Cílem této diplomové práce je vytvořit novou online marketingovou strategii pro budování značky firmy Inago Digital pro její sociální síť LinkedIn. V teoretické části autor popisuje definice online marketingu a zároveň seznamuje čtenáře se současnými trendy v B2B online marketingu. Dále je popsán model SOSTAC, který slouží k vytvoření chronologického marketingového plánu a skládá se z 6 částí. Praktická část je věnována tvorbě marketingového plánu a strategie pro sociální síť LinkedIn. Nejprve je provedena situační analýza jejímž výstupem je analýza SWOT, ze které pak autor práce sestavil smysluplné dílčí cíle. Na ty navazuje sestavení strategie, kde autor představuje inovativní přístup využití zaměstnanců jakožto influencerů v rámci LinkedInu, ale také specifická obsahová strategie s ilustračními příklady příspěvků. Následně jsou popsány taktiky a akční plán, který shrnuje veškeré nástroje, které je nutno použít, rozpočet a zároveň i harmonogram činností jednotlivých zainteresovaných osob do celého marketingového plánu. V závěru práce je pak vytvořená kontrolní část, která má průběžně zjišťovat, zda jsou stanovené cíle naplňovány a taktéž i strategie.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses on creation of new online marketing strategy for brand building of the company Inago Digital on LinkedIn. In the literature review, the author describes the definition of online marketing and also acquaints the reader with current trends in B2B online marketing. Furthermore, the SOSTAC model is described, which serves to create a chronological marketing plan and consists of six parts. In the practical part, a marketing plan and strategy for the social network LinkedIn is created. First, a situational analysis is carried out and its output is a SWOT analysis, from which the author of the thesis compiled meaningful sub-objectives. These are followed by making a strategy where the author presents an innovative approach of using employees as influencers within LinkedIn, as well as a specific content strategy with illustrative examples of posts. Subsequently, tactics and an action plan are described, which summarizes all the tools that must be used, the budget and, at the same time, the schedule of the activities of the individual interested persons in the entire marketing plan. Finally, a control part is created, which should continuously check whether the set objectives and the strategy are being met.
Cílem této diplomové práce je vytvořit novou online marketingovou strategii pro budování značky firmy Inago Digital pro její sociální síť LinkedIn. V teoretické části autor popisuje definice online marketingu a zároveň seznamuje čtenáře se současnými trendy v B2B online marketingu. Dále je popsán model SOSTAC, který slouží k vytvoření chronologického marketingového plánu a skládá se z 6 částí. Praktická část je věnována tvorbě marketingového plánu a strategie pro sociální síť LinkedIn. Nejprve je provedena situační analýza jejímž výstupem je analýza SWOT, ze které pak autor práce sestavil smysluplné dílčí cíle. Na ty navazuje sestavení strategie, kde autor představuje inovativní přístup využití zaměstnanců jakožto influencerů v rámci LinkedInu, ale také specifická obsahová strategie s ilustračními příklady příspěvků. Následně jsou popsány taktiky a akční plán, který shrnuje veškeré nástroje, které je nutno použít, rozpočet a zároveň i harmonogram činností jednotlivých zainteresovaných osob do celého marketingového plánu. V závěru práce je pak vytvořená kontrolní část, která má průběžně zjišťovat, zda jsou stanovené cíle naplňovány a taktéž i strategie.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses on creation of new online marketing strategy for brand building of the company Inago Digital on LinkedIn. In the literature review, the author describes the definition of online marketing and also acquaints the reader with current trends in B2B online marketing. Furthermore, the SOSTAC model is described, which serves to create a chronological marketing plan and consists of six parts. In the practical part, a marketing plan and strategy for the social network LinkedIn is created. First, a situational analysis is carried out and its output is a SWOT analysis, from which the author of the thesis compiled meaningful sub-objectives. These are followed by making a strategy where the author presents an innovative approach of using employees as influencers within LinkedIn, as well as a specific content strategy with illustrative examples of posts. Subsequently, tactics and an action plan are described, which summarizes all the tools that must be used, the budget and, at the same time, the schedule of the activities of the individual interested persons in the entire marketing plan. Finally, a control part is created, which should continuously check whether the set objectives and the strategy are being met.
Vymezení online marketingu a trendy v tvorbě online marketingových strategií na LinkedIn.
Charakteristika firmy.
Vytvoření marketingového plánu.
Návrhy online marketingové strategie, její zavedení a závěr.
Zásady pro vypracování
Stanovení hlavního cíle práce, dílčích cílů.
Vymezení online marketingu a trendy v tvorbě online marketingových strategií na LinkedIn.
Charakteristika firmy.
Vytvoření marketingového plánu.
Návrhy online marketingové strategie, její zavedení a závěr.
Seznam doporučené literatury
HALL, Simon, 2020. B2B digital marketing strategy: How to use new frameworks and models to achieve growth. New York: Kogan Page. ISBN 978-1789662542.
CHAFFEY, Dave and Fiona ELLIS-CHADWICK, 2019. . Digital marketing. 7th ed. Harlow: Pearson. ISBN 978-1292241579.
CHAFFEY, Dave and Paul Smith, 2022. Digital marketing excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. 6th ed. Routledge. ISBN 978-1003009498.
KINGSNORTH, Simon, 2019. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. 2nd ed. London: Kogan Page. ISBN 9780749484224.
KOTLER, Milton, Tiger CAO, Sam WANG and Collen QIAO, 2020. Marketing Strategy In The Digital Age: Applying Kotler's Strategies To Digital Marketing. World Scientific. ISBN 978-9811216978.
QUESENBERRY, Keith, 2021. Social media strategy: Marketing, Advertising, and Public Relations in the Consumer Revolution. 3rd ed. London: Rowman & Littlefield. ISBN 978-1-5381-3818-2.
Jméno konzultanta: Zuzana Pětníková Pracovní pozice: Senior Marketing Manager
Seznam doporučené literatury
HALL, Simon, 2020. B2B digital marketing strategy: How to use new frameworks and models to achieve growth. New York: Kogan Page. ISBN 978-1789662542.
CHAFFEY, Dave and Fiona ELLIS-CHADWICK, 2019. . Digital marketing. 7th ed. Harlow: Pearson. ISBN 978-1292241579.
CHAFFEY, Dave and Paul Smith, 2022. Digital marketing excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. 6th ed. Routledge. ISBN 978-1003009498.
KINGSNORTH, Simon, 2019. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. 2nd ed. London: Kogan Page. ISBN 9780749484224.
KOTLER, Milton, Tiger CAO, Sam WANG and Collen QIAO, 2020. Marketing Strategy In The Digital Age: Applying Kotler's Strategies To Digital Marketing. World Scientific. ISBN 978-9811216978.
QUESENBERRY, Keith, 2021. Social media strategy: Marketing, Advertising, and Public Relations in the Consumer Revolution. 3rd ed. London: Rowman & Littlefield. ISBN 978-1-5381-3818-2.