Pedagogický projekt zaměřený na téma ?Země jako součást vesmíru? je určen pro žáky
4. ročníku základní školy. Cílem závěrečné práce je zpracování pedagogického
projektu, který se zaměřuje na Sluneční soustavu a poznávání vesmíru prožitkem
sociální interakce v přírodovědných hodinách mezi dětmi 4. ročníku na ZŠ.
V průběhu práce si žáci upevní látku Sluneční soustavy a pochopí souvislost a vztahy
mezi jednotlivými objekty. Cílem projektu je povzbudit žáky prostřednictvím vnitřního
prožitku, spolupráce s ostatními spolužáky, vzájemné pomoci a sledování svých potřeb
a pocitů. Uplatní se všichni žáci, bez rozdílu typů základního vzdělávání (ve třídě byli
v rámci ověřování projektu zařazení i žáci 2. a 3. stupně podpůrného opatření).
Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá
charakteristikou cílové skupiny, základními pojmy, sociální interakcí a zážitkovou
výukou. Ve druhé části se práce zaměřuje na aktivity, které budou probíhat ve třídě
a na školní zahradě.
Anotace v angličtině
The aim of this educational project called ? The Earth as a part of the Universe
?is to achieve a better understanding of the Solar System in relation to other objects
in Space.
The aim of the final thesis is to develop an educational project focusing on the Solar
System and exploring the universe through experiential social interaction in natural
science classes for 4th-grade children at elementary school. The form of educating them
is through their inner experience, collaboration, teamwork while reflecting their own
feelings and needs. The goal of the work is to make children aware how to achieve their
objectives in the best way possible. The work is divided into two parts: theoretical
and practical.
The theoretical part deals with the characteristics of the target group, explanation
of basic concepts, social interaction, and experiential learning.
This project is for all students who want to explore the mysteries of the Universe
and learn new things in a fun and interactive way (in the classroom, students are
included as part of the inclusion program, and some are placed under the Individual
Educational Plan (IEP) of both the 2nd and 3rd support levels).
The second part focuses on activities which will take place in the classroom
and in the playground.
Klíčová slova
čtvrtý ročník, projekt, přírodověda, Sluneční soustava, vnitřní prožitek, zážitková
pedagogika, Země
Klíčová slova v angličtině
4th grades, an experiential education, Biology and Science, inner experience, project,
Solar System, the Earth.
Rozsah průvodní práce
33 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Pedagogický projekt zaměřený na téma ?Země jako součást vesmíru? je určen pro žáky
4. ročníku základní školy. Cílem závěrečné práce je zpracování pedagogického
projektu, který se zaměřuje na Sluneční soustavu a poznávání vesmíru prožitkem
sociální interakce v přírodovědných hodinách mezi dětmi 4. ročníku na ZŠ.
V průběhu práce si žáci upevní látku Sluneční soustavy a pochopí souvislost a vztahy
mezi jednotlivými objekty. Cílem projektu je povzbudit žáky prostřednictvím vnitřního
prožitku, spolupráce s ostatními spolužáky, vzájemné pomoci a sledování svých potřeb
a pocitů. Uplatní se všichni žáci, bez rozdílu typů základního vzdělávání (ve třídě byli
v rámci ověřování projektu zařazení i žáci 2. a 3. stupně podpůrného opatření).
Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá
charakteristikou cílové skupiny, základními pojmy, sociální interakcí a zážitkovou
výukou. Ve druhé části se práce zaměřuje na aktivity, které budou probíhat ve třídě
a na školní zahradě.
Anotace v angličtině
The aim of this educational project called ? The Earth as a part of the Universe
?is to achieve a better understanding of the Solar System in relation to other objects
in Space.
The aim of the final thesis is to develop an educational project focusing on the Solar
System and exploring the universe through experiential social interaction in natural
science classes for 4th-grade children at elementary school. The form of educating them
is through their inner experience, collaboration, teamwork while reflecting their own
feelings and needs. The goal of the work is to make children aware how to achieve their
objectives in the best way possible. The work is divided into two parts: theoretical
and practical.
The theoretical part deals with the characteristics of the target group, explanation
of basic concepts, social interaction, and experiential learning.
This project is for all students who want to explore the mysteries of the Universe
and learn new things in a fun and interactive way (in the classroom, students are
included as part of the inclusion program, and some are placed under the Individual
Educational Plan (IEP) of both the 2nd and 3rd support levels).
The second part focuses on activities which will take place in the classroom
and in the playground.
Klíčová slova
čtvrtý ročník, projekt, přírodověda, Sluneční soustava, vnitřní prožitek, zážitková
pedagogika, Země
Klíčová slova v angličtině
4th grades, an experiential education, Biology and Science, inner experience, project,
Solar System, the Earth.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu, který se zaměřuje na sluneční soustavu a poznávání vesmíru prožitkem sociální interakce v přírodovědných hodinách mezi dětmi 4. ročníku na ZŠ.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Pedagogický projekt.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu, který se zaměřuje na sluneční soustavu a poznávání vesmíru prožitkem sociální interakce v přírodovědných hodinách mezi dětmi 4. ročníku na ZŠ.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Pedagogický projekt.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
FISHER, R., 2004. Učíme děti myslet a učit se. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-966-6
FORTIN, F., 2003. Vesmír: sluneční soustava, planety a jejich měsíce, hvězdy, galaxie, struktura vesmíru, astronomické pozorování, kosmický výzkum. Praha: Fortuna Print. ISBN 80-7321-063-0
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9085-5
PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7
SIEGLOVÁ, D., 2019. Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-2254-7
Seznam doporučené literatury
FISHER, R., 2004. Učíme děti myslet a učit se. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-966-6
FORTIN, F., 2003. Vesmír: sluneční soustava, planety a jejich měsíce, hvězdy, galaxie, struktura vesmíru, astronomické pozorování, kosmický výzkum. Praha: Fortuna Print. ISBN 80-7321-063-0
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9085-5
PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7
SIEGLOVÁ, D., 2019. Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-2254-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.