Bakalářská práce se zabývala problematikou školské sociální práce, a s tím
spojenou otázkou, jaké jsou podmínky pro ustavení pozice školského sociálního
pracovníka v České republice. Vycházela jak z teoretických podkladů odborné
literatury, tak z výsledků výzkumu, který byl na téma školské sociální práce
proveden. Jejím cílem bylo popsat současný stav řešení sociálních otázek ve školství a navrhnout řešení pro subjekty činné v sociální práci. Práci tvořily dva stěžejní celky. Část teoretická, která s využitím odborných zdrojů popisovala vývoj sociální práce, obor školní sociální práce a kompetence sociálních pracovníků a část empirická, která byla zaměřena na prezentaci výzkumných otázek a zjištění. Výsledky empirické části prokázaly potřebu školské sociální práce a vyústily v navrhovaná praktická doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the issue of school social work, and the
related issues, what are the conditions for the establishment of the position of school social worker in the Czech Republic. Based on both the theoretical basis of professional literature and research results, which was the topic of school social work carried out. The aim of the work was to describe the current state of the social issues in education and propose solutions for operators engaged in social work. The work consisted of two main parts. The theoretical part described the development of social work, school social work specialization and competences of social workers. Second, empirical part, was focused on the presentation of research questions and findings. Results demonstrated the needs for school social work are therefore resulted in
proposed practical recommendations.
Klíčová slova
sociální práce, školská sociální práce, sociální pracovník, poradenská zařízení, kompetence, pedagogičtí pracovníci, škola, chování, žáci
Klíčová slova v angličtině
social work, school social work, social worker, advisory facilities,
competences, teachers, school, behavior, pupils
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala problematikou školské sociální práce, a s tím
spojenou otázkou, jaké jsou podmínky pro ustavení pozice školského sociálního
pracovníka v České republice. Vycházela jak z teoretických podkladů odborné
literatury, tak z výsledků výzkumu, který byl na téma školské sociální práce
proveden. Jejím cílem bylo popsat současný stav řešení sociálních otázek ve školství a navrhnout řešení pro subjekty činné v sociální práci. Práci tvořily dva stěžejní celky. Část teoretická, která s využitím odborných zdrojů popisovala vývoj sociální práce, obor školní sociální práce a kompetence sociálních pracovníků a část empirická, která byla zaměřena na prezentaci výzkumných otázek a zjištění. Výsledky empirické části prokázaly potřebu školské sociální práce a vyústily v navrhovaná praktická doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the issue of school social work, and the
related issues, what are the conditions for the establishment of the position of school social worker in the Czech Republic. Based on both the theoretical basis of professional literature and research results, which was the topic of school social work carried out. The aim of the work was to describe the current state of the social issues in education and propose solutions for operators engaged in social work. The work consisted of two main parts. The theoretical part described the development of social work, school social work specialization and competences of social workers. Second, empirical part, was focused on the presentation of research questions and findings. Results demonstrated the needs for school social work are therefore resulted in
proposed practical recommendations.
Klíčová slova
sociální práce, školská sociální práce, sociální pracovník, poradenská zařízení, kompetence, pedagogičtí pracovníci, škola, chování, žáci
Klíčová slova v angličtině
social work, school social work, social worker, advisory facilities,
competences, teachers, school, behavior, pupils
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Analyzovat možnosti etablování školní a školské sociální práce v ČR.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Analyzovat možnosti etablování školní a školské sociální práce v ČR.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, K., 2006. Lidský vztah jako součást profese. 5. vyd. Praha: PortáI. ISBN 80-7367-181-6.
MATOUŠEK, O., aj., 2001. Základy sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-473-7.
MATOUŠEK, O., aj., 2003. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-548-2.
MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P., 2005. Sociální práce v praxi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-002-X.
REZNÍČEK, I., 1994. Metody sociální práce. 1. vyd. Praha: Slon. ISBN 80-85850-00-1.
ÚLEHLA, I., 2007. Umění pomáhat. 2. vyd. Praha: Slon. ISBN 978-80-86429-36-6.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, K., 2006. Lidský vztah jako součást profese. 5. vyd. Praha: PortáI. ISBN 80-7367-181-6.
MATOUŠEK, O., aj., 2001. Základy sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-473-7.
MATOUŠEK, O., aj., 2003. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-548-2.
MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P., 2005. Sociální práce v praxi. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-002-X.
REZNÍČEK, I., 1994. Metody sociální práce. 1. vyd. Praha: Slon. ISBN 80-85850-00-1.
ÚLEHLA, I., 2007. Umění pomáhat. 2. vyd. Praha: Slon. ISBN 978-80-86429-36-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.