Bakalářská práce se zabývá sourozeneckou skupinou dětí s psychopedickými poruchami, které jsou umístěny v dětském domově. Teoretická část se věnuje problematice psychopedických poruch, vymezení základních pojmů a dětských domovů. Praktická část se věnuje sběru dat z osobní dokumentace dětí a anamnézy, z nichž vychází kazuistiky jednotlivých dětí. Praktická část je také doplněna o rozhovory s vychovateli a pozorování, které jsou analyzovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a sibling group of children with psychopedic disorders who are placed in an orphanage. The theoretical part deals with the issue of psychopedic disorders, the definition of basic concepts and children's homes. The practical part is devoted to the collection of data from the personal documentation of children and anamnesis, on which the case studies of individual children are based. The practical part is also supplemented by interviews with educators and observations, which are analyzed.
Klíčová slova
dítě, psychopedická porucha, ústavní péče, dětský domov, rodina, vychovatel
Klíčová slova v angličtině
Children, psychopedic disorder, institutional care, children´s home, family, educator
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sourozeneckou skupinou dětí s psychopedickými poruchami, které jsou umístěny v dětském domově. Teoretická část se věnuje problematice psychopedických poruch, vymezení základních pojmů a dětských domovů. Praktická část se věnuje sběru dat z osobní dokumentace dětí a anamnézy, z nichž vychází kazuistiky jednotlivých dětí. Praktická část je také doplněna o rozhovory s vychovateli a pozorování, které jsou analyzovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a sibling group of children with psychopedic disorders who are placed in an orphanage. The theoretical part deals with the issue of psychopedic disorders, the definition of basic concepts and children's homes. The practical part is devoted to the collection of data from the personal documentation of children and anamnesis, on which the case studies of individual children are based. The practical part is also supplemented by interviews with educators and observations, which are analyzed.
Klíčová slova
dítě, psychopedická porucha, ústavní péče, dětský domov, rodina, vychovatel
Klíčová slova v angličtině
Children, psychopedic disorder, institutional care, children´s home, family, educator
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: zjistit, jak děti s psychopedickými poruchami zvládají běžné denní činnosti v dětském domově.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, K., 2000. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-429-X.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. Vyd. 2. přeprac. a rozš. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
PRŮCHA, J., 2005. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-047-X.
ŠKOVIERA, A., 2007. Dilemata náhradní výchovy: [teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech]. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I., 2006. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál. ISBN 80-7367-060-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 5. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0225-7.
VALENTA, M., 2013. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Parta. ISBN 978-80-7320-187-6.
VOCILKA, M., 1999. Dětské domovy v České republice: (charakteristika jednotlivých dětských domovů). Praha: Aula. ISBN 80-902667-6-2.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, K., 2000. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-429-X.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. Vyd. 2. přeprac. a rozš. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
PRŮCHA, J., 2005. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-047-X.
ŠKOVIERA, A., 2007. Dilemata náhradní výchovy: [teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech]. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I., 2006. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál. ISBN 80-7367-060-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 5. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0225-7.
VALENTA, M., 2013. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Parta. ISBN 978-80-7320-187-6.
VOCILKA, M., 1999. Dětské domovy v České republice: (charakteristika jednotlivých dětských domovů). Praha: Aula. ISBN 80-902667-6-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.