Cílem teto práce je návrh a implementace programu pro zpracovaní audio signálu v reálném čase pro operační systém Windows v jazyce C++. Zpracování audia je řešeno za pomoci pluginů, které jsou ve formě DLL. Častí práce je tedy i návrh rozhraní pro komunikaci mezi programem a pluginy se zaměřením na jednoduchost v jazyce C. Rozhraní je následně využito k implementaci vybraných audio efektů. Konkrétní implementace jsou popsané a relevantní efekty otestované metodou black-box k ověření jak funkčnosti jednotlivých pluginů, tak i programu samotného. Práce také obsahuje přehled již existujících real-time audio aplikací, audio pluginů a audio protokolů ke komunikaci se zvukovou kartou.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design and implement a program for real-time audio signal processing under Windows operating system in C++ language. The audio processing is handled with plugins which are in the form of DLL. Thus, part of the work is the design of the interface for communication between the program and the plugins, focusing on simplicity in C. The interface is then used to implement selected audio effects. The concrete implementations are described and the relevant effects are tested using the black-box method to verify the functionality of both the plugins and the program itself. The work also includes a survey of existing real-time audio applications, audio plugins and audio protocol to communicate with the sound card.
Klíčová slova
zpracovaní audio signálu v reálném čase, audio efekt, plugin
Klíčová slova v angličtině
real-time audio signal processing, audio effect, plugin
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem teto práce je návrh a implementace programu pro zpracovaní audio signálu v reálném čase pro operační systém Windows v jazyce C++. Zpracování audia je řešeno za pomoci pluginů, které jsou ve formě DLL. Častí práce je tedy i návrh rozhraní pro komunikaci mezi programem a pluginy se zaměřením na jednoduchost v jazyce C. Rozhraní je následně využito k implementaci vybraných audio efektů. Konkrétní implementace jsou popsané a relevantní efekty otestované metodou black-box k ověření jak funkčnosti jednotlivých pluginů, tak i programu samotného. Práce také obsahuje přehled již existujících real-time audio aplikací, audio pluginů a audio protokolů ke komunikaci se zvukovou kartou.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design and implement a program for real-time audio signal processing under Windows operating system in C++ language. The audio processing is handled with plugins which are in the form of DLL. Thus, part of the work is the design of the interface for communication between the program and the plugins, focusing on simplicity in C. The interface is then used to implement selected audio effects. The concrete implementations are described and the relevant effects are tested using the black-box method to verify the functionality of both the plugins and the program itself. The work also includes a survey of existing real-time audio applications, audio plugins and audio protocol to communicate with the sound card.
Klíčová slova
zpracovaní audio signálu v reálném čase, audio efekt, plugin
Klíčová slova v angličtině
real-time audio signal processing, audio effect, plugin
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou digitálních audio efektů. Proveďte rešerši známých softwarů pracujjících s audio efekty.
Navrhněte software pro PC, který bude v reálném čase zpracovávat audio signál. Implementujte v něm vybrané audio efekty (například ekvalizér, delay, chorus, vibrato, wah-wah, phaser a další nelineární efekty).
Navržený software realizujte. Ke konfiguraci digitálních audio efektů naprogramujte vlastní GUI.
Funkčnost realizovaného software ověřte, zdokumentujte a diskutujte jeho výhody a nevýhody.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou digitálních audio efektů. Proveďte rešerši známých softwarů pracujjících s audio efekty.
Navrhněte software pro PC, který bude v reálném čase zpracovávat audio signál. Implementujte v něm vybrané audio efekty (například ekvalizér, delay, chorus, vibrato, wah-wah, phaser a další nelineární efekty).
Navržený software realizujte. Ke konfiguraci digitálních audio efektů naprogramujte vlastní GUI.
Funkčnost realizovaného software ověřte, zdokumentujte a diskutujte jeho výhody a nevýhody.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\theenumi]}
Zölzer U. et al.: DAFX: Digital Audio Effects, Wiley, ISBN-13: 978-0471490784,2002.
Chassaing R.: Digital Signal Processing and Applications with the TMS320C6713 and TMS320C6416 DSK, Wiley-IEEE Press, ISBN-13: 978-0470138663, 2008.
Davídek, V., Sovka, P.: Číslicové zpracování signálů a implementace, 1. vydání, Vydavatelství ČVUT , Praha 1996, 80-01-01530-0.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\theenumi]}
Zölzer U. et al.: DAFX: Digital Audio Effects, Wiley, ISBN-13: 978-0471490784,2002.
Chassaing R.: Digital Signal Processing and Applications with the TMS320C6713 and TMS320C6416 DSK, Wiley-IEEE Press, ISBN-13: 978-0470138663, 2008.
Davídek, V., Sovka, P.: Číslicové zpracování signálů a implementace, 1. vydání, Vydavatelství ČVUT , Praha 1996, 80-01-01530-0.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.