Cílem této práce bylo prozkoumat a vytyčit rozdíly mezi jednotlivými organizacemi ? Klubem Pathfinder a Skautem. Za pomoci členů oddílů, vedoucích oddílů, dotazníků a rozhovorů byly nashromážděny informace potřebné k sepsání práce. Dotazníky vyplnilo celkem 30 respondentů, 15 z každé organizace a rozhovorů se účastnilo po jednom vedoucím oddílu z každé organizace. Otázky dotazníků byly sestaveny tak, aby se daly porovnat výpovědi respondentů a téma rozhovoru bylo stanoveno tak, aby byly odpovědi srovnatelné a daly se interpretovat a vyhodnotit. Tímto způsobem byly zjištěny rozdíly v metodice, přístupu, výchově, cílům a jejich naplnění mezi organizacemi. V závěru byly rozdíly shrnuty a vypsány tak, aby byly srozumitelné čtenářům laikům, třeba i nezasvěcených do tajů obou organizací.
Anotace v angličtině
The aim of this study was to investigate and lay out the differences between two organizations - Pathfinder Club and the Boy Scouts. Club members and heads of the sections were asked to cooperate on the research study. 30 questionnaires were completed by a total of 30 respondents, 15 from each organization. Data were analysed with the use of frequency statistics. In the second, qualitative part of our research we used the method of interviewing with two respondents - two leading representative of each club. Questions in the questionnaire were structured according to positive character strengths model of Martin Seligman. The results of data anaylses indicated significant differences between two organisations in their educative approach, in metodology, objectives and their fulfillment. In conclusion, the differences were summarized and listed so that they are understandable to laymen readers , even the uninitiated into the mysteries of both organizations.
leisure , scouting, children , values , objectives , metodology
Rozsah průvodní práce
73 s. (84 780 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce bylo prozkoumat a vytyčit rozdíly mezi jednotlivými organizacemi ? Klubem Pathfinder a Skautem. Za pomoci členů oddílů, vedoucích oddílů, dotazníků a rozhovorů byly nashromážděny informace potřebné k sepsání práce. Dotazníky vyplnilo celkem 30 respondentů, 15 z každé organizace a rozhovorů se účastnilo po jednom vedoucím oddílu z každé organizace. Otázky dotazníků byly sestaveny tak, aby se daly porovnat výpovědi respondentů a téma rozhovoru bylo stanoveno tak, aby byly odpovědi srovnatelné a daly se interpretovat a vyhodnotit. Tímto způsobem byly zjištěny rozdíly v metodice, přístupu, výchově, cílům a jejich naplnění mezi organizacemi. V závěru byly rozdíly shrnuty a vypsány tak, aby byly srozumitelné čtenářům laikům, třeba i nezasvěcených do tajů obou organizací.
Anotace v angličtině
The aim of this study was to investigate and lay out the differences between two organizations - Pathfinder Club and the Boy Scouts. Club members and heads of the sections were asked to cooperate on the research study. 30 questionnaires were completed by a total of 30 respondents, 15 from each organization. Data were analysed with the use of frequency statistics. In the second, qualitative part of our research we used the method of interviewing with two respondents - two leading representative of each club. Questions in the questionnaire were structured according to positive character strengths model of Martin Seligman. The results of data anaylses indicated significant differences between two organisations in their educative approach, in metodology, objectives and their fulfillment. In conclusion, the differences were summarized and listed so that they are understandable to laymen readers , even the uninitiated into the mysteries of both organizations.
leisure , scouting, children , values , objectives , metodology
Zásady pro vypracování
Cíl:
- porovnat zaměření cílů a výsledky Klubu Pathfinder a organizace Skaut
Metody výzkumu:
- obsahová analýza Klubu Pathfinder
- rozhovory
- dotazníky
Zásady pro vypracování
Cíl:
- porovnat zaměření cílů a výsledky Klubu Pathfinder a organizace Skaut
Metody výzkumu:
- obsahová analýza Klubu Pathfinder
- rozhovory
- dotazníky
Seznam doporučené literatury
BRUINSMA, Reinder. ADVENT - ORION. Život křesťana. 1. vyd. Praha: Advent-Orion, 2009. ISBN 978-80-7172-175-8.
Naše církev: Včera, dnes a zítra. Praha: Miloslav Šimek, 1970.
Skauting. 1. vyd. Liberec: Liberec, 1995. ISBN 80-85421-16-X.
PÁVKOVÁ, J. a B. HÁJEK. A SPOL. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK, Bedřich. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. 2. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
VLACHOVÁ, Viktorie. HISTORIE KLUBU PATHFINDER. Klub Pathfinder [online]. 2004 [cit. 2012-06-19]. Dostupné z: http://www.pathfinder.cz/0home/historie.html
Seznam doporučené literatury
BRUINSMA, Reinder. ADVENT - ORION. Život křesťana. 1. vyd. Praha: Advent-Orion, 2009. ISBN 978-80-7172-175-8.
Naše církev: Včera, dnes a zítra. Praha: Miloslav Šimek, 1970.
Skauting. 1. vyd. Liberec: Liberec, 1995. ISBN 80-85421-16-X.
PÁVKOVÁ, J. a B. HÁJEK. A SPOL. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK, Bedřich. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. 2. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
VLACHOVÁ, Viktorie. HISTORIE KLUBU PATHFINDER. Klub Pathfinder [online]. 2004 [cit. 2012-06-19]. Dostupné z: http://www.pathfinder.cz/0home/historie.html
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.