Cílem této diplomové práce s názvem Strategický management - Strategie vybrané firmy je na základě provedených analýz navrhnout strategii pro vybrané oddělení ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. Po vymezení základních pojmů bude popsán proces strategického managementu. Bude definováno, jak je strategie formulována, implementována a kontrolována. Strategická situační analýza bude reprezentována analýzami vnějšího a vnitřního prostředí. Zmíněné analýzy byly aplikovány v praktické části a na jejich základě bylo definováno několik doporučení pro podnik. Následně byla navržena strategie pro vybrané oddělení společnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis entitled Strategic management - Strategy of a selected company is based on the analysis to design a strategy for a selected department in the company ŠKODA AUTO a.s. After defining the basic concepts, the process of strategic management will be described. It will be defined how the strategy is formulated, implemented and controlled. The strategic situation analysis will be represented by analyses of the external and internal environment. The mentioned analyses were applied in the practical part and on the basis of them several recommendations for the company were defined. Subsequently, a strategy was proposed for a selected department of the company.
Klíčová slova
Strategie, strategický management, vize, mise, benchmarking, matice IE, SWOT analýza, SPACE analýza, formulace strategie, implementace strategie, kontrola strategie
Klíčová slova v angličtině
Strategy, strategic management, vision, mission, benchmarking, IE matrix, SWOT analysis, SPACE analysis, formulation of strategy, strategy implementation, strategy control
Rozsah průvodní práce
111 (125 697)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce s názvem Strategický management - Strategie vybrané firmy je na základě provedených analýz navrhnout strategii pro vybrané oddělení ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. Po vymezení základních pojmů bude popsán proces strategického managementu. Bude definováno, jak je strategie formulována, implementována a kontrolována. Strategická situační analýza bude reprezentována analýzami vnějšího a vnitřního prostředí. Zmíněné analýzy byly aplikovány v praktické části a na jejich základě bylo definováno několik doporučení pro podnik. Následně byla navržena strategie pro vybrané oddělení společnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis entitled Strategic management - Strategy of a selected company is based on the analysis to design a strategy for a selected department in the company ŠKODA AUTO a.s. After defining the basic concepts, the process of strategic management will be described. It will be defined how the strategy is formulated, implemented and controlled. The strategic situation analysis will be represented by analyses of the external and internal environment. The mentioned analyses were applied in the practical part and on the basis of them several recommendations for the company were defined. Subsequently, a strategy was proposed for a selected department of the company.
Klíčová slova
Strategie, strategický management, vize, mise, benchmarking, matice IE, SWOT analýza, SPACE analýza, formulace strategie, implementace strategie, kontrola strategie
Klíčová slova v angličtině
Strategy, strategic management, vision, mission, benchmarking, IE matrix, SWOT analysis, SPACE analysis, formulation of strategy, strategy implementation, strategy control
Zásady pro vypracování
Vymezení základních pojmů.
Proces strategického managementu.
Strategická situační analýza.
Formulace a určení strategie, její implementace a kontrola.
Stručná charakteristika zkoumaného podniku.
Analýza vybraného podniku z hlediska strategického řízení.
Návrh strategie vybraného oddělení ve zkoumaném podniku.
Zásady pro vypracování
Vymezení základních pojmů.
Proces strategického managementu.
Strategická situační analýza.
Formulace a určení strategie, její implementace a kontrola.
Stručná charakteristika zkoumaného podniku.
Analýza vybraného podniku z hlediska strategického řízení.
Návrh strategie vybraného oddělení ve zkoumaném podniku.
Seznam doporučené literatury
FOTR, J., 2012. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3985-4.
HANZELKOVÁ, A., M. KEŘKOVSKÝ a O. VYKYPĚL, 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-637-1.
HITT, M. A., R. D. IRELAND and R. E. HOSKISSON, 2019. Strategic Management: Competitiveness & Globalization: Concepts and Cases. 13th ed. Boston: Cengage Learning US. ISBN 978-0-357-03383-8.
PÁSKOVÁ, M. a J. ZELENKA, 2018. Společensky odpovědný cestovní ruch. Praha: Idea servis. ISBN 978-80-85970-91-3.
ROTHAERMEL, F. T., 2021. Strategic Management. 5th ed. New York: McGraw-Hill. ISBN 978-1-260-57123-3.
Konzultant: Ing. Lukáš Mohelský, Ph.D., manažer
Seznam doporučené literatury
FOTR, J., 2012. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3985-4.
HANZELKOVÁ, A., M. KEŘKOVSKÝ a O. VYKYPĚL, 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-637-1.
HITT, M. A., R. D. IRELAND and R. E. HOSKISSON, 2019. Strategic Management: Competitiveness & Globalization: Concepts and Cases. 13th ed. Boston: Cengage Learning US. ISBN 978-0-357-03383-8.
PÁSKOVÁ, M. a J. ZELENKA, 2018. Společensky odpovědný cestovní ruch. Praha: Idea servis. ISBN 978-80-85970-91-3.