Cílem této diplomové práce s názvem "Strategické řízení vybrané společnosti" je na základě provedených analýz navrhnout strategii pro konkrétní oddělení společnosti TATA MOTORS. Po stanovení základních pojmů bude v práci nastíněn proces strategického řízení, včetně formulace, implementace a přezkoumání strategie. Analýza bude zahrnovat posouzení vnitřního i vnějšího prostředí. V praktické části budou tyto analýzy aplikovány s cílem poskytnout doporučení pro podnik. V závěru práce bude navržena strategie pro vybraná oddělení podniku.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis titled "Strategic Management of a Selected Company" is to propose a strategy for specific departments at TATA MOTORS based on the analyses that have been conducted. After establishing fundamental concepts, the thesis will outline the process of strategic management, including formulation, implementation, and review of the strategy. The analysis will include an assessment of both the internal and external environments. The practical section will apply these analyses to provide recommendations for the business. Lastly, the thesis will propose a strategy for the selected departments of the company.
Cílem této diplomové práce s názvem "Strategické řízení vybrané společnosti" je na základě provedených analýz navrhnout strategii pro konkrétní oddělení společnosti TATA MOTORS. Po stanovení základních pojmů bude v práci nastíněn proces strategického řízení, včetně formulace, implementace a přezkoumání strategie. Analýza bude zahrnovat posouzení vnitřního i vnějšího prostředí. V praktické části budou tyto analýzy aplikovány s cílem poskytnout doporučení pro podnik. V závěru práce bude navržena strategie pro vybraná oddělení podniku.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis titled "Strategic Management of a Selected Company" is to propose a strategy for specific departments at TATA MOTORS based on the analyses that have been conducted. After establishing fundamental concepts, the thesis will outline the process of strategic management, including formulation, implementation, and review of the strategy. The analysis will include an assessment of both the internal and external environments. The practical section will apply these analyses to provide recommendations for the business. Lastly, the thesis will propose a strategy for the selected departments of the company.
Definition of basic concepts of strategic management
Elaborating strategic management process and tools used for strategic management.
Formulation and determination of strategy, its implementation, and control.
Description of the interested company, and its strategic management analysis.
Strategy proposal for a selected department in the investigated company.
Zásady pro vypracování
Definition of basic concepts of strategic management
Elaborating strategic management process and tools used for strategic management.
Formulation and determination of strategy, its implementation, and control.
Description of the interested company, and its strategic management analysis.
Strategy proposal for a selected department in the investigated company.
Seznam doporučené literatury
ANSOFF, H. Igor; Daniel KIPLEY; Alfred O. LEWIS; Roxanne HELM-STEVENS and Rick ANSOFF, 2018. Implanting strategic management. Springer. ISBN 3-319-99599-5.
HILL, Charles WL; Gareth R. JONES and Melissa A. SCHILLING, 2014. Strategic management: Theory & cases: An integrated approach. Cengage Learning. ISBN 1-305-14272-1.
KADLEČÍKOVÁ, Mária; Michal FILO and Zuzana KAPSDORFEROVÁ. The Evaluation of Strategic Management Implementation in Agricultural Enterprises in the Slovak Republic. online. Delhi Business Review, vol. 16, no. 1, s. 1-10. ISSN 0972222X. Available from: https://www.proquest.com/docview/1758175107/fulltext/20CAF7017B794443PQ/1?accountid=17116
MALAGIHAL, Shivakumar S., 2021. Strategic Options for Automobile OEMs of Indian Origin to Have Sustained Competitive Advantage: A Case of Tata Motors. International Journal of Global Business and Competitiveness, vol. 16, no. 2, s. 139–152. ISBN 0973-4619.
MIŠANKOVÁ, Mária and Katarína KOČIŠOVÁ, 2014. Strategic implementation as a part of strategic management. Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol. 110, s. 861–870. ISBN 1877-0428.
SCHIELE, Holger; Rainer HARMS and Shrestho BANERJEE, 2014. A national competitiveness-based portfolio approach for international strategic management: illustrated with the case of the TATA industries. European Journal of International Management 11, vol. 8, no. 1, s. 106–125. ISBN 1751-6757.
Seznam doporučené literatury
ANSOFF, H. Igor; Daniel KIPLEY; Alfred O. LEWIS; Roxanne HELM-STEVENS and Rick ANSOFF, 2018. Implanting strategic management. Springer. ISBN 3-319-99599-5.
HILL, Charles WL; Gareth R. JONES and Melissa A. SCHILLING, 2014. Strategic management: Theory & cases: An integrated approach. Cengage Learning. ISBN 1-305-14272-1.
KADLEČÍKOVÁ, Mária; Michal FILO and Zuzana KAPSDORFEROVÁ. The Evaluation of Strategic Management Implementation in Agricultural Enterprises in the Slovak Republic. online. Delhi Business Review, vol. 16, no. 1, s. 1-10. ISSN 0972222X. Available from: https://www.proquest.com/docview/1758175107/fulltext/20CAF7017B794443PQ/1?accountid=17116
MALAGIHAL, Shivakumar S., 2021. Strategic Options for Automobile OEMs of Indian Origin to Have Sustained Competitive Advantage: A Case of Tata Motors. International Journal of Global Business and Competitiveness, vol. 16, no. 2, s. 139–152. ISBN 0973-4619.
MIŠANKOVÁ, Mária and Katarína KOČIŠOVÁ, 2014. Strategic implementation as a part of strategic management. Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol. 110, s. 861–870. ISBN 1877-0428.
SCHIELE, Holger; Rainer HARMS and Shrestho BANERJEE, 2014. A national competitiveness-based portfolio approach for international strategic management: illustrated with the case of the TATA industries. European Journal of International Management 11, vol. 8, no. 1, s. 106–125. ISBN 1751-6757.
Přílohy volně vložené
None
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.