Bakalářská práce se zaměřuje na emoce a jejich rozvíjení u dětí na 1. stupni základní školy.
V práci jsou v teoretické části popsány kapitoly o základních emocích, emoční inteligenci,
emočním vývoji v průběhu života a využití pomůcek k rozvíjení emocí. Praktická část
pojednává o mnou vytvořeném programu pro děti na 1. stupni ZŠ, který je plný aktivit,
příběhů, tvůrčí práce a otázek, a jehož hlavním cílem je emoční rozvoj dětí v rámci školní
družiny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on emotions and their development in children at primary
school. The theoretical part of the thesis describes the chapters about basic emotions,
emotional intelligence, emocional development during life of on the use of tools to develop
emotions. The partical part deals with the program for children at the 1st grade of elementary
school which I created and which is full of activities, stories, creative work and questions
and their main goal is the emotional development of children with in the school club.
Klíčová slova
Emoce, Emoční inteligence, Emoční vývoj, Mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Emotion, Emotional intelligence, Emotional development, Younger school age
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na emoce a jejich rozvíjení u dětí na 1. stupni základní školy.
V práci jsou v teoretické části popsány kapitoly o základních emocích, emoční inteligenci,
emočním vývoji v průběhu života a využití pomůcek k rozvíjení emocí. Praktická část
pojednává o mnou vytvořeném programu pro děti na 1. stupni ZŠ, který je plný aktivit,
příběhů, tvůrčí práce a otázek, a jehož hlavním cílem je emoční rozvoj dětí v rámci školní
družiny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on emotions and their development in children at primary
school. The theoretical part of the thesis describes the chapters about basic emotions,
emotional intelligence, emocional development during life of on the use of tools to develop
emotions. The partical part deals with the program for children at the 1st grade of elementary
school which I created and which is full of activities, stories, creative work and questions
and their main goal is the emotional development of children with in the school club.
Klíčová slova
Emoce, Emoční inteligence, Emoční vývoj, Mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Emotion, Emotional intelligence, Emotional development, Younger school age
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude: 1) Získat orientační přehled o programech, aktivitách a publikacích zaměřujících se na rozvoj emocí u dětí. 2) Navrhnout vlastní program a skupinové aktivity zaměřené na rozvoj emocí u dětí na 1.stupni ZŠ. 3) Otestovat efektivitu navrženého programu v praxi. Metody: pozorování, rozhovor, dotazník, analýza produktů činnosti. Dále budou realizovány pravidelné konzultace s vedoucím práce, práce s odbornou literaturou, zpracování teoretické, realizační a hodnotící části práce, práce se skupinou dětí ve školní družině.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude: 1) Získat orientační přehled o programech, aktivitách a publikacích zaměřujících se na rozvoj emocí u dětí. 2) Navrhnout vlastní program a skupinové aktivity zaměřené na rozvoj emocí u dětí na 1.stupni ZŠ. 3) Otestovat efektivitu navrženého programu v praxi. Metody: pozorování, rozhovor, dotazník, analýza produktů činnosti. Dále budou realizovány pravidelné konzultace s vedoucím práce, práce s odbornou literaturou, zpracování teoretické, realizační a hodnotící části práce, práce se skupinou dětí ve školní družině.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání, Vyd. 2., dopl. a přeprac., Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍKOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
DOSTÁLOVÁ, Michaela, Sylvia JANČIOVÁ a Helena VLČKOVÁ. Ferda a jeho mouchy: emušáci. Praha: Scio, 2013. ISBN 978-80-7430-113-1.
ČERNÝ, Vojtěch a Kateřina GROFOVÁ. Děti a emoce: učíme děti vnímat, poznávat a pracovat se svými pocity. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0361-0.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání, Vyd. 2., dopl. a přeprac., Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍKOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
DOSTÁLOVÁ, Michaela, Sylvia JANČIOVÁ a Helena VLČKOVÁ. Ferda a jeho mouchy: emušáci. Praha: Scio, 2013. ISBN 978-80-7430-113-1.
ČERNÝ, Vojtěch a Kateřina GROFOVÁ. Děti a emoce: učíme děti vnímat, poznávat a pracovat se svými pocity. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0361-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.