Bakalářská práce je tvořena ze dvou částí. První část je teoretická, ve které jsou uvedeny základní pojmy týkající se daného tématu práce. Zaměřuje se na mladší školní věk, školní družinu a její historii, cíl, funkci a osobnost vychovatele. Dále se zaměřuje na projektové vyučování v konkrétní školní družině. Vymezuje pojmy projekt, historii projektové výuky.
Druhá část je praktická, která je tvořena zpracováním projektového dne ve školní družině na téma včelstvo.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis consists of two parts. The first part is theoretical, which presents the basic concepts related to the given topic of the work. It focuses on younger school age, school group and its history, goal, function and the personality of the educator. It also focuses on project teaching in a specific school group. It defines the terms as project and history of project-based teaching. The second part is practical and consists of the processing a project day in the school group with the topic of Beekeeping.
Klíčová slova
Školní družina, mladší školní věk, vychovatel, projektové vyučování, včelařství
Klíčová slova v angličtině
School group, younger school age, educator, project-based teaching, beekeeping
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je tvořena ze dvou částí. První část je teoretická, ve které jsou uvedeny základní pojmy týkající se daného tématu práce. Zaměřuje se na mladší školní věk, školní družinu a její historii, cíl, funkci a osobnost vychovatele. Dále se zaměřuje na projektové vyučování v konkrétní školní družině. Vymezuje pojmy projekt, historii projektové výuky.
Druhá část je praktická, která je tvořena zpracováním projektového dne ve školní družině na téma včelstvo.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis consists of two parts. The first part is theoretical, which presents the basic concepts related to the given topic of the work. It focuses on younger school age, school group and its history, goal, function and the personality of the educator. It also focuses on project teaching in a specific school group. It defines the terms as project and history of project-based teaching. The second part is practical and consists of the processing a project day in the school group with the topic of Beekeeping.
Klíčová slova
Školní družina, mladší školní věk, vychovatel, projektové vyučování, včelařství
Klíčová slova v angličtině
School group, younger school age, educator, project-based teaching, beekeeping
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvoření, realizace a zpracování projektového dne ve školní družině na téma včelstvo
Vyhodnocení projektu
Požadavky:
Studium odborné literatury
Zaznamenávání teoretických východisek
Příprava, realizace a zpracování navrženého programu
Metody:
Přípravná fáze:
Organizace programu
Konzultace s odborníkem z praxe
Realizační fáze:
Pozorování skupiny
Rozhovor s odborníkem z praxe
Přímá pedagogická práce se skupinou
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvoření, realizace a zpracování projektového dne ve školní družině na téma včelstvo
Vyhodnocení projektu
Požadavky:
Studium odborné literatury
Zaznamenávání teoretických východisek
Příprava, realizace a zpracování navrženého programu
Metody:
Přípravná fáze:
Organizace programu
Konzultace s odborníkem z praxe
Realizační fáze:
Pozorování skupiny
Rozhovor s odborníkem z praxe
Přímá pedagogická práce se skupinou
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.
KASPEROVÁ, Dana. Projektové vyučování. 2012.
KASPEROVÁ, D., Projektové vyučování. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, 2012
KOTEN, Tomáš. Škola? V pohodě! (2): projektové vyučování na základní škole: metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách). Most: Hněvín, 2009, 135 s. ISBN 978-80-86654-25-6.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. č. 100. ISBN 80-210-4142-0.
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.
KASPEROVÁ, Dana. Projektové vyučování. 2012.
KASPEROVÁ, D., Projektové vyučování. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, 2012
KOTEN, Tomáš. Škola? V pohodě! (2): projektové vyučování na základní škole: metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách). Most: Hněvín, 2009, 135 s. ISBN 978-80-86654-25-6.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. č. 100. ISBN 80-210-4142-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.