Bakalářská práce pojednává o dítěti předškolního věku, specifických poruchách učení
a poukazuje na jejich příčiny a projevy. V teoretické části se zaměřuje na příčiny vzniku, projevy a jednotlivé specifické poruchy učení. Dále popisuje hlavní oblasti, které jsou v prevenci vzniku poruch nejdůležitější. Praktická část zkoumá připravené i vytvořené materiály, aktivity a pracovní listy k prevenci specifických poruch učení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a child of preschool age, specific learning disorders and points out their causes and manifestations. In the theoretical part, it focuses on the causes of formation, manifestations and individual specific learning disabilities. It also describes the main areas that are most important in preventing the onset of disorders. specific learning disorders. The practical part verifies prepared and created materials, activities and worksheets for the prevention of specific learning disorders.
Klíčová slova
Dítě předškolního věku, specifické poruchy učení a jejich prevence, rizikové faktory vzniku poruch, připravené i vytvořené materiály, aktivity a pracovní listy k prevenci poruch.
Klíčová slova v angličtině
Children of preschool age, specific learning disorders and their prevention, risk factors
for the development of disorders, prepared and created materials, activities and worksheets for the prevention of disorders.
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o dítěti předškolního věku, specifických poruchách učení
a poukazuje na jejich příčiny a projevy. V teoretické části se zaměřuje na příčiny vzniku, projevy a jednotlivé specifické poruchy učení. Dále popisuje hlavní oblasti, které jsou v prevenci vzniku poruch nejdůležitější. Praktická část zkoumá připravené i vytvořené materiály, aktivity a pracovní listy k prevenci specifických poruch učení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a child of preschool age, specific learning disorders and points out their causes and manifestations. In the theoretical part, it focuses on the causes of formation, manifestations and individual specific learning disabilities. It also describes the main areas that are most important in preventing the onset of disorders. specific learning disorders. The practical part verifies prepared and created materials, activities and worksheets for the prevention of specific learning disorders.
Klíčová slova
Dítě předškolního věku, specifické poruchy učení a jejich prevence, rizikové faktory vzniku poruch, připravené i vytvořené materiály, aktivity a pracovní listy k prevenci poruch.
Klíčová slova v angličtině
Children of preschool age, specific learning disorders and their prevention, risk factors
for the development of disorders, prepared and created materials, activities and worksheets for the prevention of disorders.
Zásady pro vypracování
Vývoj dítěte v předškolním věku. Specifické poruchy učení. Prevence specifických poruch učení. Rizikové faktory vzniku poruch.
Cílem bakalářské práce je připravit materiály a aktivity k prevenci a jejich ověření.
Metody: příprava materiálů a aktivit, skupinová a individuální práce s dětmi v mateřské škole, pozorování
Zásady pro vypracování
Vývoj dítěte v předškolním věku. Specifické poruchy učení. Prevence specifických poruch učení. Rizikové faktory vzniku poruch.
Cílem bakalářské práce je připravit materiály a aktivity k prevenci a jejich ověření.
Metody: příprava materiálů a aktivit, skupinová a individuální práce s dětmi v mateřské škole, pozorování
Seznam doporučené literatury
MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ, ed. Psychologie pro učitelky mateřské školy. 3., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN isbn978-80-7367-627-8
POKORNÁ, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 5. Praha: Portál, 2011. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-931-6
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA, ed. Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN isbn978-80-7367-514-1
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3
Seznam doporučené literatury
MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ, ed. Psychologie pro učitelky mateřské školy. 3., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN isbn978-80-7367-627-8
POKORNÁ, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 5. Praha: Portál, 2011. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-931-6
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA, ed. Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN isbn978-80-7367-514-1
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3