Diplomová práce se zabývá problematikou poruch pozornosti s hyperaktivitou.
V teoretické rovině vysvětluje základní pojmy této oblasti, objasňuje příčiny vzniku ADHD a symptomy, které s touto diagnózou souvisí. Dále popisuje používané diagnostické prostředky a metody práce s dětmi s ADHD. Práce nastiňuje léčbu, léčebná opatření a terapie, které se běžně a úspěšně používají. Opírá se o hlavní výchovné zásady, které je třeba dodržovat při práci s dětmi s touto diagnózou a věnuje se i problematice vzdělávání. Uvádí platné právní předpisy MŠMT ČR, týkající se žáků se specifickými poruchami chování. Také se zabývá správnou komunikací s žáky s hyperaktivitou i vhodnou komunikací s jejich rodiči.
V praktické rovině přináší postoje rodičů dětí a učitelů žáků s ADHD. Jsou zde uváděny výsledky provedeného šetření na vzorku respondentů a uvedeno doporučení a názor autorky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with problems of attention deficit hyperactivity disorder.
The theory explains the basic concepts of this area, explains the causes of ADHD and symptoms that are related with this diagnosis. It also describes the use of diagnostic tools and methods of work with children with ADHD. The work outlines the treatment, medical treatment and therapies that are commonly and successfully used. It draws on the main educational principles that must be observed when working with children with this diagnosis and focuses on education issues. Lists the valid legislation the Ministry of Education for learners with specific behavioral problems. It also describes the proper communication with pupils with hyperactivity and appropriate communication with their parents.
In practical terms, the attitudes of parents bringing children and teachers of students with ADHD. There are presented the results of the investigation carried out on a sample of respondents giving advice and opinion of the author.
Diplomová práce se zabývá problematikou poruch pozornosti s hyperaktivitou.
V teoretické rovině vysvětluje základní pojmy této oblasti, objasňuje příčiny vzniku ADHD a symptomy, které s touto diagnózou souvisí. Dále popisuje používané diagnostické prostředky a metody práce s dětmi s ADHD. Práce nastiňuje léčbu, léčebná opatření a terapie, které se běžně a úspěšně používají. Opírá se o hlavní výchovné zásady, které je třeba dodržovat při práci s dětmi s touto diagnózou a věnuje se i problematice vzdělávání. Uvádí platné právní předpisy MŠMT ČR, týkající se žáků se specifickými poruchami chování. Také se zabývá správnou komunikací s žáky s hyperaktivitou i vhodnou komunikací s jejich rodiči.
V praktické rovině přináší postoje rodičů dětí a učitelů žáků s ADHD. Jsou zde uváděny výsledky provedeného šetření na vzorku respondentů a uvedeno doporučení a názor autorky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with problems of attention deficit hyperactivity disorder.
The theory explains the basic concepts of this area, explains the causes of ADHD and symptoms that are related with this diagnosis. It also describes the use of diagnostic tools and methods of work with children with ADHD. The work outlines the treatment, medical treatment and therapies that are commonly and successfully used. It draws on the main educational principles that must be observed when working with children with this diagnosis and focuses on education issues. Lists the valid legislation the Ministry of Education for learners with specific behavioral problems. It also describes the proper communication with pupils with hyperactivity and appropriate communication with their parents.
In practical terms, the attitudes of parents bringing children and teachers of students with ADHD. There are presented the results of the investigation carried out on a sample of respondents giving advice and opinion of the author.
Cíle: Zjistit míru pozornosti, sebekontroly a soustředěnosti u žáků se syndromem ADHD a možnost ovlivnění chování a výkonu životosprávou.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíle: Zjistit míru pozornosti, sebekontroly a soustředěnosti u žáků se syndromem ADHD a možnost ovlivnění chování a výkonu životosprávou.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z., 1995. Dyslexie specifické poruchy čtení. 3. uprav. a rožšíř. vyd. Jinočany: H & H. ISBN 80-85787-27-X
NÝVLTOVÁ, V., 2008. Psychopatologie pro speciální pedagogy. 1. vyd. Praha: UJAK. ISBN 978-80-86723-48-8
POKORNÁ, V., 2010. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-773-2
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7
SERFONTEIN, G., 1999. Potíže s učením a chováním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-315-3
TRAIN, A., 1997. Specifické poruchy chování a pozornosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-131-2
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z., 1995. Dyslexie specifické poruchy čtení. 3. uprav. a rožšíř. vyd. Jinočany: H & H. ISBN 80-85787-27-X
NÝVLTOVÁ, V., 2008. Psychopatologie pro speciální pedagogy. 1. vyd. Praha: UJAK. ISBN 978-80-86723-48-8
POKORNÁ, V., 2010. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-773-2
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7
SERFONTEIN, G., 1999. Potíže s učením a chováním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-315-3
TRAIN, A., 1997. Specifické poruchy chování a pozornosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-131-2
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.