Bakalářská práce se zabývá využitím osobnostní a sociální výchovy na adaptačním kurzu pro žáky prvních tříd. Úkolem této bakalářské práce bylo vytvořit, následně zrealizovat a v neposlední řadě zhodnotit adaptační program.
Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení všech důležitých pojmů spojených s tématem práce, zejména tedy na pojmy týkající se mladšího školního věku, adaptace a osobnostní a sociální výchovy.
Praktická část popisuje celý adaptační program; jeho tvorbu, průběh a následné zhodnocení celého programu. V příloze jsou přiloženy výtvory dětí a také fotodokumentace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of personal and social education in adaptation stay for first class students. The target of this bachelor thesis was to prepare, subsequently realize and finally assess the adaptation stay.
This work is divided into two parts, theoretical and practical one. The theoretical part focuses on the explanation of all important concepts related to the topic of the thesis, particularly terms concerned early school age, adaptation and personal and social education.
The practical part describes the whole adaptation stay; its preparation, process and subsequent assess of the entire program. There are children's works and photographs provided in the attachment.
Klíčová slova
Adaptační kurz, adaptace, osobnostní a sociální výchova, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Adaptation stay, adaptation, personal and social education, early school age
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím osobnostní a sociální výchovy na adaptačním kurzu pro žáky prvních tříd. Úkolem této bakalářské práce bylo vytvořit, následně zrealizovat a v neposlední řadě zhodnotit adaptační program.
Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení všech důležitých pojmů spojených s tématem práce, zejména tedy na pojmy týkající se mladšího školního věku, adaptace a osobnostní a sociální výchovy.
Praktická část popisuje celý adaptační program; jeho tvorbu, průběh a následné zhodnocení celého programu. V příloze jsou přiloženy výtvory dětí a také fotodokumentace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of personal and social education in adaptation stay for first class students. The target of this bachelor thesis was to prepare, subsequently realize and finally assess the adaptation stay.
This work is divided into two parts, theoretical and practical one. The theoretical part focuses on the explanation of all important concepts related to the topic of the thesis, particularly terms concerned early school age, adaptation and personal and social education.
The practical part describes the whole adaptation stay; its preparation, process and subsequent assess of the entire program. There are children's works and photographs provided in the attachment.
Klíčová slova
Adaptační kurz, adaptace, osobnostní a sociální výchova, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Adaptation stay, adaptation, personal and social education, early school age
Zásady pro vypracování
Hlavní cíl:
Vytvoření adaptačního programu pro žáky 1. třídy se zaměřením na osobnostní a sociální výchovu, realizace a zhodnocení.
Osnova:
Teoretická část
Charakteristika základních pojmů
Mladší školní věk z hlediska vývojové psychologie
Charakteristika školní třídy jako sociální skupiny
Potřeby žáků při nástupu do 1. třídy ZŠ
OSV a jeho možností při adaptaci
Praktická část
Tvorba programu adaptačního pobytu - skupina, termín, pozorování, konzultace
Návrh programu - cíle
Realizace programu - průběh
Zhodnocení, Závěr
Metody:
Analýza zjištění, pozorování, rozhovory
Požadavky:
Zorientovat se v odborné literatuře k danému tématu
Vytvořit a realizovat program osobnostní a sociální výchovy v 1. třídě
Zásady pro vypracování
Hlavní cíl:
Vytvoření adaptačního programu pro žáky 1. třídy se zaměřením na osobnostní a sociální výchovu, realizace a zhodnocení.
Osnova:
Teoretická část
Charakteristika základních pojmů
Mladší školní věk z hlediska vývojové psychologie
Charakteristika školní třídy jako sociální skupiny
Potřeby žáků při nástupu do 1. třídy ZŠ
OSV a jeho možností při adaptaci
Praktická část
Tvorba programu adaptačního pobytu - skupina, termín, pozorování, konzultace
Návrh programu - cíle
Realizace programu - průběh
Zhodnocení, Závěr
Metody:
Analýza zjištění, pozorování, rozhovory
Požadavky:
Zorientovat se v odborné literatuře k danému tématu
Vytvořit a realizovat program osobnostní a sociální výchovy v 1. třídě
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova. Kladno: Aisis, 2006. ISBN 978-80-239-4908-7.
KREISLOVÁ. Krok za krokem 1. třídou. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2038-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 2. dopl. vyd. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
BENÍŠKOVÁ, Tereza. První třídou bez pláče. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1906-1.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy. 2. dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3246-6.
Rámcový vzdělávací program
Dostupné internetové stránky: http://www.odyssea.cz/metodiky-osv.php
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova. Kladno: Aisis, 2006. ISBN 978-80-239-4908-7.
KREISLOVÁ. Krok za krokem 1. třídou. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2038-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 2. dopl. vyd. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
BENÍŠKOVÁ, Tereza. První třídou bez pláče. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1906-1.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy. 2. dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3246-6.
Rámcový vzdělávací program
Dostupné internetové stránky: http://www.odyssea.cz/metodiky-osv.php
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.