Cílem této bakalářské práce je charakterizovat tanec jako jednu z forem trávení volného času a zjistit subjektivní hodnocení významu tance v životě tanečníků, kteří se zabývají profesí učitele tance.
Teoretická část se zabývá nástinem historického vývoje tance a druhů tance. Dále zohledňuje obor taneční výchovy ve vztahu k ontogenezi jedince, konkrétně od prenatálního období do adolescence. Definuje pojem volný čas, taneční výchova, osobnost pedagoga taneční výchovy, specifikuje socializující význam tance a oblasti, na které taneční výchova působí zdraví, zdravý životní styl jedince a prevence rizikového chování.
Praktická část se věnuje realizaci výzkumného šetření prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomocí užití zakotvené teorie formou polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to characterize dance as a leisure time activity and to ascertain subjective evaluation of the importance of dance activity in the lives of dancers who work as professional dance teacher.
The theoretical part describes the historical development of dance and its types. It generalizes the concept of dance education in relation to ontogeny of an individual, specifically from the prenatal period to adolescence. It defines leisure time, dance education, personality of a dance teacher and specifies the socializing importance of dance and the areas where dance education is effective health, healthy lifestyle and prevention of risk behaviour.
The practical part pursues the implementation of the research with qualitative method using a grounded theory with semi-structured interviews.
Klíčová slova
tanec, taneční výchova, volný čas, tanec ve volném čase, osobnost učitele tance, socializace, zdraví a zdravý životní styl, rizikové chování
Klíčová slova v angličtině
dance, dance education, leisure time, dance as leisure time activity, personality of a dance teacher, socialization, health and healthy lifestyle, risk behaviour
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat tanec jako jednu z forem trávení volného času a zjistit subjektivní hodnocení významu tance v životě tanečníků, kteří se zabývají profesí učitele tance.
Teoretická část se zabývá nástinem historického vývoje tance a druhů tance. Dále zohledňuje obor taneční výchovy ve vztahu k ontogenezi jedince, konkrétně od prenatálního období do adolescence. Definuje pojem volný čas, taneční výchova, osobnost pedagoga taneční výchovy, specifikuje socializující význam tance a oblasti, na které taneční výchova působí zdraví, zdravý životní styl jedince a prevence rizikového chování.
Praktická část se věnuje realizaci výzkumného šetření prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomocí užití zakotvené teorie formou polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to characterize dance as a leisure time activity and to ascertain subjective evaluation of the importance of dance activity in the lives of dancers who work as professional dance teacher.
The theoretical part describes the historical development of dance and its types. It generalizes the concept of dance education in relation to ontogeny of an individual, specifically from the prenatal period to adolescence. It defines leisure time, dance education, personality of a dance teacher and specifies the socializing importance of dance and the areas where dance education is effective health, healthy lifestyle and prevention of risk behaviour.
The practical part pursues the implementation of the research with qualitative method using a grounded theory with semi-structured interviews.
Klíčová slova
tanec, taneční výchova, volný čas, tanec ve volném čase, osobnost učitele tance, socializace, zdraví a zdravý životní styl, rizikové chování
Klíčová slova v angličtině
dance, dance education, leisure time, dance as leisure time activity, personality of a dance teacher, socialization, health and healthy lifestyle, risk behaviour
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je charakterizovat tanec jako jednu z forem trávení volného času a zjistit subjektivní hodnocení významu tance v životě tanečníka-lektora.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je charakterizovat tanec jako jednu z forem trávení volného času a zjistit subjektivní hodnocení významu tance v životě tanečníka-lektora.
Seznam doporučené literatury
DOSEDLOVÁ, J., 2012. Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-802-4737-119.
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ, J., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-807-3674-731.
HELUS, Z., 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
HENDL, J., 2012. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-802-6202-196.
KASSING, G., M JAY, D., 2003. Dance teaching methods and curriculum design. Champaign, IL: Human Kinetics. ISBN 978-0736002400.
ŘÍČAN, P., 2010. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3133-9.
Seznam doporučené literatury
DOSEDLOVÁ, J., 2012. Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-802-4737-119.
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ, J., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-807-3674-731.
HELUS, Z., 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
HENDL, J., 2012. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-802-6202-196.
KASSING, G., M JAY, D., 2003. Dance teaching methods and curriculum design. Champaign, IL: Human Kinetics. ISBN 978-0736002400.
ŘÍČAN, P., 2010. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3133-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.