Diplomová práce se zabývá vlivem motivace na psanou formu vypravování žáků na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zjistit, zda má motivace vliv na výkon žáků, především pak vliv na jejich písemný projev.
První část se zaměřuje na popis teoretických poznatků vztahujících se k danému tématu, a to za pomoci zpracování a prezentace odborných zdrojů. Výzkumná část, jako klíčová pro dosažení cíle, jej naplnila pomocí dvou metod výzkumu, konkrétně obsahové analýzy pedagogických dokumentů a dotazníku. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny prostřednictvím obsahové analýzy pedagogických dokumentů a byly dále doplněny odpověďmi získanými z dotazníků.
Přínosem předložené práce je zjištění, že motivace pozitivně ovlivňuje písemný projev žáků a je nezbytným prostředkem ke správnému fungování celého vyučovacího procesu.
Anotace v angličtině
This work is focusing on motivation of writen form of primary school students. Objective of this work was to find out if there is motivation impact on students's performance, especially an impact on their writen form.
The first part focuses on describing theoretical knowledge relating to the issue at hand by processing and presenting specialised sources. The analytical part, as the key one, is using two methods of investigation: content analysis of pedagogical documents and questionnaire. All investigation issues were solved out through content analysis of pedagogical documents and with help of questionnaire outcomes.
Added value of this work are findings, that motivation has positive impact on students's writen form and is also necessary for teaching process effectiveness.
Klíčová slova
Klíčová slova: motivace, učitel, mladší školní věk, písemný projev
Klíčová slova v angličtině
Key words: motivation, teacher, youth student's age, written form
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem motivace na psanou formu vypravování žáků na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zjistit, zda má motivace vliv na výkon žáků, především pak vliv na jejich písemný projev.
První část se zaměřuje na popis teoretických poznatků vztahujících se k danému tématu, a to za pomoci zpracování a prezentace odborných zdrojů. Výzkumná část, jako klíčová pro dosažení cíle, jej naplnila pomocí dvou metod výzkumu, konkrétně obsahové analýzy pedagogických dokumentů a dotazníku. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny prostřednictvím obsahové analýzy pedagogických dokumentů a byly dále doplněny odpověďmi získanými z dotazníků.
Přínosem předložené práce je zjištění, že motivace pozitivně ovlivňuje písemný projev žáků a je nezbytným prostředkem ke správnému fungování celého vyučovacího procesu.
Anotace v angličtině
This work is focusing on motivation of writen form of primary school students. Objective of this work was to find out if there is motivation impact on students's performance, especially an impact on their writen form.
The first part focuses on describing theoretical knowledge relating to the issue at hand by processing and presenting specialised sources. The analytical part, as the key one, is using two methods of investigation: content analysis of pedagogical documents and questionnaire. All investigation issues were solved out through content analysis of pedagogical documents and with help of questionnaire outcomes.
Added value of this work are findings, that motivation has positive impact on students's writen form and is also necessary for teaching process effectiveness.
Klíčová slova
Klíčová slova: motivace, učitel, mladší školní věk, písemný projev
Klíčová slova v angličtině
Key words: motivation, teacher, youth student's age, written form
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Formulace teoretických východisek (motivace, motivace jako psychologické
téma, mladší školní věk, motivující učitel, motivující klima, písemný
projev, vypravování, motivační pomůcky, soustředěnost žáka)
3. Projektování průzkumu
3.1 Cíl práce (zjistit, jaký vliv má motivace žáků na písemný projev ve
vypravování)
3.2 Metodologie (explorativní metody, kvalitativní výzkum, obsahová analýza)
4. Interpretace dat(pozorování, zpracování a vyhodnocení výsledků)
5. Formulace závěrů a návrhů opatření
6. Seznam použité literatury
7. Přílohy
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Formulace teoretických východisek (motivace, motivace jako psychologické
téma, mladší školní věk, motivující učitel, motivující klima, písemný
projev, vypravování, motivační pomůcky, soustředěnost žáka)
3. Projektování průzkumu
3.1 Cíl práce (zjistit, jaký vliv má motivace žáků na písemný projev ve
vypravování)
3.2 Metodologie (explorativní metody, kvalitativní výzkum, obsahová analýza)
4. Interpretace dat(pozorování, zpracování a vyhodnocení výsledků)
5. Formulace závěrů a návrhů opatření
6. Seznam použité literatury
7. Přílohy
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. 1.vyd. Praha : Grada, 2007. 266 s. ISBN 80-247-1369-1.
SEIFERTOVÁ, A. Tradiční sloh netradičně. 2.vyd. Benešov : Blug, 2007. 139 s. ISBN 8085635097.
PTÁČKOVÁ, P. Sloh-náměty, ukázky, cvičení. Praha : Linx, 1999. 38 s. ISBN 80-86194-05-1.
ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Stručná mluvnice česká : Mluvnická a slohová cvičení. 8.vyd. Praha : Fortuna, 2007. 215 s. ISBN 80-7168-956-4.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. 1.vyd. Praha : Grada, 2007. 266 s. ISBN 80-247-1369-1.
SEIFERTOVÁ, A. Tradiční sloh netradičně. 2.vyd. Benešov : Blug, 2007. 139 s. ISBN 8085635097.
PTÁČKOVÁ, P. Sloh-náměty, ukázky, cvičení. Praha : Linx, 1999. 38 s. ISBN 80-86194-05-1.
ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Stručná mluvnice česká : Mluvnická a slohová cvičení. 8.vyd. Praha : Fortuna, 2007. 215 s. ISBN 80-7168-956-4.