Informace o kvalifikační práci Aplikace problémové a badatelsky orientované výuky na vybrané přírodovědné a technické obory na střední průmyslové škole
Tato bakalářská práce se zaměřuje na prozkoumání možností aplikace problémové a badatelsky orientované výuky na vybrané přírodovědné a technické obory na střední průmyslové škole s ohledem na mezioborovou didaktickou transformaci a zvážení výhody i nevýhody případné implementace.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on exploring the possibilities of applying problembased and inquirybased instruction to selected science and technology at a secondary industrial school with regard to interdisciplinary didactic transformation and considering the advantages and disadvantages of possible implementation.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na prozkoumání možností aplikace problémové a badatelsky orientované výuky na vybrané přírodovědné a technické obory na střední průmyslové škole s ohledem na mezioborovou didaktickou transformaci a zvážení výhody i nevýhody případné implementace.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on exploring the possibilities of applying problembased and inquirybased instruction to selected science and technology at a secondary industrial school with regard to interdisciplinary didactic transformation and considering the advantages and disadvantages of possible implementation.
Cíle: Tvorba lekcí založených na badatelsky orientované a problémové výuce s ohledem na mezioborovou didaktickou transformaci a propojení učiva.
Metody: Rešerše české a zahraniční odborné literatury, studium kurikulárních dokumentů (RVP, ŠVP) a tvůrčí pedagogická činnost.
Zásady pro vypracování
Cíle: Tvorba lekcí založených na badatelsky orientované a problémové výuce s ohledem na mezioborovou didaktickou transformaci a propojení učiva.
Metody: Rešerše české a zahraniční odborné literatury, studium kurikulárních dokumentů (RVP, ŠVP) a tvůrčí pedagogická činnost.
Seznam doporučené literatury
SCHOVANEC, Petr. Badatelská výuka v odborných předmětech na střední průmyslové škole: Inquiry based teaching in vocational subjects at the secondary vocational school. Liberec, 2018. Bakalářské práce. Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická, katedra pedagogiky a psychologie.
KLIČKOVÁ, Marie. Problémové vyučování ve školní praxi. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989.
ŠKODA, J.; DOULÍK, P. Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace, 2009, roč. 19, č. 3, s. 24–44. ISSN 1211-4669.
PAPÁČEK, M. Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice. In: PAPÁČEK, M (ed.) Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2010. ISBN 978-80-7394-210-6.
PAPÁČEK, M. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování – cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa? SCIED [on-line]. roč. 1, no.1, 2010, pp.33-49. Dostupné z: http://www.scied.cz/Default.aspx?ClanekID=330&PorZobr=1&PolozkaID=122
PAPÁČEK, M (ed.) Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2010. ISBN 978-80-7394-210-6.
VOTÁPKOVÁ, D., VAŠÍČKOVÁ, R., SVOBODOVÁ, H., SEMERÁKOVÁ, B. (ed.) Bádálek: Badatelské lekce pro 6. - 9. ročník ZŠ Praha: Sdružení TEREZA, 2013. ISBN 978-80-87905-04-3.
KAŠPAR, Emil, Jozef JANOVIČ a František BŘEZINA. Problémové vyučování a problémové úlohy ve fyzice. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
Seznam doporučené literatury
SCHOVANEC, Petr. Badatelská výuka v odborných předmětech na střední průmyslové škole: Inquiry based teaching in vocational subjects at the secondary vocational school. Liberec, 2018. Bakalářské práce. Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická, katedra pedagogiky a psychologie.
KLIČKOVÁ, Marie. Problémové vyučování ve školní praxi. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989.
ŠKODA, J.; DOULÍK, P. Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace, 2009, roč. 19, č. 3, s. 24–44. ISSN 1211-4669.
PAPÁČEK, M. Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice. In: PAPÁČEK, M (ed.) Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2010. ISBN 978-80-7394-210-6.
PAPÁČEK, M. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování – cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa? SCIED [on-line]. roč. 1, no.1, 2010, pp.33-49. Dostupné z: http://www.scied.cz/Default.aspx?ClanekID=330&PorZobr=1&PolozkaID=122
PAPÁČEK, M (ed.) Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2010. ISBN 978-80-7394-210-6.
VOTÁPKOVÁ, D., VAŠÍČKOVÁ, R., SVOBODOVÁ, H., SEMERÁKOVÁ, B. (ed.) Bádálek: Badatelské lekce pro 6. - 9. ročník ZŠ Praha: Sdružení TEREZA, 2013. ISBN 978-80-87905-04-3.
KAŠPAR, Emil, Jozef JANOVIČ a František BŘEZINA. Problémové vyučování a problémové úlohy ve fyzice. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.