Bakalářská práce na téma herní činnosti a hračky pro rozvoj dětí s poruchami autistického spektra se zabývala charakteristikou těchto poruch a jejich projevy. Zároveň zde byly uvedeny herní činnosti a hračky vhodné pro děti s poruchami autistického spektra. Součástí bakalářské práce byla i praktická část, která byla zaměřena na názory a zkušenosti rodičů ohledně her a trávení volného času jejich dětí s poruchami autistického spektra. Cílem bakalářské práce bylo zjistit nejčastější herní činnosti a volnočasové aktivity dětí s poruchami autistického spektra.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis on topic of game activities and toys for the development of a child with autism focused on the characteristics of these disorders and their manifestations. At the same time, there were listed gaming activities and toys suitable for children with autism spectrum disorders. Part of the thesis was a practical part, which focused on the views and experiences of parents of children with autism spectrum disorders related to games and leisure activities their children. The aim of this thesis was to identify the most common gaming activities and leisure activities of children with autism spectrum disorders.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, hra, hračka
Klíčová slova v angličtině
Autism spectrum disorders, game, toy
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma herní činnosti a hračky pro rozvoj dětí s poruchami autistického spektra se zabývala charakteristikou těchto poruch a jejich projevy. Zároveň zde byly uvedeny herní činnosti a hračky vhodné pro děti s poruchami autistického spektra. Součástí bakalářské práce byla i praktická část, která byla zaměřena na názory a zkušenosti rodičů ohledně her a trávení volného času jejich dětí s poruchami autistického spektra. Cílem bakalářské práce bylo zjistit nejčastější herní činnosti a volnočasové aktivity dětí s poruchami autistického spektra.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis on topic of game activities and toys for the development of a child with autism focused on the characteristics of these disorders and their manifestations. At the same time, there were listed gaming activities and toys suitable for children with autism spectrum disorders. Part of the thesis was a practical part, which focused on the views and experiences of parents of children with autism spectrum disorders related to games and leisure activities their children. The aim of this thesis was to identify the most common gaming activities and leisure activities of children with autism spectrum disorders.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, hra, hračka
Klíčová slova v angličtině
Autism spectrum disorders, game, toy
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit nejčastější herní činnosti a volnočasové aktivity dětí s poruchami autistického spektra.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit nejčastější herní činnosti a volnočasové aktivity dětí s poruchami autistického spektra.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BEYER, J., GAMMELTOFT, L., 2006. Autismus a hra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-157-3.
MOOR, J., 2010. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-787-9.
RICHMAN, S., 2008. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-424-3.
STRAUSSOVÁ, R., KNOTKOVÁ, M., 2011. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra: jak začít a proč. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-802-6200-024.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-736-7091-7.
Seznam doporučené literatury
BEYER, J., GAMMELTOFT, L., 2006. Autismus a hra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-157-3.
MOOR, J., 2010. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-787-9.
RICHMAN, S., 2008. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-424-3.
STRAUSSOVÁ, R., KNOTKOVÁ, M., 2011. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra: jak začít a proč. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-802-6200-024.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-736-7091-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.