Bakalářská práce se zabývala logopedickou prevencí u dětí předškolního věku. Cílem této práce bylo zmapovat oblast logopedické prevence u dětí ve věku 3-5 let a zmapovat nejčastěji používané typy logopedických cvičení a her.
Práce byla rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahovala základní pojmy související se speciální pedagogikou, logopedií, komunikačními schopnostmi a logopedickou prevencí. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu, který byl proveden pomocí dotazníku určeného pro pedagogy mateřských škol.
Z výsledků výplývá, že logopedická prevence je v podvědomí pedagogů mateřských škol, avšak rozhodně by se logopedické chvilky a cvičení měly zahrnovat do denního plánu každé mateřské školy.
Konečná zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti logopedické prevence.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor Thesis was the speech therapy prevention for preschool children. The goal of this task was to map the area of speech therapy prevention of 3 to 5-year old children and to find the most frequently used types of speech exercises and games. The thesis was divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contained the basic terms which are related to special pedagogy, speech therapy, communicational skills and speech therapy prevention. The practical part presented the result of exploration that was done by a questionnaire for a target group of preschool teachers. The results showed that the speech therapy prevention is being realized by the teachers, but the speech therapies and exercises should be included into daily schedules of every preschool institution. The final findings resulted into specific suggested steps in the area of the speech therapy prevention.
Klíčová slova
logopedická prevence, předškolní věk, speciální pedagogika, komunikace
Klíčová slova v angličtině
speech therapy prevention, preschool children, special pedagogy, communication
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala logopedickou prevencí u dětí předškolního věku. Cílem této práce bylo zmapovat oblast logopedické prevence u dětí ve věku 3-5 let a zmapovat nejčastěji používané typy logopedických cvičení a her.
Práce byla rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahovala základní pojmy související se speciální pedagogikou, logopedií, komunikačními schopnostmi a logopedickou prevencí. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu, který byl proveden pomocí dotazníku určeného pro pedagogy mateřských škol.
Z výsledků výplývá, že logopedická prevence je v podvědomí pedagogů mateřských škol, avšak rozhodně by se logopedické chvilky a cvičení měly zahrnovat do denního plánu každé mateřské školy.
Konečná zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti logopedické prevence.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor Thesis was the speech therapy prevention for preschool children. The goal of this task was to map the area of speech therapy prevention of 3 to 5-year old children and to find the most frequently used types of speech exercises and games. The thesis was divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contained the basic terms which are related to special pedagogy, speech therapy, communicational skills and speech therapy prevention. The practical part presented the result of exploration that was done by a questionnaire for a target group of preschool teachers. The results showed that the speech therapy prevention is being realized by the teachers, but the speech therapies and exercises should be included into daily schedules of every preschool institution. The final findings resulted into specific suggested steps in the area of the speech therapy prevention.
Klíčová slova
logopedická prevence, předškolní věk, speciální pedagogika, komunikace
Klíčová slova v angličtině
speech therapy prevention, preschool children, special pedagogy, communication
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zmapovat oblast logopedické prevence u dětí ve věku 3-5 let a zmapovat nejčastěji používané typy logopedických cvičení a her.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Nestandardizovaný dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zmapovat oblast logopedické prevence u dětí ve věku 3-5 let a zmapovat nejčastěji používané typy logopedických cvičení a her.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Nestandardizovaný dotazník.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., 2011. Mezi námi předškoláky 3-5 let. 1. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-251-3490-0
GREGORA, M., 2007. Péče o dítě od kojeneckého do školního věku. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2030-2.
KLENKOVÁ, J., 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KOŤÁTKOVÁ, S., 2005. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0852-3
KUTÁLKOVÁ, D., 2006. Logopedická prevence: Průvodce vývojem dětské řeči. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-056-9.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., 2011. Mezi námi předškoláky 3-5 let. 1. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-251-3490-0
GREGORA, M., 2007. Péče o dítě od kojeneckého do školního věku. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2030-2.
KLENKOVÁ, J., 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KOŤÁTKOVÁ, S., 2005. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0852-3
KUTÁLKOVÁ, D., 2006. Logopedická prevence: Průvodce vývojem dětské řeči. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-056-9.
Přílohy volně vložené
CD 1x
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.