Bakalářská práce se zaměřuje na vyhodnocení dat z dotazníkového šetření v mezinárodních podnicích pomocí statistických postupů a metod. Hlavním cílem práce je zkoumání interkulturní komunikace v mezinárodních podnicích. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení pojmů komunikace, kultura a interkulturní komunikace. Praktická část je zaměřena na tvorbu dotazníku, který byl předán k vyplnění dvěma mezinárodním podnikům. Data, pořízená dotazníkovým šetřením, jsou zpracována a vyhodnocena pomocí statistických metod. V závěru jsou data získaná z podniků porovnána. Součástí práce je navržení doporučení pro zlepšení interkulturní komunikace v těchto podnicích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the evaluation of data from a questionnaire survey in international companies using statistical procedures and methods. The main objective of the thesis is to investigate intercultural communication in international enterprises. The theoretical part of the thesis is devoted to explaining the concepts of communication, culture and intercultural communication. The practical part focuses on the development of a questionnaire that was given to two international enterprises to complete. The data taken by the questionnaire survey are processed and evaluated using statistical methods. Finally, the data obtained from the enterprises are compared. The work includes proposing recommendations for improving intercultural communication in these enterprises.
Klíčová slova
Dotazníkové šetření, komunikace, kultura, statistické metody
Bakalářská práce se zaměřuje na vyhodnocení dat z dotazníkového šetření v mezinárodních podnicích pomocí statistických postupů a metod. Hlavním cílem práce je zkoumání interkulturní komunikace v mezinárodních podnicích. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení pojmů komunikace, kultura a interkulturní komunikace. Praktická část je zaměřena na tvorbu dotazníku, který byl předán k vyplnění dvěma mezinárodním podnikům. Data, pořízená dotazníkovým šetřením, jsou zpracována a vyhodnocena pomocí statistických metod. V závěru jsou data získaná z podniků porovnána. Součástí práce je navržení doporučení pro zlepšení interkulturní komunikace v těchto podnicích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the evaluation of data from a questionnaire survey in international companies using statistical procedures and methods. The main objective of the thesis is to investigate intercultural communication in international enterprises. The theoretical part of the thesis is devoted to explaining the concepts of communication, culture and intercultural communication. The practical part focuses on the development of a questionnaire that was given to two international enterprises to complete. The data taken by the questionnaire survey are processed and evaluated using statistical methods. Finally, the data obtained from the enterprises are compared. The work includes proposing recommendations for improving intercultural communication in these enterprises.
Klíčová slova
Dotazníkové šetření, komunikace, kultura, statistické metody
Seznámení s dotazníkovým šetřením a charakteristika vybrané organizace
Analýza získaných dat z dotazníkového šetření pomocí statistických metod
Závěrečné shrnutí, návrhy a vyhodnocení
Zásady pro vypracování
Úvod do problematiky a stanovení cílů práce
Teoretická část práce
Seznámení s dotazníkovým šetřením a charakteristika vybrané organizace
Analýza získaných dat z dotazníkového šetření pomocí statistických metod
Závěrečné shrnutí, návrhy a vyhodnocení
Seznam doporučené literatury
FROST, Jim, 2020. Hypothesis testing: an intuitive guide for making data driven decisions. State College, Pennsylvania: Statistics by Jim Publishing. ISBN 978-1-73543-115-4.
MELOUN, Milan a Jiří MILITKÝ, 2012. Interaktivní statistická analýza dat. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2173-9.
ŘEZANKOVÁ, Hana, 2017. Analýza dat z dotazníkových šetření. 4. vyd. Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-906594-8-3.
SKALSKÁ, Hana, 2013. Aplikovaná statistika. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-320-8.
TEREK, Milan, 2019. Dotazníkové prieskumy a analýzy získaných dát. Bratislava: EquiLibria. ISBN 978-80-8143-247-7.
Konzultant: Ing. Vladimíra Hovorková Valentová, Ph.D., vedoucí katedry
Seznam doporučené literatury
FROST, Jim, 2020. Hypothesis testing: an intuitive guide for making data driven decisions. State College, Pennsylvania: Statistics by Jim Publishing. ISBN 978-1-73543-115-4.
MELOUN, Milan a Jiří MILITKÝ, 2012. Interaktivní statistická analýza dat. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2173-9.
ŘEZANKOVÁ, Hana, 2017. Analýza dat z dotazníkových šetření. 4. vyd. Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-906594-8-3.
SKALSKÁ, Hana, 2013. Aplikovaná statistika. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-320-8.
TEREK, Milan, 2019. Dotazníkové prieskumy a analýzy získaných dát. Bratislava: EquiLibria. ISBN 978-80-8143-247-7.