Tématem bakalářské práce je problematika narušené komunikační schopnosti u dětí s odkladem povinné školní docházky.
V teoretické části bakalářské práce je vycházeno ze studia odborné literatury. Jsou zde prezentovány poznatky vývoje řeči z logopedického hlediska, narušené komunikační schopnosti a jejich kategorie, logopedické péče v České republice a problematiky školní zralosti.
V empirické části je formou kvantitativního výzkumu, který proběhl metodou dotazníkového šetření, zjišťováno, je-li narušená komunikační schopnost nejčastějším důvodem odkladu povinné školní docházky, či pouze podílejícím se faktorem. Výsledky průzkumu byly zpracovány, vyhodnoceny a graficky znázorněny. Pro průzkumné šetření se stanovily hypotézy, které byly na základě výsledků průzkumu potvrzeny či vyvráceny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the problem of the disturbed communication ability of children whose school attendance is postponed.
The theoretical part of the thesis is derived from the study of specialized literature. It submits the findings about the development of speech ability from the logopaedic point of view, disturbed communication abilities and its categories, logopaedic care in the Czech Republic and the issues of reaching school age (i.e. old enough to go to school).
The empirical part determines, by quantitative research carried out through a survey, whether disturbed communication ability is the main reason for postponing compulsory school attendance or just a contributing factor. The results of the research were processed, evaluated and graphically depicted. After the research, hypotheses were proposed and subsequently proven right or wrong based on the results of the research.
Klíčová slova
Děti, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, kategorie narušené komunikační schopnosti, logopedická péče, školní zralost.
Klíčová slova v angličtině
Children, speech development, disturbed communication ability, disturbed communication ability category.
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je problematika narušené komunikační schopnosti u dětí s odkladem povinné školní docházky.
V teoretické části bakalářské práce je vycházeno ze studia odborné literatury. Jsou zde prezentovány poznatky vývoje řeči z logopedického hlediska, narušené komunikační schopnosti a jejich kategorie, logopedické péče v České republice a problematiky školní zralosti.
V empirické části je formou kvantitativního výzkumu, který proběhl metodou dotazníkového šetření, zjišťováno, je-li narušená komunikační schopnost nejčastějším důvodem odkladu povinné školní docházky, či pouze podílejícím se faktorem. Výsledky průzkumu byly zpracovány, vyhodnoceny a graficky znázorněny. Pro průzkumné šetření se stanovily hypotézy, které byly na základě výsledků průzkumu potvrzeny či vyvráceny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the problem of the disturbed communication ability of children whose school attendance is postponed.
The theoretical part of the thesis is derived from the study of specialized literature. It submits the findings about the development of speech ability from the logopaedic point of view, disturbed communication abilities and its categories, logopaedic care in the Czech Republic and the issues of reaching school age (i.e. old enough to go to school).
The empirical part determines, by quantitative research carried out through a survey, whether disturbed communication ability is the main reason for postponing compulsory school attendance or just a contributing factor. The results of the research were processed, evaluated and graphically depicted. After the research, hypotheses were proposed and subsequently proven right or wrong based on the results of the research.
Klíčová slova
Děti, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, kategorie narušené komunikační schopnosti, logopedická péče, školní zralost.
Klíčová slova v angličtině
Children, speech development, disturbed communication ability, disturbed communication ability category.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaký je vztah mezi narušenou komunikační schopností a odkladem povinné školní docházky u dětí ve vybraném regionu.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaký je vztah mezi narušenou komunikační schopností a odkladem povinné školní docházky u dětí ve vybraném regionu.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Petra, 2011. Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3853-6.
KLENKOVÁ, Jiřina, 2000. Kapitoly z logopedie I. 2. vydání. Brno: Paido. ISBN 80-8531-88-5.
KLENKOVÁ, Jiřina, 2006. Logopedie. 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 1996. Logopedická prevence. 1. vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-115-0.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2011. Budu správně mluvit. 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3687-7.
POKORNÁ, Věra, 1997. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. 2. opr. vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-151-7.
ZELINKOVÁ, Olga, 2003. Poruchy učení. 10. zcela přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Petra, 2011. Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3853-6.
KLENKOVÁ, Jiřina, 2000. Kapitoly z logopedie I. 2. vydání. Brno: Paido. ISBN 80-8531-88-5.
KLENKOVÁ, Jiřina, 2006. Logopedie. 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 1996. Logopedická prevence. 1. vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-115-0.
KUTÁLKOVÁ, Dana, 2011. Budu správně mluvit. 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3687-7.
POKORNÁ, Věra, 1997. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. 2. opr. vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-151-7.
ZELINKOVÁ, Olga, 2003. Poruchy učení. 10. zcela přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.