Bakalářská práce se zaměřuje na proces vytváření e-shopu v redakčním systému WordPress. Práce pojednává o různých možnostech redakčních systémů, dále se zabývá návrhem uživatelského rozhraní (UI) a uživatelské zkušenosti (UX). Popisuje WordPress v kombinaci s pluginem WooCommerce, efektivní nástroje pro měření a optimalizaci rychlosti webové stránky. Cílem práce je čtenáři předat informace o fungování redakčního systému WordPress, kdy po přečtení bude schopen se v prostředí WordPress orientovat, nastavit jej, přidat nezbytné pluginy pro funkčnost online obchodu, vybrat ideální šablonu a sestavený web optimalizovat pro nejlepší výsledky. Práce nabízí pro čtenáře praktické doporučení a závěry, které byly během tvorby zaznamenány a mohou být klíčové pro úspěšné založení nového e-shopu, případně k jeho zefektivnění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the process of creating an e-shop within the WordPress content management system. The thesis discusses various content management system options, and further deals with the design of the user interface (UI) and user experience (UX). It describes WordPress in conjunction with the WooCommerce plugin, along with effective tools for measuring and optimizing website speed. The aim of the thesis is to provide readers with information on how the WordPress content management system works, enabling them to navigate within the WordPress environment, set it up, install necessary plugins for online store functionality, choose an ideal template, and optimize the assembled website for the best results. The thesis offers practical recommendations and conclusions for readers, which were noted during the creation process and may be crucial for successfully establishing a new e-shop or improving its efficiency.
Klíčová slova
CMS, e-shop, redakční systém, UI, UX, WooCommerce, WordPress
Bakalářská práce se zaměřuje na proces vytváření e-shopu v redakčním systému WordPress. Práce pojednává o různých možnostech redakčních systémů, dále se zabývá návrhem uživatelského rozhraní (UI) a uživatelské zkušenosti (UX). Popisuje WordPress v kombinaci s pluginem WooCommerce, efektivní nástroje pro měření a optimalizaci rychlosti webové stránky. Cílem práce je čtenáři předat informace o fungování redakčního systému WordPress, kdy po přečtení bude schopen se v prostředí WordPress orientovat, nastavit jej, přidat nezbytné pluginy pro funkčnost online obchodu, vybrat ideální šablonu a sestavený web optimalizovat pro nejlepší výsledky. Práce nabízí pro čtenáře praktické doporučení a závěry, které byly během tvorby zaznamenány a mohou být klíčové pro úspěšné založení nového e-shopu, případně k jeho zefektivnění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the process of creating an e-shop within the WordPress content management system. The thesis discusses various content management system options, and further deals with the design of the user interface (UI) and user experience (UX). It describes WordPress in conjunction with the WooCommerce plugin, along with effective tools for measuring and optimizing website speed. The aim of the thesis is to provide readers with information on how the WordPress content management system works, enabling them to navigate within the WordPress environment, set it up, install necessary plugins for online store functionality, choose an ideal template, and optimize the assembled website for the best results. The thesis offers practical recommendations and conclusions for readers, which were noted during the creation process and may be crucial for successfully establishing a new e-shop or improving its efficiency.
Klíčová slova
CMS, e-shop, redakční systém, UI, UX, WooCommerce, WordPress
BUREŠ, Michal; Adam LAITA a Marek LAURENČÍK, 2021. WordPress: od základů k profesionálnímu použití. První vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0178-8.
CSONTOS, Balázs a István HECKL, 2022. Improving accessibility of CMS-based websites using automated methods. online. Universal Access in the Information Society. vol. 21, no. 2, p. 491-505. ISSN 1615-5289. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/s10209-020-00784-x.
KINGSNORTH, Simon, 2019. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. Second edition. London ; New York: Kogan Page Ltd. ISBN 978-0-7494-9808-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-085-9.
MARSH, Joel a José MARZÁN, 2016. UX for beginners. First edition. Beijing Sebastopol: O’Reilly. ISBN 978-1-4919-1268-3.
BUREŠ, Michal; Adam LAITA a Marek LAURENČÍK, 2021. WordPress: od základů k profesionálnímu použití. První vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0178-8.
CSONTOS, Balázs a István HECKL, 2022. Improving accessibility of CMS-based websites using automated methods. online. Universal Access in the Information Society. vol. 21, no. 2, p. 491-505. ISSN 1615-5289. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/s10209-020-00784-x.
KINGSNORTH, Simon, 2019. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. Second edition. London ; New York: Kogan Page Ltd. ISBN 978-0-7494-9808-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-085-9.
MARSH, Joel a José MARZÁN, 2016. UX for beginners. First edition. Beijing Sebastopol: O’Reilly. ISBN 978-1-4919-1268-3.