Cambridge Analytica byla jednou z nejskandálnějších kauz v historii Facebooku. V této bakalářské práci se zaměřuji na analýzu neetického jednání v této kauze. Práce přitom bude propojena s obecnou tématikou využití sociálních sítí ve volebních kampaních, etikou médií, antidiskriminačních práv a GDPR. V první části se práce zaměří na teoretickou reflexi dané tématiky. Ve druhé části bude proveden detailnější rozbor vybraných projevů neetického jednání v kauze Cambridge Analytica.
Anotace v angličtině
Cambridge analytica was one of the most scandalous cases in the history of Facebook. In this bachelor's thesis, I would like to focus on analysis of unethical behaviour in this case. At the same time, the thesis is connected with the general topic of use of social networks in election campaigns, media ethics, anti-discrimination rights and GDPR. In the first part, the work will focus on the theoretical reflection of the given topic. In the second part, a more detailed analysis of selected manifestations of unethical behaviour in the Cambridge Analytica case will be carried out.
Cambridge Analytica byla jednou z nejskandálnějších kauz v historii Facebooku. V této bakalářské práci se zaměřuji na analýzu neetického jednání v této kauze. Práce přitom bude propojena s obecnou tématikou využití sociálních sítí ve volebních kampaních, etikou médií, antidiskriminačních práv a GDPR. V první části se práce zaměří na teoretickou reflexi dané tématiky. Ve druhé části bude proveden detailnější rozbor vybraných projevů neetického jednání v kauze Cambridge Analytica.
Anotace v angličtině
Cambridge analytica was one of the most scandalous cases in the history of Facebook. In this bachelor's thesis, I would like to focus on analysis of unethical behaviour in this case. At the same time, the thesis is connected with the general topic of use of social networks in election campaigns, media ethics, anti-discrimination rights and GDPR. In the first part, the work will focus on the theoretical reflection of the given topic. In the second part, a more detailed analysis of selected manifestations of unethical behaviour in the Cambridge Analytica case will be carried out.
Cambridge Analytica byla jedna z nejskandálnějších kauz v historii Facebooku. V této bakalářské práci se zaměřím na analýzu neetického jednání v této kauze. Práce přitom bude propojena s obecnou tématikou využití sociálních sítí ve volebních kampaních, etikou médií, antidiskriminačních práv a GDPR. V první části se práce zaměří na teoretickou reflexi dané tematiky. Ve druhé části bude proveden detailnější rozbor vybraných projevů neetického jednání v kauze Cambridge Analytica. Studentka bude postupovat v souladu s metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce a postup bude pravidelně konzultovat.
Zásady pro vypracování
Cambridge Analytica byla jedna z nejskandálnějších kauz v historii Facebooku. V této bakalářské práci se zaměřím na analýzu neetického jednání v této kauze. Práce přitom bude propojena s obecnou tématikou využití sociálních sítí ve volebních kampaních, etikou médií, antidiskriminačních práv a GDPR. V první části se práce zaměří na teoretickou reflexi dané tematiky. Ve druhé části bude proveden detailnější rozbor vybraných projevů neetického jednání v kauze Cambridge Analytica. Studentka bude postupovat v souladu s metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce a postup bude pravidelně konzultovat.
Seznam doporučené literatury
JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006, 203 s. Studium. ISBN 80-7364-011-2.
WYLIE, Christopher. Mindf*ck: Inside Cambridge Analytica?s Plot to Break the World. Profile books, 2020, 288 s. ISBN 978-1-78816-500-6
REMIŠOVÁ, Anna. Etika médií. Bratislava: Kalligram, 2010, 310 s. ISBN 978-80-8101-376-8.
LOBOTKA, Andrej. Umělá inteligence z pohledu antidiskriminačního práva a GDPR. Praha: Wolters Kluwer, 2019, xiii, 179 s. Právní monografie. ISBN 978-80-7598-581-1.
TÁBORSKÝ, Jiří. V síti (dez)informací: proč věříme alternativním faktům. Praha: Grada Publishing, 2020, 224 s. ISBN 978-80-271-2014-7.
Seznam doporučené literatury
JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006, 203 s. Studium. ISBN 80-7364-011-2.
WYLIE, Christopher. Mindf*ck: Inside Cambridge Analytica?s Plot to Break the World. Profile books, 2020, 288 s. ISBN 978-1-78816-500-6
REMIŠOVÁ, Anna. Etika médií. Bratislava: Kalligram, 2010, 310 s. ISBN 978-80-8101-376-8.
LOBOTKA, Andrej. Umělá inteligence z pohledu antidiskriminačního práva a GDPR. Praha: Wolters Kluwer, 2019, xiii, 179 s. Právní monografie. ISBN 978-80-7598-581-1.
TÁBORSKÝ, Jiří. V síti (dez)informací: proč věříme alternativním faktům. Praha: Grada Publishing, 2020, 224 s. ISBN 978-80-271-2014-7.