Diplomová práce se zabývá systémem řízení kvality, potažmo řízením kvality ve zdravotnickém zařízení. Systém řízení kvality v průmyslu ale i v komerčních službách je založen na stejném základě jako systém řízení kvality ve zdravotnictví. Menší odchylka či neshoda nemusí mít ale fatální následky tak jako v oblasti zdravotnictví. Cílem této diplomové práce je popsat a zhodnotit systém řízení kvality v Nemocnici Jablonec nad Nisou, p.o. s praktickou návazností na oddělení zásobování a obchodu. Na základě zjištěných informací provést analýzu procesů na oddělení zásobování a obchodu a identifikovat potenciální neshody se systémem řízení kvality. Na identifikaci potenciálních neshod navazují možná nápravná opatření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the quality management system, hence the quality management in healthcare facilities. The quality management system in the industry, but also in commercial service is based on the same basis as a quality management system in health care. Minor deviation or disagreement but may not have fatal consequences, as in the medical field. The aim of this thesis is to describe and evaluate the quality management system at the Hospital of Jablonec nad Nisou, with practical links to the Department of Trade and Supply. Based on the information to analyze the processes of the Department of Supply and Trade, and to identify potential disagreements with the quality management system. To identify potential disagreements follow possible corrective measures.
Klíčová slova
Kvalita zdravotní péče, certifikace, akreditace, riziko, spotřební materiál, zásobování, obchod
Klíčová slova v angličtině
Evaluation of the quality management system in the selected company
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá systémem řízení kvality, potažmo řízením kvality ve zdravotnickém zařízení. Systém řízení kvality v průmyslu ale i v komerčních službách je založen na stejném základě jako systém řízení kvality ve zdravotnictví. Menší odchylka či neshoda nemusí mít ale fatální následky tak jako v oblasti zdravotnictví. Cílem této diplomové práce je popsat a zhodnotit systém řízení kvality v Nemocnici Jablonec nad Nisou, p.o. s praktickou návazností na oddělení zásobování a obchodu. Na základě zjištěných informací provést analýzu procesů na oddělení zásobování a obchodu a identifikovat potenciální neshody se systémem řízení kvality. Na identifikaci potenciálních neshod navazují možná nápravná opatření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the quality management system, hence the quality management in healthcare facilities. The quality management system in the industry, but also in commercial service is based on the same basis as a quality management system in health care. Minor deviation or disagreement but may not have fatal consequences, as in the medical field. The aim of this thesis is to describe and evaluate the quality management system at the Hospital of Jablonec nad Nisou, with practical links to the Department of Trade and Supply. Based on the information to analyze the processes of the Department of Supply and Trade, and to identify potential disagreements with the quality management system. To identify potential disagreements follow possible corrective measures.
Klíčová slova
Kvalita zdravotní péče, certifikace, akreditace, riziko, spotřební materiál, zásobování, obchod
Klíčová slova v angličtině
Evaluation of the quality management system in the selected company
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska zaměřená na systém řízení kvality a charakteristika základních pojmů.
2. Analýza současného stavu ve vybraném podniku.
3. Identifikace potenciálních neshod na základě analýzy současného stavu.
4. Návrh opatření na optimalizaci systému řízení kvality ve vybraném podniku.
5. Celkové shrnutí poznatků a vyhodnocení návrhu řešení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska zaměřená na systém řízení kvality a charakteristika základních pojmů.
2. Analýza současného stavu ve vybraném podniku.
3. Identifikace potenciálních neshod na základě analýzy současného stavu.
4. Návrh opatření na optimalizaci systému řízení kvality ve vybraném podniku.
5. Celkové shrnutí poznatků a vyhodnocení návrhu řešení.
Seznam doporučené literatury
MADAR, J., et al. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0585-0.
NENADÁL, J., et al. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. 1. vyd. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-186-7.
BESTERFIELD, D. H. Quality Control. 1st ed. Illinois: Prentice Hall, 2008. ISBN 978-0135000953.
GOETSCH, D. L. and S. B. DAVIS. Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality. 1st ed. New Jersey: Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0135019.
Eletronická databáze článků ProQuest
Seznam doporučené literatury
MADAR, J., et al. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0585-0.
NENADÁL, J., et al. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. 1. vyd. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-186-7.
BESTERFIELD, D. H. Quality Control. 1st ed. Illinois: Prentice Hall, 2008. ISBN 978-0135000953.
GOETSCH, D. L. and S. B. DAVIS. Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality. 1st ed. New Jersey: Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0135019.
Eletronická databáze článků ProQuest
Přílohy volně vložené
2 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.