Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku cestovního ruchu a to především z hlediska tvorby cen zájezdů. Autorka představuje různé kalkulační systémy a varianty metod sestavování cen. Zvláštní pozornost věnuje problematice cestovní kanceláře a agentury. Uvádí jejich klasifikace, poskytované služby a charakterizuje smlouvu o zájezdu. Zaměřuje se kalkulaci cen zájezdů v cestovním ruchu. Na konkrétní cestovní kanceláři, která působí na celém území České republiky a má rozsáhlou pobočkou síť, aplikuje metody tvorby kalkulací a navrhuje upravený kalkulační vzorec pro tuto cestovní kancelář.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed on describing the tourism issue, especially in terms of determining the tour prices. The author presents various calculation systems and methods of pricing. Particular attention is focused on the issue of travel agencies. She introduces their classification and provided service and she characterizes the tour contract. Besides, the price calculation in the tourism is mentioned. The author applies methods of pricing and proposes a modified calculation model for travel agency operating in Czech Republic and has a wide branch network.
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku cestovního ruchu a to především z hlediska tvorby cen zájezdů. Autorka představuje různé kalkulační systémy a varianty metod sestavování cen. Zvláštní pozornost věnuje problematice cestovní kanceláře a agentury. Uvádí jejich klasifikace, poskytované služby a charakterizuje smlouvu o zájezdu. Zaměřuje se kalkulaci cen zájezdů v cestovním ruchu. Na konkrétní cestovní kanceláři, která působí na celém území České republiky a má rozsáhlou pobočkou síť, aplikuje metody tvorby kalkulací a navrhuje upravený kalkulační vzorec pro tuto cestovní kancelář.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed on describing the tourism issue, especially in terms of determining the tour prices. The author presents various calculation systems and methods of pricing. Particular attention is focused on the issue of travel agencies. She introduces their classification and provided service and she characterizes the tour contract. Besides, the price calculation in the tourism is mentioned. The author applies methods of pricing and proposes a modified calculation model for travel agency operating in Czech Republic and has a wide branch network.
1. Stanovení cílů a formulace výzkumných předpokladů.
2. Kalkulační systémy.
3. Charakteristika vybraného podniku.
4. Doporučení a inovace kalkučního systému vybraného podniku.
5. Formulace závěrů a ověření výzkumných předpokladů.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů a formulace výzkumných předpokladů.
2. Kalkulační systémy.
3. Charakteristika vybraného podniku.
4. Doporučení a inovace kalkučního systému vybraného podniku.
5. Formulace závěrů a ověření výzkumných předpokladů.
Seznam doporučené literatury
NAGLE, Thomas T. The strategy and tactics of pricing. 4th ed. New Jersey: PRENTICE HALL, 2006. ISBN 0-13-185677-4.
ACHDOU, Y. Computational Methods for Option Pricing. Philadelphia: SIAM, 2005. ISBN 0-89871-573-3.
SYNEK, M. Manažerská ekonomika. 5. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
VYSUŠIL, J. Optimální cena - odraz správné kalkulace. 1. vyd. Praha: Profess, 1994. ISBN 80-85235-17-x.
INDROVÁ, J., et al. Cestovní ruch: (základy). 2. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1569-4.
RYGLOVÁ, K., M. BURIAN a I. VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
ISBN 978-80-247-4039-3.
SYSEL, J. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2008.
ISBN 978-80-86578-75-0.
Elektronická databáze ProQuest (knihovna.tul.cz)
Interní materiály Firotour
Seznam doporučené literatury
NAGLE, Thomas T. The strategy and tactics of pricing. 4th ed. New Jersey: PRENTICE HALL, 2006. ISBN 0-13-185677-4.
ACHDOU, Y. Computational Methods for Option Pricing. Philadelphia: SIAM, 2005. ISBN 0-89871-573-3.
SYNEK, M. Manažerská ekonomika. 5. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
VYSUŠIL, J. Optimální cena - odraz správné kalkulace. 1. vyd. Praha: Profess, 1994. ISBN 80-85235-17-x.
INDROVÁ, J., et al. Cestovní ruch: (základy). 2. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1569-4.
RYGLOVÁ, K., M. BURIAN a I. VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
ISBN 978-80-247-4039-3.
SYSEL, J. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2008.
ISBN 978-80-86578-75-0.
Elektronická databáze ProQuest (knihovna.tul.cz)
Interní materiály Firotour
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.