Bakalářská práce je zaměřena na problematiku rozvoje tvořivosti žáků středních
škol. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část
vymezuje pojem tvořivosti a různé teorie rozvoje tvořivosti v současnosti i historii. Dále
pojednává o pedagogických přístupech rozvoje tvořivosti ve škole a zaměřuje
se na konkrétní edukační metody rozvíjející tvořivost na středních odborných školách.
Praktická část bakalářské práce byla realizována formou experimentu
provedeného na Střední průmyslové škole textilní v Liberci. Předmětem experimentu
bylo ověřit účinnost výukových metod pro rozvoj tvořivosti žáků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the development of students creativity in Hight
schools. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical
part defines the concept of creativity and different theories of creativity development
nowadays and in history. It also deals with the development of pedagogical approaches
creativity in school and focus on specific educational methods of developing creativity
in secondary vocational schools.
The practical part was realized in the form of an experiment conducted
at the Secondary School of Liberec. The object of the experiment was to test
the effectiveness of teaching methods for the development of pupils' creativity.
Klíčová slova
Tvořivost, rozvoj tvořivosti, výukové metody, experiment
Klíčová slova v angličtině
Creativity, Development of creativity, Teaching methods, Experiment
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku rozvoje tvořivosti žáků středních
škol. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část
vymezuje pojem tvořivosti a různé teorie rozvoje tvořivosti v současnosti i historii. Dále
pojednává o pedagogických přístupech rozvoje tvořivosti ve škole a zaměřuje
se na konkrétní edukační metody rozvíjející tvořivost na středních odborných školách.
Praktická část bakalářské práce byla realizována formou experimentu
provedeného na Střední průmyslové škole textilní v Liberci. Předmětem experimentu
bylo ověřit účinnost výukových metod pro rozvoj tvořivosti žáků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the development of students creativity in Hight
schools. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical
part defines the concept of creativity and different theories of creativity development
nowadays and in history. It also deals with the development of pedagogical approaches
creativity in school and focus on specific educational methods of developing creativity
in secondary vocational schools.
The practical part was realized in the form of an experiment conducted
at the Secondary School of Liberec. The object of the experiment was to test
the effectiveness of teaching methods for the development of pupils' creativity.
Klíčová slova
Tvořivost, rozvoj tvořivosti, výukové metody, experiment
Klíčová slova v angličtině
Creativity, Development of creativity, Teaching methods, Experiment
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Prostřednictvím experimentu v rámci PP na SPŠ Textilní Liberec ověřit účinnost použitých výukových metod při rozvoji tvořivosti žáků.
Požadavky:
1. Konzultace s vedoucím bakalářské práce a stanovení struktury experimentu
2. Studium příslušné literatury
3. Studium inovativních metod a zdůvodnění vhodnosti jejich použití
4. Příprava a provedení experimentu
5. Vyhodnocení experimentu
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Prostřednictvím experimentu v rámci PP na SPŠ Textilní Liberec ověřit účinnost použitých výukových metod při rozvoji tvořivosti žáků.
Požadavky:
1. Konzultace s vedoucím bakalářské práce a stanovení struktury experimentu
2. Studium příslušné literatury
3. Studium inovativních metod a zdůvodnění vhodnosti jejich použití
4. Příprava a provedení experimentu
5. Vyhodnocení experimentu
Seznam doporučené literatury
GAVORA,P., Výzkumné metody v pedagogice. Brno:Paido 2002
HORÁK, J., Tvořivost ve vyučování. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2009, 80 s. ISBN 978-80-7372-476-4.
CHRÁSKA M., MAREŠ J., PRŮCHA J., K metodologii pedagogického výzkumu. Olomouc:ČAPV 2001
KALHOUS Z. a OBST O., Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 447 s. ISBN 978-807-3675-714.
PRŮCHA J., Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 488 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
Seznam doporučené literatury
GAVORA,P., Výzkumné metody v pedagogice. Brno:Paido 2002
HORÁK, J., Tvořivost ve vyučování. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2009, 80 s. ISBN 978-80-7372-476-4.
CHRÁSKA M., MAREŠ J., PRŮCHA J., K metodologii pedagogického výzkumu. Olomouc:ČAPV 2001
KALHOUS Z. a OBST O., Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 447 s. ISBN 978-807-3675-714.
PRŮCHA J., Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 488 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.