Diplomová práce se zabývá přípravou žáků k přijímacím zkouškám z matematiky na střední školu.
V úvodu je stručně uvedeno, jaké učivo z matematiky by měl znát každý absolvent základní školy. Okrajově jsou zde uvedeny náležitosti přijímacího řízení.
Hlavní část práce se věnuje tématům, která se často vyskytují v přijímacích testech z matematiky na SŠ. K těmto tématům uvádí základní teoretická tvrzení doplněná souborem řešených a neřešených úloh. Celý soubor byl prakticky ověřen na vzorku žáků 9. ročníku a následně bylo provedeno vyhodnocení, které je v práci uvedeno.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the preparation of students for entrance examinations in mathematics in high school.
In introduction is briefly specifying which subject matter of mathematics should know each graduate school. Marginally here are the particulars of admission procedure.
The main part is devoted to topics that often appear in the entrance tests of mathematics at secondary school. These topics provide basic theoretical claims complemented by a set of solved and unsolved problems. The entire file has been practically tested on a sample of pupils 9th year and subsequently an evaluation, which is working shown.
Klíčová slova
algebraické výrazy, číselné a logické řady, funkce, lineární rovnice a jejich soustavy, logické a netradiční geometrické úlohy, magické čtverce, mocniny, nejmenší společný násobek, největší společný dělitel, objem, obsah, obvod, odmocniny, podobnost, poměr, povrch, přijímací řízení, Rámcově vzdělávací program, úhel, úlohy o společné práci
Klíčová slova v angličtině
algebraic expressions, numerical and logical sequences, functions, linear equations and their systems, and unconventional geometric logic tasks, magic squares, squares, least common multiple, greatest common divisor, volume, content, perimeter, roots, similarity, ratio, surface, admissions, general educational program, the angle, the task of working together
Rozsah průvodní práce
143 s. (154931)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá přípravou žáků k přijímacím zkouškám z matematiky na střední školu.
V úvodu je stručně uvedeno, jaké učivo z matematiky by měl znát každý absolvent základní školy. Okrajově jsou zde uvedeny náležitosti přijímacího řízení.
Hlavní část práce se věnuje tématům, která se často vyskytují v přijímacích testech z matematiky na SŠ. K těmto tématům uvádí základní teoretická tvrzení doplněná souborem řešených a neřešených úloh. Celý soubor byl prakticky ověřen na vzorku žáků 9. ročníku a následně bylo provedeno vyhodnocení, které je v práci uvedeno.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the preparation of students for entrance examinations in mathematics in high school.
In introduction is briefly specifying which subject matter of mathematics should know each graduate school. Marginally here are the particulars of admission procedure.
The main part is devoted to topics that often appear in the entrance tests of mathematics at secondary school. These topics provide basic theoretical claims complemented by a set of solved and unsolved problems. The entire file has been practically tested on a sample of pupils 9th year and subsequently an evaluation, which is working shown.
Klíčová slova
algebraické výrazy, číselné a logické řady, funkce, lineární rovnice a jejich soustavy, logické a netradiční geometrické úlohy, magické čtverce, mocniny, nejmenší společný násobek, největší společný dělitel, objem, obsah, obvod, odmocniny, podobnost, poměr, povrch, přijímací řízení, Rámcově vzdělávací program, úhel, úlohy o společné práci
Klíčová slova v angličtině
algebraic expressions, numerical and logical sequences, functions, linear equations and their systems, and unconventional geometric logic tasks, magic squares, squares, least common multiple, greatest common divisor, volume, content, perimeter, roots, similarity, ratio, surface, admissions, general educational program, the angle, the task of working together
Zásady pro vypracování
Požadavky:
Znalost učiva základní školy a výstupů na konci 9. ročníku stanovených v RVP pro základní vzdělávání. Seznámit se s požadavky středních škol na znalosti žáků z matematiky.
Cíl:
Na vybrané téma učiva matematiky na 2. stupni základní školy zpracovat a navrhnout postup s využitím různých metod při přípravě na přijímací zkoušky na střední školu. Sestavit sbírku řešených úloh, která bude využitelná při přípravě žáků na přijímací testy. Tuto otestovat a vyhodnotit její účinnost na základě předem stanovených kriterií.
Metody:
Vytvoření souboru řešených úloh
Praktické ověření souboru ve škole
Vyhodnocení účinnosti navrženého souboru
Zásady pro vypracování
Požadavky:
Znalost učiva základní školy a výstupů na konci 9. ročníku stanovených v RVP pro základní vzdělávání. Seznámit se s požadavky středních škol na znalosti žáků z matematiky.
Cíl:
Na vybrané téma učiva matematiky na 2. stupni základní školy zpracovat a navrhnout postup s využitím různých metod při přípravě na přijímací zkoušky na střední školu. Sestavit sbírku řešených úloh, která bude využitelná při přípravě žáků na přijímací testy. Tuto otestovat a vyhodnotit její účinnost na základě předem stanovených kriterií.
Metody:
Vytvoření souboru řešených úloh
Praktické ověření souboru ve škole
Vyhodnocení účinnosti navrženého souboru
Seznam doporučené literatury
Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. SPN Bratislava, 1990
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Přijímací testy z matematiky pro střední školy, zaměření na gymnázia.
Sborníky matematických olympiád a soutěží.
Sbírky úloh.
Zajímavá a zábavná matematika.
http://www.zkousky-nanecisto.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=29&menuzvol=devata
Seznam doporučené literatury
Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. SPN Bratislava, 1990
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Přijímací testy z matematiky pro střední školy, zaměření na gymnázia.
Sborníky matematických olympiád a soutěží.
Sbírky úloh.
Zajímavá a zábavná matematika.
http://www.zkousky-nanecisto.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=29&menuzvol=devata