Tématem této diplomové práce je 3D rendering a jeho optimalizace. Teoretická část práce se věnuje představení populárních softwarových nástrojů pro vizualizace a klíčovým faktorům v rámci renderingu pro jednotlivá odvětví. Dále popisuje moderní optimalizační kroky a cesty, jak je možné model či scénu pro 3D rendering optimalizovat. Praktická část je zaměřena na optimalizaci náročného modelu pro automobilový průmysl na třech různých zařízeních s rozdílným výkonem. Finálním krokem práce je vyhodnocení optimalizace z uživatelského i technického hlediska a popsání možných chyb.
Anotace v angličtině
The topic of the Diploma thesis is 3D rendering and its optimization. The theoretical part introduces popular software tools for visualization and key factors in rendering for different industries. Furthermore, it describes modern steps and ways to optimize 3D models or scenes for rendering. The practical part of the thesis focuses on enhancing a complex model for the automotive industry on three different devices with varying performance. The final step is to evaluate the optimization from both a user and technical perspective and describe possible errors.
Klíčová slova
3D model, decimace trojúhelníků, optimalizace, pracovní stanice, renderování, softwarové nástroje, vizualizace, VRUT.
Tématem této diplomové práce je 3D rendering a jeho optimalizace. Teoretická část práce se věnuje představení populárních softwarových nástrojů pro vizualizace a klíčovým faktorům v rámci renderingu pro jednotlivá odvětví. Dále popisuje moderní optimalizační kroky a cesty, jak je možné model či scénu pro 3D rendering optimalizovat. Praktická část je zaměřena na optimalizaci náročného modelu pro automobilový průmysl na třech různých zařízeních s rozdílným výkonem. Finálním krokem práce je vyhodnocení optimalizace z uživatelského i technického hlediska a popsání možných chyb.
Anotace v angličtině
The topic of the Diploma thesis is 3D rendering and its optimization. The theoretical part introduces popular software tools for visualization and key factors in rendering for different industries. Furthermore, it describes modern steps and ways to optimize 3D models or scenes for rendering. The practical part of the thesis focuses on enhancing a complex model for the automotive industry on three different devices with varying performance. The final step is to evaluate the optimization from both a user and technical perspective and describe possible errors.
Klíčová slova
3D model, decimace trojúhelníků, optimalizace, pracovní stanice, renderování, softwarové nástroje, vizualizace, VRUT.
Klíčové faktory 3D renderingu ve vybraných odvětvích
Možnosti optimalizace scény 3D renderingu
Návrh optimalizačních kroků
Zhodnocení a doporučení
Zásady pro vypracování
Softwarové nástroje pro 3D rendering
Klíčové faktory 3D renderingu ve vybraných odvětvích
Možnosti optimalizace scény 3D renderingu
Návrh optimalizačních kroků
Zhodnocení a doporučení
Seznam doporučené literatury
KERLOW, Isaac Victor, 2011. Mistrovství 3D animace: [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Brno: Computer Press, Mistrovství. ISBN 978-80-251-2717-9.
CARDOSO, Jamie, 2017. 3D photorealistic rendering: interiors & exteriors with V-Ray and 3ds Max. Boca Raton: CRC Press. ISBN 978-1-138-78072-9.
AHEARN, Luke, 2017. 3D game environments: create professional 3D game worlds. Second edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-138-92002-6.
ZEMAN, Nicholas Bernhardt, 2015. Essential skills for 3D modeling, rendering, and animation. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis. ISBN 978-1-4822-2412-2.
Konzultant - Miroslav Machač, ŠKODA AUTO - Technický vývoj & virtuální realita
Seznam doporučené literatury
KERLOW, Isaac Victor, 2011. Mistrovství 3D animace: [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Brno: Computer Press, Mistrovství. ISBN 978-80-251-2717-9.
CARDOSO, Jamie, 2017. 3D photorealistic rendering: interiors & exteriors with V-Ray and 3ds Max. Boca Raton: CRC Press. ISBN 978-1-138-78072-9.
AHEARN, Luke, 2017. 3D game environments: create professional 3D game worlds. Second edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-138-92002-6.
ZEMAN, Nicholas Bernhardt, 2015. Essential skills for 3D modeling, rendering, and animation. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis. ISBN 978-1-4822-2412-2.