Cílem této diplomové práce je analyzovat možnosti a formy podnikového vzdělávání v současné době pro jednotlivce a podnik z pohledu teorie lidského kapitálu. Zaměřuje se nejen na firemní vzdělávání v České republice, ale v celé Evropě. Tato práce v teoretické části popisuje jak legislativní opatření, tak i současné trendy vzdělávání. Podává informace o hlavních charakteristikách, rozdělení, formách a metodách podnikového vzdělávání ve vazbě na data o firemním vzdělávání v evropském kontextu. Nedílnou součástí v teoretické části této práce je pohled firem na návratnosti investic do firemního vzdělávání a možné metody výpočtu. Praktická část vychází z dat dotazníkového šetření mezi studenty kombinovaného studia na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci, kteří zvyšují svoji kvalifikaci studiem na vysoké škole a zároveň jsou v pracovním poměru, kde se jim dostává dalšího, firemního vzdělávání. Výsledky významu firemního vzdělávání jsou podpořeny anketou mezi vybranými firmami.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to analyse forms and methods of company education these days for individuals and company from the perspective of human capital theory. It focuses not only on company education in the Czech Republic but throughout Europe. This thesis describes in theoretical part both legislative measures, as well as current trends in education. The study provides information about the main characteristics, classification, forms and methods of company education in relation to data in company education in European context. An integral of theoretical part of this thesis is a point of view of the return on investment into company training and the possible methods of calculation. The practical part is based on data from a questionnaire survey among students of the distance studies at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec, who raise their qualifications by studying at the university and at the same time they are employed, where they receive additional company education. Results importance of corporate training is supported by a survey among selected companies.
Klíčová slova
Firemní vzdělávání, investice, lidský kapitál, metody výpočtu, očekávaná návratnost, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Company training, education, expected return, human capital, investment, methods of calculation.
Rozsah průvodní práce
105 s. (113 679 zn. vč mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je analyzovat možnosti a formy podnikového vzdělávání v současné době pro jednotlivce a podnik z pohledu teorie lidského kapitálu. Zaměřuje se nejen na firemní vzdělávání v České republice, ale v celé Evropě. Tato práce v teoretické části popisuje jak legislativní opatření, tak i současné trendy vzdělávání. Podává informace o hlavních charakteristikách, rozdělení, formách a metodách podnikového vzdělávání ve vazbě na data o firemním vzdělávání v evropském kontextu. Nedílnou součástí v teoretické části této práce je pohled firem na návratnosti investic do firemního vzdělávání a možné metody výpočtu. Praktická část vychází z dat dotazníkového šetření mezi studenty kombinovaného studia na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci, kteří zvyšují svoji kvalifikaci studiem na vysoké škole a zároveň jsou v pracovním poměru, kde se jim dostává dalšího, firemního vzdělávání. Výsledky významu firemního vzdělávání jsou podpořeny anketou mezi vybranými firmami.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to analyse forms and methods of company education these days for individuals and company from the perspective of human capital theory. It focuses not only on company education in the Czech Republic but throughout Europe. This thesis describes in theoretical part both legislative measures, as well as current trends in education. The study provides information about the main characteristics, classification, forms and methods of company education in relation to data in company education in European context. An integral of theoretical part of this thesis is a point of view of the return on investment into company training and the possible methods of calculation. The practical part is based on data from a questionnaire survey among students of the distance studies at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec, who raise their qualifications by studying at the university and at the same time they are employed, where they receive additional company education. Results importance of corporate training is supported by a survey among selected companies.
Klíčová slova
Firemní vzdělávání, investice, lidský kapitál, metody výpočtu, očekávaná návratnost, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Company training, education, expected return, human capital, investment, methods of calculation.
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika a vývoj firemního vzdělávání.
2. Význam lidského kapitálu pro firemní vzdělávání.
3. Legislativní rámec rozvoje zaměstnanců v ČR.
4. Analýza firemního vzdělávání v ČR na vybraných primárních a sekundárních datech.
5. Zhodnocení ekonomické výhodnosti vzdělávání pro podniky.
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika a vývoj firemního vzdělávání.
2. Význam lidského kapitálu pro firemní vzdělávání.
3. Legislativní rámec rozvoje zaměstnanců v ČR.
4. Analýza firemního vzdělávání v ČR na vybraných primárních a sekundárních datech.
5. Zhodnocení ekonomické výhodnosti vzdělávání pro podniky.
Seznam doporučené literatury
VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky, 4. vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-168-3.
URBÁNEK, V., et al. Lidský kapitál a očekávaná návratnost investice do vysokoškolského vzdělávání v České republice a v zemích Evropské unie. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2005. ISBN 80-7372-024-8.
MEJER, L., P. TURCHETTI and E. GERE. Key Data on Education in Europe 2012. Eurostat - Publications. Luxembourg: Eurostat, 2012.
ISBN 978-92-9201-242-7.
LETTMAYR, CH. and N. HERMANN. Skills supply and demand in Europ. Cedefop. Luxembourg: Cedefop, 2012. ISBN 978-92-896-1112-1.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky, 4. vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-168-3.
URBÁNEK, V., et al. Lidský kapitál a očekávaná návratnost investice do vysokoškolského vzdělávání v České republice a v zemích Evropské unie. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2005. ISBN 80-7372-024-8.
MEJER, L., P. TURCHETTI and E. GERE. Key Data on Education in Europe 2012. Eurostat - Publications. Luxembourg: Eurostat, 2012.
ISBN 978-92-9201-242-7.
LETTMAYR, CH. and N. HERMANN. Skills supply and demand in Europ. Cedefop. Luxembourg: Cedefop, 2012. ISBN 978-92-896-1112-1.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.