Má bakalářská práce se zabývá využitím simulační výuky při vzdělávání Zdravotnických záchranářů, a to přesně v rámci zajištění dýchacích cest. Využití simulační výuky je pro studenty velmi efektivní a zároveň bezpečné. Umět rychle a opatrně zajistit dýchací cesty pacienta různými způsoby dle dané situace je základní a důležitá dovednost, kterou by měl každý Zdravotnický záchranář zvládnout. V teoretické části se věnuji pojmu simulační výuka, převážně jejímu průběhu. Poté jsem krátce shrnula anatomii horních a dolních dýchacích cest. A nakonec jsem vyjmenovala a popsala nejčastější způsoby zajištění dýchacích cest. Ve výzkumné části se zabývám zjištěním kritických bodů při zajištění dýchacích cest pomocí laryngeální masky a laryngeálního tubusu. Výstupem bakalářské práce je článek připravený k publikaci.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis deals with the use of simulation teaching in the education of paramedics, precisely within the framework of securing the airways. The use of simulation teaching is very effective and at the same time safe for students. Being able to quickly and carefully secure the patient's airways in different ways according to the given situation is a basic and important skill that every Paramedic should master. In the theoretical part, I focus on the concept of simulation teaching, mainly on its course. Then I briefly summarized the anatomy of the upper and lower respiratory tract. And finally, I listed and described the most common ways of securing the airways. In the research part, I deal with the identification of critical points in securing the airways using a laryngeal mask and combitube. The output of the bachelor thesis is an article ready for publication.
Má bakalářská práce se zabývá využitím simulační výuky při vzdělávání Zdravotnických záchranářů, a to přesně v rámci zajištění dýchacích cest. Využití simulační výuky je pro studenty velmi efektivní a zároveň bezpečné. Umět rychle a opatrně zajistit dýchací cesty pacienta různými způsoby dle dané situace je základní a důležitá dovednost, kterou by měl každý Zdravotnický záchranář zvládnout. V teoretické části se věnuji pojmu simulační výuka, převážně jejímu průběhu. Poté jsem krátce shrnula anatomii horních a dolních dýchacích cest. A nakonec jsem vyjmenovala a popsala nejčastější způsoby zajištění dýchacích cest. Ve výzkumné části se zabývám zjištěním kritických bodů při zajištění dýchacích cest pomocí laryngeální masky a laryngeálního tubusu. Výstupem bakalářské práce je článek připravený k publikaci.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis deals with the use of simulation teaching in the education of paramedics, precisely within the framework of securing the airways. The use of simulation teaching is very effective and at the same time safe for students. Being able to quickly and carefully secure the patient's airways in different ways according to the given situation is a basic and important skill that every Paramedic should master. In the theoretical part, I focus on the concept of simulation teaching, mainly on its course. Then I briefly summarized the anatomy of the upper and lower respiratory tract. And finally, I listed and described the most common ways of securing the airways. In the research part, I deal with the identification of critical points in securing the airways using a laryngeal mask and combitube. The output of the bachelor thesis is an article ready for publication.
Popsat zásady zajištění dýchacích cest dle nejnovějších vědeckých poznatků.
Zjistit kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti přípravy.
Zjistit kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti praktických nácviků.
Zjistit doporučení studentů pro provedení zajištění dýchacích cest.
Teoretická východiska (včetně výstupu z kvalifikační práce):
Zajištění dýchacích cest je jedna ze základních věcí v práci zdravotnického záchranáře. Je potřebovat dodržovat její přesné provedení i přípravu na ni. Z tohoto důvodu je třeba si osvojit přesnou techniku zajištění dýchacích cest. Je nutné, aby vše probíhalo dle správných postupů. Zdravotnický záchranář by měl mít tyto postupy přesně osvojené.
Výstupem bakalářské práce bude vytvoření článku připraveného k publikaci.
Výzkumné otázky:
Popisný cíl, výzkumná otázka nestanovena.
Jaké jsou kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti přípravy?
Jaké jsou kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti praktických nácviků?
Jaká jsou doporučení studentů pro provedení zajištění dýchacích cest?
Vyhodnocení dat: rozhovory budou nahrány na diktafon, následně přepsány do programu Microsoft Office Word 2010
Místo a čas realizace výzkumu:
Místo: vybraná fakulta uskutečňující program Zdravotnický záchranář
Čas: březen 2022 – květen 2022
Vzorek:
Respondenti: Studenti vybrané univerzity uskutečňující program Zdravotnický záchranář, druhého a třetího ročníku studijního oboru, počet: po dosažení teoretické saturace.
Rozsah práce:
Rozsah bakalářské práce činí 50–70 stran (tzn. 1/3 teoretická část, 2/3 výzkumná část).
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
Popsat zásady zajištění dýchacích cest dle nejnovějších vědeckých poznatků.
Zjistit kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti přípravy.
