Tato diplomová práce mapuje hlavní témata sebeprezentace aktivních uživatelů sociální sítě Instagram, jejichž věk se pohybuje od 20 do 30 let a žijí na území České republiky. Práce zkoumá obsah, který vybraní uživatelé aktivně sdílejí. Práce odpovídá na otázky typu, co je záměrem jejich sdílení obsahu, co na této sociální síti sledují, kolik průměrně tráví času na Instagramu v rozmezí dne, a jak často na tuto sociální síť přidávají příspěvky. V teoretické části se autorka věnuje zejména představení sociálních sítí, Facebooku a Instagramu, jejich fungování a atributům. Dále je zde přiblížena sebeprezentace a zejména sebeprezentace na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This thesis charts the main themes of self-presentation of active users of the social network Instagram, who range in age from 20 to 30 and live in the Czech Republic. The thesis examines the content that selected users actively share. The work answers questions like what is the intent of their content sharing, what they watch on this social network, how much average time they spend on Instagram in the space of a day, and how often they add posts to this social network. In the theoretical part, the author focuses mainly on the introduction of social networks, Facebook and Instagram, their functioning and attributes. Furthermore, self-presentation and, in particular, self-presentation on social networks is approached.
Klíčová slova
sebeprezentace, sebeprezentace na sociálních sítích, sociální sítě, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
self-presentation, self-presentation on social networks, social networks, Facebook, Instagram
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce mapuje hlavní témata sebeprezentace aktivních uživatelů sociální sítě Instagram, jejichž věk se pohybuje od 20 do 30 let a žijí na území České republiky. Práce zkoumá obsah, který vybraní uživatelé aktivně sdílejí. Práce odpovídá na otázky typu, co je záměrem jejich sdílení obsahu, co na této sociální síti sledují, kolik průměrně tráví času na Instagramu v rozmezí dne, a jak často na tuto sociální síť přidávají příspěvky. V teoretické části se autorka věnuje zejména představení sociálních sítí, Facebooku a Instagramu, jejich fungování a atributům. Dále je zde přiblížena sebeprezentace a zejména sebeprezentace na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This thesis charts the main themes of self-presentation of active users of the social network Instagram, who range in age from 20 to 30 and live in the Czech Republic. The thesis examines the content that selected users actively share. The work answers questions like what is the intent of their content sharing, what they watch on this social network, how much average time they spend on Instagram in the space of a day, and how often they add posts to this social network. In the theoretical part, the author focuses mainly on the introduction of social networks, Facebook and Instagram, their functioning and attributes. Furthermore, self-presentation and, in particular, self-presentation on social networks is approached.
Klíčová slova
sebeprezentace, sebeprezentace na sociálních sítích, sociální sítě, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
self-presentation, self-presentation on social networks, social networks, Facebook, Instagram
Zásady pro vypracování
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké strategie sebeprezentace volí uživatelé sociálních sítí. Práce se bude zabývat sociální sítí Instagram. Cílovou populací budou muži a ženy ve věku 20 až 30 let, žijící v České republice. Odpovědi na hlavní výzkumnou otázku a další vedlejší výzkumné podotázky budou získávány pomocí hloubkového rozhovoru. Autorka se bude zabývat také tím, jak uživatelé sociální sítě Instagram budují svůj profil, zda upravují sdílené fotografie atp.
Zásady pro vypracování
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké strategie sebeprezentace volí uživatelé sociálních sítí. Práce se bude zabývat sociální sítí Instagram. Cílovou populací budou muži a ženy ve věku 20 až 30 let, žijící v České republice. Odpovědi na hlavní výzkumnou otázku a další vedlejší výzkumné podotázky budou získávány pomocí hloubkového rozhovoru. Autorka se bude zabývat také tím, jak uživatelé sociální sítě Instagram budují svůj profil, zda upravují sdílené fotografie atp.
Seznam doporučené literatury
ConnectSafely. The Parent?s Guide to Instagram [online]. Dostupné z: https://www.connectsafely.org/instagram/
LANDSVERK, Kjell H. The Instagram Handbook: 2014 Edition [online]. 2014. Dostupné z: https://books.google.cz/books?id=op7IAwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=instagram&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwiFpNHfgoraAhUEWiwKHRP9DuoQ6AEIMTAB#v=onepage&q=instagram&f=false
GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. Přeložil Milada MCGRATHOVÁ. Praha: Portál, 2018. ISBN isbn978-80-262-1342-0.
GIDDENS, Anthony. Důsledky modernity. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. Post (Sociologické nakladatelství). ISBN isbn80-86429-15-6.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN isbn80-7203-124-4.
Seznam doporučené literatury
ConnectSafely. The Parent?s Guide to Instagram [online]. Dostupné z: https://www.connectsafely.org/instagram/
LANDSVERK, Kjell H. The Instagram Handbook: 2014 Edition [online]. 2014. Dostupné z: https://books.google.cz/books?id=op7IAwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=instagram&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwiFpNHfgoraAhUEWiwKHRP9DuoQ6AEIMTAB#v=onepage&q=instagram&f=false
GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. Přeložil Milada MCGRATHOVÁ. Praha: Portál, 2018. ISBN isbn978-80-262-1342-0.
GIDDENS, Anthony. Důsledky modernity. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. Post (Sociologické nakladatelství). ISBN isbn80-86429-15-6.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN isbn80-7203-124-4.