Diplomová práce je zaměřena na analýzu vztahů ve školní třídě v kontextu sociálně-psychologického výcviku. Teoretická část práce je věnována problematice terminologie klimatu v pedagogicko-psychologickém kontextu, sociálních vztahům a metodologii. V praktické části je vylíčen průběh a podstata výzkumu včetně programu sociálně-psychologického výcviku, který byl realizován. Součástí je rovněž diskuze a interpretace zjištěných výsledků.
Anotace v angličtině
The main subject-matter of the diploma thesis is an analysis of relationships in a class at school in connection with a social-psychological training. In the theoretic part the author of the thesis focuses on the issues related to pedagogical and psychological climate, social relationships and methodology. In the empirical part the subject-matter and the process of the research, including the plan of the social-psychological training, is described. There is a discussion and an interpretation of the results of the research as well.
Klíčová slova
klima, školní třída, sociální vztahy, sociálně-psychologický výcvik, žák, učitel, interakce, komunikace, dotazník, sociometrie
Diplomová práce je zaměřena na analýzu vztahů ve školní třídě v kontextu sociálně-psychologického výcviku. Teoretická část práce je věnována problematice terminologie klimatu v pedagogicko-psychologickém kontextu, sociálních vztahům a metodologii. V praktické části je vylíčen průběh a podstata výzkumu včetně programu sociálně-psychologického výcviku, který byl realizován. Součástí je rovněž diskuze a interpretace zjištěných výsledků.
Anotace v angličtině
The main subject-matter of the diploma thesis is an analysis of relationships in a class at school in connection with a social-psychological training. In the theoretic part the author of the thesis focuses on the issues related to pedagogical and psychological climate, social relationships and methodology. In the empirical part the subject-matter and the process of the research, including the plan of the social-psychological training, is described. There is a discussion and an interpretation of the results of the research as well.
Klíčová slova
klima, školní třída, sociální vztahy, sociálně-psychologický výcvik, žák, učitel, interakce, komunikace, dotazník, sociometrie
Cíl:
Analyzovat vztahy ve školní třídě v kontextu sociálněpsychologického výcviku.
Požadavky:
- provést rešerši literatury k tématu
- orientace v nabídce výzkumných nástrojů k tématu
- provést diskuzi a interpretaci zjištěných výsledků
Metody:
dotazování
Zásady pro vypracování
Cíl:
Analyzovat vztahy ve školní třídě v kontextu sociálněpsychologického výcviku.
Požadavky:
- provést rešerši literatury k tématu
- orientace v nabídce výzkumných nástrojů k tématu
- provést diskuzi a interpretaci zjištěných výsledků
Metody:
dotazování
Seznam doporučené literatury
CANFIELD, J., aj., 1995. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-028-6 .
HERMOCHOVÁ, S., 1991. Metody aplikované sociální psychologie IV : Sociálně-psychologický výcvik ve školním věku. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-232-8.
HERMOCHOVÁ, S., 2005. Skupinová dynamika ve školní třídě. 1. vyd. Kladno:AISIS. ISBN 80-239-5612-4.
KOŽNAR, J. 1992. Skupinová dynamika (teorie a výzkum). 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7066-632-3.
VALENTA, M., 2011. Dramaterapie. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3851-2.
VÝROST, J., aj., 2001. Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálněpsychologický výcvik. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0180-4.
Seznam doporučené literatury
CANFIELD, J., aj., 1995. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-028-6 .
HERMOCHOVÁ, S., 1991. Metody aplikované sociální psychologie IV : Sociálně-psychologický výcvik ve školním věku. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-232-8.
HERMOCHOVÁ, S., 2005. Skupinová dynamika ve školní třídě. 1. vyd. Kladno:AISIS. ISBN 80-239-5612-4.
KOŽNAR, J. 1992. Skupinová dynamika (teorie a výzkum). 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7066-632-3.
VALENTA, M., 2011. Dramaterapie. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3851-2.
VÝROST, J., aj., 2001. Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálněpsychologický výcvik. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0180-4.