Magisterská diplomová práce, která nese název "Program pro vybrané obtížné učivo českého jazyka na 1. stupni základní školy" je zaměřena na jazykovou oblast českého jazyka v 1. a 2. období na 1. stupni.
V teoretické části se práce zabývá tematickými celky, které směřují k naplnění očekávaných výstupů dle rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření vedoucí k deklarování obtížného učiva. Dále pak na vytvoření a ověření programu, který bude sloužit jako didaktická pomůcka pro pedagogy, studenty učitelství, žáky i rodiče.
Anotace v angličtině
The master´s diploma thesis, which is entitled "Program for selected difficult subjects of the Czech language in the 1st grade of elementary school" deals with the teaching of the language area of the Czech lenguage in the 1st and 2nd periods of the 1st grade.
In the theoretical part, the work deals with thematic units that aim to fulfill the expected outputs according to the Framework educational praogram for basic education.
The practical part is focused on a questionnaire survey leading to the declaration od difficult subjects Furthermore, to create and verify a program that will serve as a didactic aid for teachers, students of teaching, pupils and parents.
Klíčová slova
RVP ZV, český jazyk na 1. stupni, jazyková výchova, učivo českého jazyka, didaktické metody, didaktické pomůcky, publikace, dotazníkové šetření, vyjmenovaná slova, slovník vyjmenovaných a příbuzných slov, obrazový materiál, strukturovaný rozhovor
Klíčová slova v angličtině
RVP ZV, Czech language at the 1st level, language education, Czech language curriculum, didactics methods, didactics aids, publication, survey, enumerated words, dictionary of enumerated words, image materiál, structured interview
Rozsah průvodní práce
138
Jazyk
CZ
Anotace
Magisterská diplomová práce, která nese název "Program pro vybrané obtížné učivo českého jazyka na 1. stupni základní školy" je zaměřena na jazykovou oblast českého jazyka v 1. a 2. období na 1. stupni.
V teoretické části se práce zabývá tematickými celky, které směřují k naplnění očekávaných výstupů dle rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření vedoucí k deklarování obtížného učiva. Dále pak na vytvoření a ověření programu, který bude sloužit jako didaktická pomůcka pro pedagogy, studenty učitelství, žáky i rodiče.
Anotace v angličtině
The master´s diploma thesis, which is entitled "Program for selected difficult subjects of the Czech language in the 1st grade of elementary school" deals with the teaching of the language area of the Czech lenguage in the 1st and 2nd periods of the 1st grade.
In the theoretical part, the work deals with thematic units that aim to fulfill the expected outputs according to the Framework educational praogram for basic education.
The practical part is focused on a questionnaire survey leading to the declaration od difficult subjects Furthermore, to create and verify a program that will serve as a didactic aid for teachers, students of teaching, pupils and parents.
Klíčová slova
RVP ZV, český jazyk na 1. stupni, jazyková výchova, učivo českého jazyka, didaktické metody, didaktické pomůcky, publikace, dotazníkové šetření, vyjmenovaná slova, slovník vyjmenovaných a příbuzných slov, obrazový materiál, strukturovaný rozhovor
Klíčová slova v angličtině
RVP ZV, Czech language at the 1st level, language education, Czech language curriculum, didactics methods, didactics aids, publication, survey, enumerated words, dictionary of enumerated words, image materiál, structured interview
Zásady pro vypracování
Cíl: Na základě výsledků ankety zadané učitelům 1. stupně základních škol připravit program k upevnění vybraného obtížného učiva v českém jazyce.
Požadavky:
a) Studium odborné literatury k tématu.
b) Zjištění obtížného učiva v českém jazyce pro žáky 1. stupně deklarovaného jejich učiteli.
c) Vytvoření programu pro osvojení obtížného učiva.
d) Ověření vytvořeného programu v praxi.
Zásady pro vypracování
Cíl: Na základě výsledků ankety zadané učitelům 1. stupně základních škol připravit program k upevnění vybraného obtížného učiva v českém jazyce.
Požadavky:
a) Studium odborné literatury k tématu.
b) Zjištění obtížného učiva v českém jazyce pro žáky 1. stupně deklarovaného jejich učiteli.
c) Vytvoření programu pro osvojení obtížného učiva.
d) Ověření vytvořeného programu v praxi.
Seznam doporučené literatury
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
MARTINCOVÁ, Olga. Pravidla českého pravopisu. Praha: Pansofia, 1993. ISBN 80-901 373-6-9
DOLEŽALOVÁ, Alena Bára a Jaromíra KVAČKOVÁ. Český jazyk 4. Čtvrté vydání. Brno: Nová škola, 2017. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-906-7.
KVAČKOVÁ, Jaromíra a Kateřina KVAČKOVÁ. Vyjmenovaná slova od B po Z: doplňovací a hravá cvičení pro 4. ročník. 4. vyd. Ilustroval Alena BAISOVÁ. Brno: Nová škola, 2011. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-364-5.
STANĚK, Martin. Vyjmenovaná slova a slova příbuzná. Praha: V lavici, 2019. ISBN 978-80-88368-16-8.
Seznam doporučené literatury
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
MARTINCOVÁ, Olga. Pravidla českého pravopisu. Praha: Pansofia, 1993. ISBN 80-901 373-6-9
DOLEŽALOVÁ, Alena Bára a Jaromíra KVAČKOVÁ. Český jazyk 4. Čtvrté vydání. Brno: Nová škola, 2017. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-906-7.
KVAČKOVÁ, Jaromíra a Kateřina KVAČKOVÁ. Vyjmenovaná slova od B po Z: doplňovací a hravá cvičení pro 4. ročník. 4. vyd. Ilustroval Alena BAISOVÁ. Brno: Nová škola, 2011. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-364-5.
STANĚK, Martin. Vyjmenovaná slova a slova příbuzná. Praha: V lavici, 2019. ISBN 978-80-88368-16-8.