Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací žáků středních škol. Na základě zadání práce bude vytvořen dotazník, který bude distribuován do středních odborných škol a středních odborných učilišť. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů v dané oblasti a na ilustraci respondenta. Zabývá se především jeho psychickým, fyzickým a psychologickým vykreslením v období, kdy si vybírá střední školu a obdobím, kdy respondent ukončuje své studium. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu, který byl uskutečněn za pomoci dotazníku. V této části práce byl dotazník, který byl distribuován mezi žáky středních škol, vyhodnocen. A na základě výsledků došlo ke srovnání hodnotového systému dnešních žáků středních škol s hodnotovým systémem respondentů středních škol, kteří již byli testováni v minulosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the value orientation of students of secondary schools. On the base of assignment there will be made a questionnaire which will be distributed to secondary vocational schools and secondary vocational schools. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts in that field and on the illustration of the respondent. It mainly deals with respondent's mental, physical and psychological depiction during the period of choosing a secondary school and when the respondent completes his studies. The practical part is based on quantitative research, which was realized by the questionnaire. In this part of work was evaluated the questionnaire which was distributed among the students of secondary schools. On the base of the result was made a comparison of the value system of today's secondary school students and a value system of respondents who have been tested in the past.
Klíčová slova
Hodnotová orientace Hodnota Členění hodnot Adolescence Pubescence Dotazník
Klíčová slova v angličtině
The value orientation The value Breakdown of values Adolescent Pubescent Questionnaire
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací žáků středních škol. Na základě zadání práce bude vytvořen dotazník, který bude distribuován do středních odborných škol a středních odborných učilišť. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů v dané oblasti a na ilustraci respondenta. Zabývá se především jeho psychickým, fyzickým a psychologickým vykreslením v období, kdy si vybírá střední školu a obdobím, kdy respondent ukončuje své studium. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu, který byl uskutečněn za pomoci dotazníku. V této části práce byl dotazník, který byl distribuován mezi žáky středních škol, vyhodnocen. A na základě výsledků došlo ke srovnání hodnotového systému dnešních žáků středních škol s hodnotovým systémem respondentů středních škol, kteří již byli testováni v minulosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the value orientation of students of secondary schools. On the base of assignment there will be made a questionnaire which will be distributed to secondary vocational schools and secondary vocational schools. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts in that field and on the illustration of the respondent. It mainly deals with respondent's mental, physical and psychological depiction during the period of choosing a secondary school and when the respondent completes his studies. The practical part is based on quantitative research, which was realized by the questionnaire. In this part of work was evaluated the questionnaire which was distributed among the students of secondary schools. On the base of the result was made a comparison of the value system of today's secondary school students and a value system of respondents who have been tested in the past.
Klíčová slova
Hodnotová orientace Hodnota Členění hodnot Adolescence Pubescence Dotazník
Klíčová slova v angličtině
The value orientation The value Breakdown of values Adolescent Pubescent Questionnaire
Zásady pro vypracování
Zjistit změny hodnotové orientace žáků střední školy
Zásady pro vypracování
Zjistit změny hodnotové orientace žáků střední školy
Seznam doporučené literatury
HORÁK, J. Kapitoly z teorie výchovy I. a II. Problematika hodnot a hodnotové orientace. Liberec : TU v Liberci, 1997. ISBN 80-7083-224-x.
HORÁK, J. Škola a hodnotová orientace dětí a mládeže. Liberec : TU v Liberci, 1997. ISBN 80-7083-257-6.
SAK, P. Proměny české mládeže. Vyd. 1. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
KRAUS, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
Seznam doporučené literatury
HORÁK, J. Kapitoly z teorie výchovy I. a II. Problematika hodnot a hodnotové orientace. Liberec : TU v Liberci, 1997. ISBN 80-7083-224-x.
HORÁK, J. Škola a hodnotová orientace dětí a mládeže. Liberec : TU v Liberci, 1997. ISBN 80-7083-257-6.
SAK, P. Proměny české mládeže. Vyd. 1. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
KRAUS, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.