Cílem této bakalářské práce je analyzovat mezinárodní obchod se Státem Izrael obecně a také s ohledem na specifika vůči ostatním státům. Téma mezinárodního obchodu je v úvodní kapitole rozebráno do dvou základních rovin, tedy obchodu a kulturních specifik. V obchodní části jsou zmíněny rizika, doprava, dodací a platební podmínky, vládní podpora a regulace obchodu, z kulturní části je poté dán zřetel na témata interkulturní komunikace, specifika izraelských obchodníků a izraelská kultura jako celek a její fungování. V další kapitole jsou navíc doplněny o kontext Státu Izrael. Cílem této kapitoly je vyzdvižení důležitých aspektů, které jsou pro obchodování právě s tímto státem stěžejní. Následně dochází k představení podniku, který s Izraelem obchoduje, přičemž ve stejné kapitole jsou izraelská obchodní a kulturní specifika analyzována v prostředí dříve zmíněného podniku. Výsledky této části a porovnání se zbytkem práce, včetně stanovení doporučení, se nachází v závěru. Tato práce by měla sloužit pro čtenáře jako stručný a zjednodušený návod pro obchodování s Izraelem a jejím předním účelem je shrnutí často roztroušených informací do jednoho kohezivního celku.
Annotation in English
The goal of this bachelor thesis is to analyse in general and also specifically the international trade with the State of Israel. That should be done from the cultural, as well as business point of view. In the part about trade, risks, transportation, commercial and payment terms, government support/regulations are all mentioned. In the cultural part, there is emphasis set on Israeli businessman profile, intercultural communication and Israeli culture in general. Two general topics, trade and culture, are analysed separately in the beginning. In addition, they are enhanced in the context of the State of Israel. The goal of this part is to highlight the aspects, which are essential for trade with this nation. After this there is an introduction of the companies, which together cooperate to trade with Israel and after that I analyse the cultural and trade specifics in the context of the business environment of the aforementioned companies. The results of the analysis, comparison with the rest of the thesis and recommendations are all summarised in the conclusion. This thesis should also serve the readers as a simplified how to trade with Israel guide, with all the important information gathered and intact.
Keywords
mezinárodní obchod, obchodní jednání, kultura, interkulturní komunikace, Izrael
Keywords in English
international trade, business meeting, culture, intercultural communication, Israel
Length of the covering note
65 s. (119 321 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem této bakalářské práce je analyzovat mezinárodní obchod se Státem Izrael obecně a také s ohledem na specifika vůči ostatním státům. Téma mezinárodního obchodu je v úvodní kapitole rozebráno do dvou základních rovin, tedy obchodu a kulturních specifik. V obchodní části jsou zmíněny rizika, doprava, dodací a platební podmínky, vládní podpora a regulace obchodu, z kulturní části je poté dán zřetel na témata interkulturní komunikace, specifika izraelských obchodníků a izraelská kultura jako celek a její fungování. V další kapitole jsou navíc doplněny o kontext Státu Izrael. Cílem této kapitoly je vyzdvižení důležitých aspektů, které jsou pro obchodování právě s tímto státem stěžejní. Následně dochází k představení podniku, který s Izraelem obchoduje, přičemž ve stejné kapitole jsou izraelská obchodní a kulturní specifika analyzována v prostředí dříve zmíněného podniku. Výsledky této části a porovnání se zbytkem práce, včetně stanovení doporučení, se nachází v závěru. Tato práce by měla sloužit pro čtenáře jako stručný a zjednodušený návod pro obchodování s Izraelem a jejím předním účelem je shrnutí často roztroušených informací do jednoho kohezivního celku.
Annotation in English
The goal of this bachelor thesis is to analyse in general and also specifically the international trade with the State of Israel. That should be done from the cultural, as well as business point of view. In the part about trade, risks, transportation, commercial and payment terms, government support/regulations are all mentioned. In the cultural part, there is emphasis set on Israeli businessman profile, intercultural communication and Israeli culture in general. Two general topics, trade and culture, are analysed separately in the beginning. In addition, they are enhanced in the context of the State of Israel. The goal of this part is to highlight the aspects, which are essential for trade with this nation. After this there is an introduction of the companies, which together cooperate to trade with Israel and after that I analyse the cultural and trade specifics in the context of the business environment of the aforementioned companies. The results of the analysis, comparison with the rest of the thesis and recommendations are all summarised in the conclusion. This thesis should also serve the readers as a simplified how to trade with Israel guide, with all the important information gathered and intact.
Keywords
mezinárodní obchod, obchodní jednání, kultura, interkulturní komunikace, Izrael
Keywords in English
international trade, business meeting, culture, intercultural communication, Israel
Research Plan
Úvod a stanovení cílů práce.
Mezinárodní obchod a jeho specifika.
Izraelská mezinárodně-obchodní specifika.
Představení vybraného obchodního závodu.
Analýza Izraelských obchodních specifik v prostředí zvolené firmy.
Zhodnocení výsledků analýzy a stanovení závěrů/doporučení.
Research Plan
Úvod a stanovení cílů práce.
Mezinárodní obchod a jeho specifika.
Izraelská mezinárodně-obchodní specifika.
Představení vybraného obchodního závodu.
Analýza Izraelských obchodních specifik v prostředí zvolené firmy.
Zhodnocení výsledků analýzy a stanovení závěrů/doporučení.
Recommended resources
DANIELS, John D, Lee H. RADEBAUGH, Daniel P. SULLIVAN, 2015. International Business: Enviroments and Operations. 15th ed. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-292-01679-5.
LAUTMAN, Osnat, 2018. Israeli Business Culture: Building Effective Business Relationships with Israelis. Tel Aviv: Margo Eyon. ISBN 978-80-86149-88-2.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ, Alexej SATO, et al., 2014. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila et al., 2013. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21.století. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4694-4.
Konzultant: Ing. Jaroslav Demel, Ph.D, KMG
Recommended resources
DANIELS, John D, Lee H. RADEBAUGH, Daniel P. SULLIVAN, 2015. International Business: Enviroments and Operations. 15th ed. Harlow: Pearson Education. ISBN 978-1-292-01679-5.
LAUTMAN, Osnat, 2018. Israeli Business Culture: Building Effective Business Relationships with Israelis. Tel Aviv: Margo Eyon. ISBN 978-80-86149-88-2.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ, Alexej SATO, et al., 2014. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.