Bakalářská práce je věnována problematice logopedické péče a prevence u dětí předškolního věku. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. Kapitoly teoretické části se zabývají základními pojmy z oblasti logopedické péče, kterými jsou logopedická prevence, logopedická diagnostika a logopedická terapie. Cílem empirické části bylo zjistit způsob provádění logopedické prevence - zda a jak je prováděna ve vybraných mateřských školách Libereckého kraje. Proběhlo dotazníkové šetření v mateřských školách Libereckého kraje, získané údaje byly popsány a vyhodnoceny kvantitativně. Závěr obsahuje navrhovaná opatření.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the issue of speech therapy care and prevention for children of preschool age. The work consists of two main parts. The chapters of the theoretical part deal with basic concepts from the field of speech therapy care, which are speech therapy prevention, speech therapy diagnosis and speech therapy. The objective of the empirical part was to find
out the method of implementation of speech therapy prevention - whether and how it is implemented in selected kindergartens of the Liberec Region. A questionnaire survey was conducted in kindergartens in the Liberec region, the data obtained were described and evaluated quantitatively. The conclusion contains proposed measures.
Klíčová slova
logopedická péče, mateřská škola, předškolní vzdělávání, komunikace,
narušená komunikační schopnost
Klíčová slova v angličtině
speech therapy care, kindergarten, preschool education, communication, impaired
communication ability
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována problematice logopedické péče a prevence u dětí předškolního věku. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. Kapitoly teoretické části se zabývají základními pojmy z oblasti logopedické péče, kterými jsou logopedická prevence, logopedická diagnostika a logopedická terapie. Cílem empirické části bylo zjistit způsob provádění logopedické prevence - zda a jak je prováděna ve vybraných mateřských školách Libereckého kraje. Proběhlo dotazníkové šetření v mateřských školách Libereckého kraje, získané údaje byly popsány a vyhodnoceny kvantitativně. Závěr obsahuje navrhovaná opatření.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the issue of speech therapy care and prevention for children of preschool age. The work consists of two main parts. The chapters of the theoretical part deal with basic concepts from the field of speech therapy care, which are speech therapy prevention, speech therapy diagnosis and speech therapy. The objective of the empirical part was to find
out the method of implementation of speech therapy prevention - whether and how it is implemented in selected kindergartens of the Liberec Region. A questionnaire survey was conducted in kindergartens in the Liberec region, the data obtained were described and evaluated quantitatively. The conclusion contains proposed measures.
Klíčová slova
logopedická péče, mateřská škola, předškolní vzdělávání, komunikace,
narušená komunikační schopnost
Klíčová slova v angličtině
speech therapy care, kindergarten, preschool education, communication, impaired
communication ability
Zásady pro vypracování
Cíl: Popsat problematiku vývoje řeči u dětí předškolního věku a prozkoumat úroveň a způsob logopedické prevence a péče ve vybraných mateřských školách Libereckého kraje. Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů. Metody: dotazník Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Popsat problematiku vývoje řeči u dětí předškolního věku a prozkoumat úroveň a způsob logopedické prevence a péče ve vybraných mateřských školách Libereckého kraje. Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů. Metody: dotazník Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, I., 2012. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KEJKLÍČKOVÁ, I., 2016. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3941-0.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Vývoj dětské řeči krok za krokem. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3080-6.
PRŮCHA, J., 2011. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3603-7.
SMOLÍK, F., MÁLKOVÁ, G., 2014. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4240-3.
WEDLICHOVÁ, I., 2010. Preprimární edukace v psychologických, pedagogických a sociálních souvislostech. 1. vyd. Bratislava: STU Bratislava. ISBN 978-80-277-3228-4.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, I., 2012. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KEJKLÍČKOVÁ, I., 2016. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3941-0.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Vývoj dětské řeči krok za krokem. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3080-6.
PRŮCHA, J., 2011. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3603-7.
SMOLÍK, F., MÁLKOVÁ, G., 2014. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4240-3.
WEDLICHOVÁ, I., 2010. Preprimární edukace v psychologických, pedagogických a sociálních souvislostech. 1. vyd. Bratislava: STU Bratislava. ISBN 978-80-277-3228-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.