Tématem své bakalářské práce jsem zvolila problematiku, dle mého názoru v dnešní době velmi aktuální, týkající se školou povinných dětí. Přesněji možností etablace profese školského sociálního pracovníka na základní škole.
Současný alarmující stav na základních školách mne utvrzuje v potřebě diskutovat o dostatečnosti počtu profesionálů, kteří dětem pomáhají a rozšíření jejich řad o sociálního pracovníka.
Předkládanou bakalářskou prací jsem se pokusila identifikovat podmínky, za kterých by respondenti byli pro ustanovení nové pracovní pozice školního sociálního pracovníka, nastínit bariéry předmětné etablace a vymezit jeho případné kompetence. Záměrem bylo mimo předně zmiňovaného podpořit rozvoj tohoto smysluplného oboru s dlouholetou tradicí.
Anotace v angličtině
For the topic of my Bachelor?s Degree, I have selected problems related to school youths that is, in my opinion, highly topical. More accurately, it is focused on the possibility of an establishment of a school social worker at elementary schools.
The present alarming state at elementary schools convinces me that it is necessary to open the discussion about adequacy of a number of professionals that can help children, even to extend their ranks by special social workers.
In my Bachelor?s Degree, I have tried to identify conditions that could make respondents agree with an establishment of a new job position of a school social worker, outlining possible barriers and defining her/his competence. The main reason was, including the previously mentioned matters, to support such a meaningful profession with a long-time tradition.
Klíčová slova
Kompetence, sociální práce, základní škola, sociálně-patologické jevy, školní sociální pracovník.
Klíčová slova v angličtině
Competence, social work, elementary school, social-pathological phenomenon, school social worker.
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem své bakalářské práce jsem zvolila problematiku, dle mého názoru v dnešní době velmi aktuální, týkající se školou povinných dětí. Přesněji možností etablace profese školského sociálního pracovníka na základní škole.
Současný alarmující stav na základních školách mne utvrzuje v potřebě diskutovat o dostatečnosti počtu profesionálů, kteří dětem pomáhají a rozšíření jejich řad o sociálního pracovníka.
Předkládanou bakalářskou prací jsem se pokusila identifikovat podmínky, za kterých by respondenti byli pro ustanovení nové pracovní pozice školního sociálního pracovníka, nastínit bariéry předmětné etablace a vymezit jeho případné kompetence. Záměrem bylo mimo předně zmiňovaného podpořit rozvoj tohoto smysluplného oboru s dlouholetou tradicí.
Anotace v angličtině
For the topic of my Bachelor?s Degree, I have selected problems related to school youths that is, in my opinion, highly topical. More accurately, it is focused on the possibility of an establishment of a school social worker at elementary schools.
The present alarming state at elementary schools convinces me that it is necessary to open the discussion about adequacy of a number of professionals that can help children, even to extend their ranks by special social workers.
In my Bachelor?s Degree, I have tried to identify conditions that could make respondents agree with an establishment of a new job position of a school social worker, outlining possible barriers and defining her/his competence. The main reason was, including the previously mentioned matters, to support such a meaningful profession with a long-time tradition.
Klíčová slova
Kompetence, sociální práce, základní škola, sociálně-patologické jevy, školní sociální pracovník.
Klíčová slova v angličtině
Competence, social work, elementary school, social-pathological phenomenon, school social worker.
Zásady pro vypracování
Cíl BP: Analyzovat možnosti etablování školní a školské sociální práce v ČR
Formulace teoretických východisek: příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Základní metody a techniky průzkumu: Dotazník
Zásady pro vypracování
Cíl BP: Analyzovat možnosti etablování školní a školské sociální práce v ČR
Formulace teoretických východisek: příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Základní metody a techniky průzkumu: Dotazník
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, O. a kol., 2001. Základy sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-473-7.
MATOUŠEK, O., 2003. Slovník sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-549-0.
MATOUŠEK, O. a kol., 2003. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-548-2.
PRŮCHA, J. a kol., 2009. Pedagogický slovník. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
PRŮCHA, J., 2009. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-503-5.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, O. a kol., 2001. Základy sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-473-7.
MATOUŠEK, O., 2003. Slovník sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-549-0.
MATOUŠEK, O. a kol., 2003. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-548-2.
PRŮCHA, J. a kol., 2009. Pedagogický slovník. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
PRŮCHA, J., 2009. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-503-5.
Přílohy volně vložené
1CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.