Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje online počítačových her. Cílem této práce bylo vytvořit demonstrativní online hru pro více hráčů s prvky počítačových oponentů. V práci je popsán vývoj této hry a zhodnocen optimalizační potenciál.
Bakalářská práce nejprve popisuje obecný kontext videoher, stručnou historií videoherního průmyslu, dopad her na jedince a současné trendy ve hraní her. V druhé části jsou uvedeny algoritmy spojené s vývojem online hry a návrh jejich implementace. Práce dále popisuje tvorbu demonstrativní hry, porovnává algoritmy uvedené v teoretické části s reálně použitými a argumentuje jejich užití. Nakonec jsou zmíněny problémy, se kterými se autor potýkal při samotném programování demonstrativní hry a navrženo jejich řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the problematics of online game development. The goal of this thesis was to create a demonstrative multiplayer online game with computer-controlled opponents. This thesis discusses the development of the game and evaluates its optimization potential.
First, there is described a general context of videogames, a brief history of videogame industry, the impact of playing games on individuals, and current trends in gaming. In the second part, there are listed algorithms related with the development of an online game with proposition of their implementation. Next, the thesis describes the process of development of the demonstrative game, it compares algorithms stated in the theoretical part with algorithms, which are actually used in the game. At last, there are mentioned problems, which author had to solve during the programming of the demonstrative game, along with suggestion for their solution.
Klíčová slova
Blazor, C#, online hra, server - klient
Klíčová slova v angličtině
Blazor, C#, online game, server - client
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje online počítačových her. Cílem této práce bylo vytvořit demonstrativní online hru pro více hráčů s prvky počítačových oponentů. V práci je popsán vývoj této hry a zhodnocen optimalizační potenciál.
Bakalářská práce nejprve popisuje obecný kontext videoher, stručnou historií videoherního průmyslu, dopad her na jedince a současné trendy ve hraní her. V druhé části jsou uvedeny algoritmy spojené s vývojem online hry a návrh jejich implementace. Práce dále popisuje tvorbu demonstrativní hry, porovnává algoritmy uvedené v teoretické části s reálně použitými a argumentuje jejich užití. Nakonec jsou zmíněny problémy, se kterými se autor potýkal při samotném programování demonstrativní hry a navrženo jejich řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the problematics of online game development. The goal of this thesis was to create a demonstrative multiplayer online game with computer-controlled opponents. This thesis discusses the development of the game and evaluates its optimization potential.
First, there is described a general context of videogames, a brief history of videogame industry, the impact of playing games on individuals, and current trends in gaming. In the second part, there are listed algorithms related with the development of an online game with proposition of their implementation. Next, the thesis describes the process of development of the demonstrative game, it compares algorithms stated in the theoretical part with algorithms, which are actually used in the game. At last, there are mentioned problems, which author had to solve during the programming of the demonstrative game, along with suggestion for their solution.
Klíčová slova
Blazor, C#, online hra, server - klient
Klíčová slova v angličtině
Blazor, C#, online game, server - client
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši herních frameworků a technologií související s online herní komunikací.
Vyberte vhodnou technologii a navrhněte modulární architekturu pro web online hru využívají model server-klient.
Vytvořte demonstrativní kompetitivní online hru s hráči a počítačem řízenými oponenty.
Kriticky zhodnoťte efektivitu a optimalizační potenciál online hry.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši herních frameworků a technologií související s online herní komunikací.
Vyberte vhodnou technologii a navrhněte modulární architekturu pro web online hru využívají model server-klient.
Vytvořte demonstrativní kompetitivní online hru s hráči a počítačem řízenými oponenty.
Kriticky zhodnoťte efektivitu a optimalizační potenciál online hry.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\theenumi]}
Pine, D.: Learning Blazor: Build Single-Page Apps with WebAssembly and C#, O'Reilly Media, 2022, ISBN 978-1098113247
Zubek, R.: Elements of Game Design, The MIT Press, 2020, ISBN 978-0262043915
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\theenumi]}
Pine, D.: Learning Blazor: Build Single-Page Apps with WebAssembly and C#, O'Reilly Media, 2022, ISBN 978-1098113247
Zubek, R.: Elements of Game Design, The MIT Press, 2020, ISBN 978-0262043915