličtině
The final work describes an individual with multiple disabilities. The concepts of multiple disabilities, cerebral palsy, mental retardation and autism spectrum disorder are explained in the theoretical part. The theoretical part is based on knowledge obtained from the literature. In the casuistic part, the anamnesis of selected individual is presented, and there is also described anamnestic investigation. The goal of the final work is to find out how an individual with multiple disabilities perceives family relationships. This goal was achieved through anamnestic investigation which consisted of an interview with the individual and a drawing ofthe family. In the end, there are suggested recommendations for the family and for the school.
Anemnesis, autism spectrum disorder, cerebral palsy, case study, drawing of the family, family, individual, interview, mental retardation, multiple disabilities, relationship.
Rozsah průvodní práce
35 s. (44 309 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce popisuje jedince s vícenásobným postižením. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy vícenásobné postižení, dětská mozková obrna, mentální retardace a porucha autistického spektra. Teoretická část vychází zpoznatků získaných zodborné literatury. V kazuistické části je uvedena anamnéza vybraného jedince a dále je zde popsáno anamnestické šetření. Cílem závěrečné práce je zjistit, jak jedinec s vícenásobným postižením vnímá rodinné vztahy. Tohoto cíle bylo dosaženo anamnestickým šetřením, které sestává z rozhovoru s jedincem a kresbou rodiny. V závěru jsou uvedeny navrhovaná doporučení pro rodinu a pro školu.
Anotace v angličtině
The final work describes an individual with multiple disabilities. The concepts of multiple disabilities, cerebral palsy, mental retardation and autism spectrum disorder are explained in the theoretical part. The theoretical part is based on knowledge obtained from the literature. In the casuistic part, the anamnesis of selected individual is presented, and there is also described anamnestic investigation. The goal of the final work is to find out how an individual with multiple disabilities perceives family relationships. This goal was achieved through anamnestic investigation which consisted of an interview with the individual and a drawing ofthe family. In the end, there are suggested recommendations for the family and for the school.
Anemnesis, autism spectrum disorder, cerebral palsy, case study, drawing of the family, family, individual, interview, mental retardation, multiple disabilities, relationship.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zjistit, jak jedinec s vícenásobným postižením vnímá rodinné vztahy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Rozhovor, kresba rodiny.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zjistit, jak jedinec s vícenásobným postižením vnímá rodinné vztahy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Rozhovor, kresba rodiny.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, M., aj., 2015. Česká psychopedie: Speciální pedagogika osob s mentálním postižením [e-kniha]. 2. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3083-0.
NOVOSAD, L., 2011. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-873-9.
SLOWÍK, J., 2016. Speciální pedagogika [e-kniha]. 2. aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9425-4.
VALENTA, M., aj., 2018. Mentální postižení [e-kniha]. 2. přeprac. a aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3050-9.
ZIKL, P., 2011. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3856-7.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, M., aj., 2015. Česká psychopedie: Speciální pedagogika osob s mentálním postižením [e-kniha]. 2. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3083-0.
NOVOSAD, L., 2011. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-873-9.
SLOWÍK, J., 2016. Speciální pedagogika [e-kniha]. 2. aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9425-4.
VALENTA, M., aj., 2018. Mentální postižení [e-kniha]. 2. přeprac. a aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3050-9.
ZIKL, P., 2011. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3856-7.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.