Diplomová práce s názvem "Michael Moore versus George W. Bush: Vytváření iluze reality skrze žánr dokumentárního filmu - Fahrenheit 9/11" se zabývá analýzou snímku Fahrenheit 9/11, jeho obsahem a užitými prvky a technikami. Film je řazen pod hlavičku dokumentárního filmu, ale cílem této práce je dokázat, že by měl nést označení "docu-ganda", nebo-li spojení dokumentárního filmu s prvky propagandy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá tématy jako média, kultura, dokumentární film, docu-ganda a tím, jak si tyto fenomény pohrávají s koncepty pravdy, polopravdy a lži, a tak vytvářejí realitu případně to, co ji jen připomíná - realismus. V praktické části je samotný rozbor prvků, které jsou obvykle užívány k manipulaci s davem.
Anotace v angličtině
The master's thesis called "Michael Moore versus George W. Bush: Creating the Illusion of Reality through the Genre of the Documentary Film - Fahrenheit 9/11" deals with the analysis of the film Fahrenheit 9/11, its content,features and techniques used. The film is said to be a documentary, but the aim of the thesis is to prove that the film is rather so called "docu-ganda" - documentary and propaganda. The paper is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is concerned with the issues such as media, culture, documentary film and docu-ganda film and how these can play with the concepts of truth, half-truth or lie; thus, create either reality or something which reality only resembles - realism. The practical part is the analysis of the features used in the film which are typically used in order to manipulate and persuade the masses.
Diplomová práce s názvem "Michael Moore versus George W. Bush: Vytváření iluze reality skrze žánr dokumentárního filmu - Fahrenheit 9/11" se zabývá analýzou snímku Fahrenheit 9/11, jeho obsahem a užitými prvky a technikami. Film je řazen pod hlavičku dokumentárního filmu, ale cílem této práce je dokázat, že by měl nést označení "docu-ganda", nebo-li spojení dokumentárního filmu s prvky propagandy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá tématy jako média, kultura, dokumentární film, docu-ganda a tím, jak si tyto fenomény pohrávají s koncepty pravdy, polopravdy a lži, a tak vytvářejí realitu případně to, co ji jen připomíná - realismus. V praktické části je samotný rozbor prvků, které jsou obvykle užívány k manipulaci s davem.
Anotace v angličtině
The master's thesis called "Michael Moore versus George W. Bush: Creating the Illusion of Reality through the Genre of the Documentary Film - Fahrenheit 9/11" deals with the analysis of the film Fahrenheit 9/11, its content,features and techniques used. The film is said to be a documentary, but the aim of the thesis is to prove that the film is rather so called "docu-ganda" - documentary and propaganda. The paper is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is concerned with the issues such as media, culture, documentary film and docu-ganda film and how these can play with the concepts of truth, half-truth or lie; thus, create either reality or something which reality only resembles - realism. The practical part is the analysis of the features used in the film which are typically used in order to manipulate and persuade the masses.
Cílem práce je ukázat, že M. Moore využívá žánrové proudy dokumentu, aby vytvořil iluzi pravdivosti a reality.
Metody:
1) studium odborné literatury.
2) porovnání reprezentace prezidenta George W. Bushe ve filmu Fahrenheit 9/11 a v literatuře faktu.
3) analýza použití žánrových prvků k vytvoření iluze reality.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je ukázat, že M. Moore využívá žánrové proudy dokumentu, aby vytvořil iluzi pravdivosti a reality.
Metody:
1) studium odborné literatury.
2) porovnání reprezentace prezidenta George W. Bushe ve filmu Fahrenheit 9/11 a v literatuře faktu.
3) analýza použití žánrových prvků k vytvoření iluze reality.
Seznam doporučené literatury
Alexander, A., and Jarice H. 1995. Taking Sides: Clashing Views on Controversial Issues in Mass Media and Society. Connecticut: The Dushkin Publishing Group, Inc.
Campbell, N., and Alasdair K. 1997. American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. New York: Routledge.
Giles, D. 2003. Media Psychology. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Laurent, E. 2003. Dynastie Bushů. Praha: Euromedia Group, k. s. - Knižní klub.
Mitchell, W. J. T. 1994. Picture Theory. Chicago: The University of Chicago Press.
Moore, M. 2004. Fahrenheit 9/11. Santa Monica, CA: Lions Gate Entertainment.
Panchyk, R. 2008. Keys to American History: Understanding Our Most Important Historic Documents. Chicago: Chicago Review Press.
Seznam doporučené literatury
Alexander, A., and Jarice H. 1995. Taking Sides: Clashing Views on Controversial Issues in Mass Media and Society. Connecticut: The Dushkin Publishing Group, Inc.
Campbell, N., and Alasdair K. 1997. American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. New York: Routledge.
Giles, D. 2003. Media Psychology. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Laurent, E. 2003. Dynastie Bushů. Praha: Euromedia Group, k. s. - Knižní klub.
Mitchell, W. J. T. 1994. Picture Theory. Chicago: The University of Chicago Press.
Moore, M. 2004. Fahrenheit 9/11. Santa Monica, CA: Lions Gate Entertainment.
Panchyk, R. 2008. Keys to American History: Understanding Our Most Important Historic Documents. Chicago: Chicago Review Press.