Zjistit kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti praktických nácviků.
Zjistit doporučení studentů pro provedení zajištění dýchacích cest.
Teoretická východiska (včetně výstupu z kvalifikační práce):
Zajištění dýchacích cest je jedna ze základních věcí v práci zdravotnického záchranáře. Je potřebovat dodržovat její přesné provedení i přípravu na ni. Z tohoto důvodu je třeba si osvojit přesnou techniku zajištění dýchacích cest. Je nutné, aby vše probíhalo dle správných postupů. Zdravotnický záchranář by měl mít tyto postupy přesně osvojené.
Výstupem bakalářské práce bude vytvoření článku připraveného k publikaci.
Výzkumné otázky:
Popisný cíl, výzkumná otázka nestanovena.
Jaké jsou kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti přípravy?
Jaké jsou kritické body při simulační výuce zajištění dýchacích cest v oblasti praktických nácviků?
Jaká jsou doporučení studentů pro provedení zajištění dýchacích cest?
Vyhodnocení dat: rozhovory budou nahrány na diktafon, následně přepsány do programu Microsoft Office Word 2010
Místo a čas realizace výzkumu:
Místo: vybraná fakulta uskutečňující program Zdravotnický záchranář
Čas: březen 2022 – květen 2022
Vzorek:
Respondenti: Studenti vybrané univerzity uskutečňující program Zdravotnický záchranář, druhého a třetího ročníku studijního oboru, počet: po dosažení teoretické saturace.
Rozsah práce:
Rozsah bakalářské práce činí 50–70 stran (tzn. 1/3 teoretická část, 2/3 výzkumná část).
Seznam doporučené literatury
COOK, Tim a Michael Seltz KRISTENSEN, eds. 2021. Core topics in airway management. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-108-41953-6.
DOSTÁL, P., V. ČERNÝ a M. MATĚJOVIČ, eds. 2018. Základy umělé plicní ventilace. 4. vyd. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-562-0.
HUDÁK, Radovan a David KACHLÍK. 2017. Memorix anatomie. 4. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7553-420-0.
KACHLÍK, David. 2018. Anatomie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-4058-7.
KETTNER, Jiří a Josef KAUTZNER. 2017. Akutní kardiologie. 2. vyd. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-4422-6.
POLÁK, Martin. 2016. Urgentní příjem: nejčastější znaky, příznaky a nemoci na oddělení urgentního příjmu. 2. vyd. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-3939-0.
VAŠÁKOVÁ, Martina. 2017. Bronchologie a pneumologická cytodiagnostika. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-533-0.
VOKURKA, Martin. 2018. Patofyziologie pro nelékařské směry. 4. vyd. Praha. ISBN 978-80-246-3563-7.
VYMAZAL, Tomáš. 2018. Naléhavé situace na operačním sále, aneb, Co dělat, když... Praha. ISBN 978-80-246-3901-7.
ZADÁK, Zdeněk a Eduard HAVEL. 2017. Intenzivní medicína na principech vnitřního lékařství. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0282-2.
ŽÁČEK, Svatopluk. 2017. Zajištění průchodnosti dýchacích cest u morbidně obézního pacienta v neodkladné péči. Florence. 13(6), 16-18. ISSN 1801-464X.
Seznam doporučené literatury
COOK, Tim a Michael Seltz KRISTENSEN, eds. 2021. Core topics in airway management. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-108-41953-6.
DOSTÁL, P., V. ČERNÝ a M. MATĚJOVIČ, eds. 2018. Základy umělé plicní ventilace. 4. vyd. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-562-0.
HUDÁK, Radovan a David KACHLÍK. 2017. Memorix anatomie. 4. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7553-420-0.
KACHLÍK, David. 2018. Anatomie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-4058-7.
KETTNER, Jiří a Josef KAUTZNER. 2017. Akutní kardiologie. 2. vyd. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-4422-6.
POLÁK, Martin. 2016. Urgentní příjem: nejčastější znaky, příznaky a nemoci na oddělení urgentního příjmu. 2. vyd. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-3939-0.
VAŠÁKOVÁ, Martina. 2017. Bronchologie a pneumologická cytodiagnostika. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-533-0.
VOKURKA, Martin. 2018. Patofyziologie pro nelékařské směry. 4. vyd. Praha. ISBN 978-80-246-3563-7.
VYMAZAL, Tomáš. 2018. Naléhavé situace na operačním sále, aneb, Co dělat, když... Praha. ISBN 978-80-246-3901-7.
ZADÁK, Zdeněk a Eduard HAVEL. 2017. Intenzivní medicína na principech vnitřního lékařství. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0282-2.
ŽÁČEK, Svatopluk. 2017. Zajištění průchodnosti dýchacích cest u morbidně obézního pacienta v neodkladné péči. Florence. 13(6), 16-18. ISSN 1801-464X.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.