Cílem práce je popsat časté chyby, kterých se dopouští čeští studenti při užívání anglického jazyka. Popis problematiky chyb se zaměřuje také na jejich klasifikaci, která bude rozdělena do několika skupin, zahrnující gramatiku, pravopis a slovosled, a to z důvodu odhalení, která kategorie je pro české studenty nejvíce problematická. Teoretická část se bude zabývat popisem chyb, zatímco část praktická se bude zaměřovat na konkrétní příklady chyb studentů a jejich analýzou. Data, ze kterých budu vycházet, jsou od studentů 4. ročníku Obchodní akademie v Jablonci nad Nisou, které mi na základě mé žádosti zaslala tamní vyučující, Mgr. Michaela Baloghová. Jedná se o 24 prací souvislého písemného projevu.
Metody užité v práci budou zejména studium odborné literatury a shrnutí dosavadních výzkumů. Nadále analýza chyb studentů v souvislém psaném projevu na jejichž základě bude vypracované cvičení na překlad s problematickými jevy a jeho další analýza.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe frequent errors that Czech students make in English. The description of the issue of errors also focuses on their classification, which will be divided into several groups, including grammar, spelling and word order, in order to reveal which category is the most problematic for Czech students. The theoretical part will deal with the description of errors, while the practical part will focus on specific examples of students' errors and their analysis. The data on which the thesis is based are from the fourth-year students of the Business Academy in Jablonec nad Nisou, which were sent to me based on my request by the teacher there, Mgr. Michaela Baloghová. There are 24 texts of continuous writing.
The methods used in the thesis will primarily be the study of literature and a summary of previous research. Furthermore, analysis of students' errors in continuous writing, on which basis a translation exercise with problematic phenomena and its further analysis will be developed.
Linguistic errors, grammatical errors, lexical errors
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
AN
Anotace
Cílem práce je popsat časté chyby, kterých se dopouští čeští studenti při užívání anglického jazyka. Popis problematiky chyb se zaměřuje také na jejich klasifikaci, která bude rozdělena do několika skupin, zahrnující gramatiku, pravopis a slovosled, a to z důvodu odhalení, která kategorie je pro české studenty nejvíce problematická. Teoretická část se bude zabývat popisem chyb, zatímco část praktická se bude zaměřovat na konkrétní příklady chyb studentů a jejich analýzou. Data, ze kterých budu vycházet, jsou od studentů 4. ročníku Obchodní akademie v Jablonci nad Nisou, které mi na základě mé žádosti zaslala tamní vyučující, Mgr. Michaela Baloghová. Jedná se o 24 prací souvislého písemného projevu.
Metody užité v práci budou zejména studium odborné literatury a shrnutí dosavadních výzkumů. Nadále analýza chyb studentů v souvislém psaném projevu na jejichž základě bude vypracované cvičení na překlad s problematickými jevy a jeho další analýza.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe frequent errors that Czech students make in English. The description of the issue of errors also focuses on their classification, which will be divided into several groups, including grammar, spelling and word order, in order to reveal which category is the most problematic for Czech students. The theoretical part will deal with the description of errors, while the practical part will focus on specific examples of students' errors and their analysis. The data on which the thesis is based are from the fourth-year students of the Business Academy in Jablonec nad Nisou, which were sent to me based on my request by the teacher there, Mgr. Michaela Baloghová. There are 24 texts of continuous writing.
The methods used in the thesis will primarily be the study of literature and a summary of previous research. Furthermore, analysis of students' errors in continuous writing, on which basis a translation exercise with problematic phenomena and its further analysis will be developed.
Linguistic errors, grammatical errors, lexical errors
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat časté chyby, kterých se dopouští čeští studenti při užívání anglického jazyka. Popis problematiky chyb se zaměřuje také na jejich klasifikaci, která bude rozdělena do několika skupin, zahrnující gramatiku, pravopis a slovosled, a to z důvodu odhalení, která kategorie je pro české studenty nejvíce problematická. Teoretická část se bude zabývat popisem chyb, zatímco část praktická se bude zaměřovat na konkrétní příklady chyb studentů a jejich analýzou. Data, ze kterých budu vycházet, jsou od studentů 4. ročníku Obchodní akademie v Jablonci nad Nisou, které mi na základě mé žádosti zaslala tamní vyučující, Mgr. Michaela Baloghová. Jedná se o 24 prací souvislého písemného projevu.
Metody užité v práci budou zejména studium odborné literatury a shrnutí dosavadních výzkumů. Nadále analýza chyb studentů v souvislém psaném projevu na jejichž základě bude vypracované cvičení na překlad s problematickými jevy a jeho další analýza.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat časté chyby, kterých se dopouští čeští studenti při užívání anglického jazyka. Popis problematiky chyb se zaměřuje také na jejich klasifikaci, která bude rozdělena do několika skupin, zahrnující gramatiku, pravopis a slovosled, a to z důvodu odhalení, která kategorie je pro české studenty nejvíce problematická. Teoretická část se bude zabývat popisem chyb, zatímco část praktická se bude zaměřovat na konkrétní příklady chyb studentů a jejich analýzou. Data, ze kterých budu vycházet, jsou od studentů 4. ročníku Obchodní akademie v Jablonci nad Nisou, které mi na základě mé žádosti zaslala tamní vyučující, Mgr. Michaela Baloghová. Jedná se o 24 prací souvislého písemného projevu.
Metody užité v práci budou zejména studium odborné literatury a shrnutí dosavadních výzkumů. Nadále analýza chyb studentů v souvislém psaném projevu na jejichž základě bude vypracované cvičení na překlad s problematickými jevy a jeho další analýza.
Seznam doporučené literatury
Brians, Paul. 2013. Common Errors in English Usage. 3rd edition. Portland: WILLIAM JAMES
Collins Dictionaries. 2015.Common Errors in English.Glasgow: Harper Collins Publishers.
Cuesta, Hector. 2015. Analýza dat v praxi. Brno: Computer Press.
Fitikides, T. J. 2002.Common Mistakes in English.6th edition. London: Pearsons Education Limited.