Cílem mé práce je vytvořit kroužek keramiky v domově mládeže. Svojí prací a keramickým kroužkem se snažím dokázat, že práce s keramickou hlínou nejen zlepšuje jemnou motoriku u mládeže ve věku 15-21 let, ale rozvíjí i fantazii a kreativitu a samozřejmě rovněž přispívá k celkové pohodě a harmonii. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, v praktické části bylo cílem vytvořit projekt keramického kroužku a tvorby keramických výrobků. Během zapojení do keramického kroužku se u mladých lidí zlepšují také jemná motorika, komunikace, fantazie, kreativita, cit pro detaily a pořádek. V mé práci jsou přiloženy fotografie výrobků, které potvrzují cíl mé práce.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to establish a ceramics workshop at a youth center. Through my work and the ceramics workshop, I strive to demonstrate that working with clay not only enhances fine motor skills in youth aged 15-21 but also nurtures creativity and imagination. Additionally, it contributes to overall well-being and harmony. The theoretical section defines fundamental concepts, while the practical part focuses on creating a ceramics workshop project and producing ceramic items. Attending the ceramics workshop also improves fine motor skills, communication, imagination, creativity, attention to detail, and organization in young individuals. My work includes photographs of the produced items, confirming the goal of my project.
Klíčová slova
Adolescent, jemná motorika, keramika, pedagogika volného času, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, fine motor skills, ceramics, leisure education, leisure time
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé práce je vytvořit kroužek keramiky v domově mládeže. Svojí prací a keramickým kroužkem se snažím dokázat, že práce s keramickou hlínou nejen zlepšuje jemnou motoriku u mládeže ve věku 15-21 let, ale rozvíjí i fantazii a kreativitu a samozřejmě rovněž přispívá k celkové pohodě a harmonii. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, v praktické části bylo cílem vytvořit projekt keramického kroužku a tvorby keramických výrobků. Během zapojení do keramického kroužku se u mladých lidí zlepšují také jemná motorika, komunikace, fantazie, kreativita, cit pro detaily a pořádek. V mé práci jsou přiloženy fotografie výrobků, které potvrzují cíl mé práce.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to establish a ceramics workshop at a youth center. Through my work and the ceramics workshop, I strive to demonstrate that working with clay not only enhances fine motor skills in youth aged 15-21 but also nurtures creativity and imagination. Additionally, it contributes to overall well-being and harmony. The theoretical section defines fundamental concepts, while the practical part focuses on creating a ceramics workshop project and producing ceramic items. Attending the ceramics workshop also improves fine motor skills, communication, imagination, creativity, attention to detail, and organization in young individuals. My work includes photographs of the produced items, confirming the goal of my project.
Klíčová slova
Adolescent, jemná motorika, keramika, pedagogika volného času, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, fine motor skills, ceramics, leisure education, leisure time
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu pro studenty ubytované v domově mládeže se zaměřením na rozvoj jemné motoriky.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu pro studenty ubytované v domově mládeže se zaměřením na rozvoj jemné motoriky.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Při zpracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S., 2015. Vychovatelství: Učebnice teoretických základů oboru. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4248-9.
JUČÍKOVÁ, N., 2016. Keramika pro děti krok za krokem. 1. vyd. Stařeč: Infra. ISBN 978-80-86666-62-4.
TYMELOVÁ, V., 2018. Keramika pro život s přírodou. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0463-5.
VÁGNEROVÁ, M., LISÁ, L., 2021. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 3. vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-246-4961-0.
VYSKOTOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, K., 2013. Jemná motorika: Vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4698-2.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S., 2015. Vychovatelství: Učebnice teoretických základů oboru. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4248-9.
JUČÍKOVÁ, N., 2016. Keramika pro děti krok za krokem. 1. vyd. Stařeč: Infra. ISBN 978-80-86666-62-4.
TYMELOVÁ, V., 2018. Keramika pro život s přírodou. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0463-5.
VÁGNEROVÁ, M., LISÁ, L., 2021. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 3. vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-246-4961-0.
VYSKOTOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, K., 2013. Jemná motorika: Vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4698-2.
Přílohy volně vložené
Žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.