Diplomová práce s názvem "Optimalizace konverzního poměru internetového obchodu pomocí metody A/B testování" představuje jednotlivé pojmy související s optimalizací konverzního poměru a detailně popisuje jednotlivé kroky celého procesu A/B testování. Teoretický rámec práce slouží k získání potřebných informací o dané problematice, jenž jsou následně využity v praxi. Praktická část se zaměřuje na optimalizaci grafických prvků webu v nástoji Google Optimize a facebookových reklam pomocí A/B testů v prostředí Business Manageru. Na základě důkladné analýzy dat byly sestaveny hypotézy a provedeno celkem pět experimentů, z nichž tři měly pozitivní dopad na konverzní poměr testovaného internetového obchodu. Z průběhu testování následně vyplynulo několik doporučení, které jsou formulovány na konci práce. Cílem práce bylo popsat samotný proces optimalizace konverzního poměru pomocí metody A/B testování a vhodnými úpravami webových stránek a facebookových kampaní zvýšit konverzní poměr reálného elektronického obchodu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis entitled "Online store conversion rate optimization using A/B testing" introduces terms related to the optimization of the conversion rate and describes in detail the individual steps of the entire A/B testing process. The theoretical section of the thesis provides theoretical knowledge necessary for understanding the application project described in the practical section. The practical section focuses on optimizing websites graphic elements using Google Optimize, and Facebook ads using A/B tests in the Business Manager environment. Based on a thorough data analysis, hypotheses were formulated and a total of five experiments were conducted, three of which had a positive impact on the conversion rate of the tested online store. The information gained by testing subsequently resulted in several recommendations, which are formulated at the end of the thesis. The main goal of the thesis was to describe the process of optimizing the conversion rate using A/B testing methods and to increase the conversion rate of a real e-commerce website by appropriate modifications of graphical elements and Facebook campaigns.
Klíčová slova
A/B testování, Business Manager, e-commerce, e-shop, Google Optimize, konverzní poměr, optimalizace konverzního poměru, webová analytika
Klíčová slova v angličtině
A/B testing, Business Manager, e-commerce, e-shop, Google Optimize, conversion rate, marketing, conversion rate optimalization, web analytics
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Optimalizace konverzního poměru internetového obchodu pomocí metody A/B testování" představuje jednotlivé pojmy související s optimalizací konverzního poměru a detailně popisuje jednotlivé kroky celého procesu A/B testování. Teoretický rámec práce slouží k získání potřebných informací o dané problematice, jenž jsou následně využity v praxi. Praktická část se zaměřuje na optimalizaci grafických prvků webu v nástoji Google Optimize a facebookových reklam pomocí A/B testů v prostředí Business Manageru. Na základě důkladné analýzy dat byly sestaveny hypotézy a provedeno celkem pět experimentů, z nichž tři měly pozitivní dopad na konverzní poměr testovaného internetového obchodu. Z průběhu testování následně vyplynulo několik doporučení, které jsou formulovány na konci práce. Cílem práce bylo popsat samotný proces optimalizace konverzního poměru pomocí metody A/B testování a vhodnými úpravami webových stránek a facebookových kampaní zvýšit konverzní poměr reálného elektronického obchodu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis entitled "Online store conversion rate optimization using A/B testing" introduces terms related to the optimization of the conversion rate and describes in detail the individual steps of the entire A/B testing process. The theoretical section of the thesis provides theoretical knowledge necessary for understanding the application project described in the practical section. The practical section focuses on optimizing websites graphic elements using Google Optimize, and Facebook ads using A/B tests in the Business Manager environment. Based on a thorough data analysis, hypotheses were formulated and a total of five experiments were conducted, three of which had a positive impact on the conversion rate of the tested online store. The information gained by testing subsequently resulted in several recommendations, which are formulated at the end of the thesis. The main goal of the thesis was to describe the process of optimizing the conversion rate using A/B testing methods and to increase the conversion rate of a real e-commerce website by appropriate modifications of graphical elements and Facebook campaigns.
Klíčová slova
A/B testování, Business Manager, e-commerce, e-shop, Google Optimize, konverzní poměr, optimalizace konverzního poměru, webová analytika
Klíčová slova v angličtině
A/B testing, Business Manager, e-commerce, e-shop, Google Optimize, conversion rate, marketing, conversion rate optimalization, web analytics
Zásady pro vypracování
Principy optimalizace konverzního poměru (CRO).
Vymezení pojmů souvsejících s A/B testováním a webovou analytikou.
Optimalizace grafických prvků webových stránek pomocí A/B testů.
Optimalizace facebookovýmh reklam pomocí A/B testů.
Shrnutí výsledků a formulace doporučení.
Zásady pro vypracování
Principy optimalizace konverzního poměru (CRO).
Vymezení pojmů souvsejících s A/B testováním a webovou analytikou.
Optimalizace grafických prvků webových stránek pomocí A/B testů.
Optimalizace facebookovýmh reklam pomocí A/B testů.
Shrnutí výsledků a formulace doporučení.
Seznam doporučené literatury
BEASLEY, Michael, 2013. Practical Web Analytics for User Experience: How Analytics Can Help You Understand Your Users. USA: Newnes. ISBN 9780124046191.
KING, Rochelle, Elizabeth F. CHURCHILL, Caitlin TAN, 2017. Designing with data: Improving the user experience with A/B testing. USA: O'Reilly Media. ISBN 9781449334833.
KOHAVI, Ron, Diane TANG, Ya XU, 2020. Trustworthy online controlled experiments: A practical guide to a/b testing. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781108724265.
RAHUTOMO, Reza, Yulius LIE, Bens PARDAMEAN a Anzaludin Samsinga PERBANGSA, 2020. Improving Conversion Rates for Fashion e-Commerce with A/B Testing [online]. Bandung: IEEE. Dostupné z: doi:10.1109/ICIMTech50083.2020.9210947.
Konzultant: David Puchýř - provozní ředitel, Marketingová agentura Upcomers
Seznam doporučené literatury
BEASLEY, Michael, 2013. Practical Web Analytics for User Experience: How Analytics Can Help You Understand Your Users. USA: Newnes. ISBN 9780124046191.
KING, Rochelle, Elizabeth F. CHURCHILL, Caitlin TAN, 2017. Designing with data: Improving the user experience with A/B testing. USA: O'Reilly Media. ISBN 9781449334833.
KOHAVI, Ron, Diane TANG, Ya XU, 2020. Trustworthy online controlled experiments: A practical guide to a/b testing. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781108724265.
RAHUTOMO, Reza, Yulius LIE, Bens PARDAMEAN a Anzaludin Samsinga PERBANGSA, 2020. Improving Conversion Rates for Fashion e-Commerce with A/B Testing [online]. Bandung: IEEE. Dostupné z: doi:10.1109/ICIMTech50083.2020.9210947.