Cílem této bakalářské práce je analýza současného stavu personálního marketingu v konkrétním podniku s přihlédnutím k cílové skupině studentů středních škol a odborných učilišť v Libereckém kraji, zhodnocení tohoto stavu a vypracování doporučujících návrhů. Výzkum je zaměřen na identifikaci významných aspektů, které ovlivňují příslušníky cílové skupiny při výběru jejich zaměstnavatele. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce je dále rozčleněna do dvou hlavních kapitol. První z nich pojednává o teoretických východiscích personálního marketingu, jeho definici, významu, členění a modifikovanému marketingovému mixu. Druhá hlavní kapitola teoretické části pojednává o teoretických východiscích značky zaměstnavatele. Praktická část práce obsahuje charakteristiku popisovaného podniku, popis současného stavu personálního marketingu v daném podniku, výstupy vyplývající ze sesbíraných primárních dat a na jejich základě vytvořené doporučující návrhy
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the current state of personnel marketing in the selected company with regard to the target group of students of secondary schools and vocational schools in the Liberec region, to evaluate this state and to form recommendations. The research is aimed at identifying the significant aspects that influence the members of the target group when choosing their employer. The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the thesis is further divided into two main chapters. The first one deals with the theoretical background of personnel marketing, its definition, breakdown and modified marketing mix. The second main chapter of the theoretical part deals with the theoretical background of employer branding. The practical part of the thesis contains the characteristics of the described company, description of the current state of personnel marketing in the company, outputs resulting from the collected primary data and recommendations based on them.
Klíčová slova
Marketingový mix v personálním marketingu, Personální marketing, Značka zaměstnavatele
Klíčová slova v angličtině
Employer brand, Marketing mix in personnel marketing, Personnel marketing
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analýza současného stavu personálního marketingu v konkrétním podniku s přihlédnutím k cílové skupině studentů středních škol a odborných učilišť v Libereckém kraji, zhodnocení tohoto stavu a vypracování doporučujících návrhů. Výzkum je zaměřen na identifikaci významných aspektů, které ovlivňují příslušníky cílové skupiny při výběru jejich zaměstnavatele. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce je dále rozčleněna do dvou hlavních kapitol. První z nich pojednává o teoretických východiscích personálního marketingu, jeho definici, významu, členění a modifikovanému marketingovému mixu. Druhá hlavní kapitola teoretické části pojednává o teoretických východiscích značky zaměstnavatele. Praktická část práce obsahuje charakteristiku popisovaného podniku, popis současného stavu personálního marketingu v daném podniku, výstupy vyplývající ze sesbíraných primárních dat a na jejich základě vytvořené doporučující návrhy
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the current state of personnel marketing in the selected company with regard to the target group of students of secondary schools and vocational schools in the Liberec region, to evaluate this state and to form recommendations. The research is aimed at identifying the significant aspects that influence the members of the target group when choosing their employer. The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the thesis is further divided into two main chapters. The first one deals with the theoretical background of personnel marketing, its definition, breakdown and modified marketing mix. The second main chapter of the theoretical part deals with the theoretical background of employer branding. The practical part of the thesis contains the characteristics of the described company, description of the current state of personnel marketing in the company, outputs resulting from the collected primary data and recommendations based on them.
Klíčová slova
Marketingový mix v personálním marketingu, Personální marketing, Značka zaměstnavatele
Klíčová slova v angličtině
Employer brand, Marketing mix in personnel marketing, Personnel marketing
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska personálního marketingu.
Teoretická východiska značky zaměstnavatele.
Charakteristika vybraného podniku.
Analýza uplatňování personálního marketingu.
Zhodnocení analýzy.
Doporučení.
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska personálního marketingu.
Teoretická východiska značky zaměstnavatele.
Charakteristika vybraného podniku.
Analýza uplatňování personálního marketingu.
Zhodnocení analýzy.
Doporučení.
Seznam doporučené literatury
BARAN, Engin, 2018. Employer Branding: komm zu uns, bleib bei uns, binde dich an uns - so bauen Sie eine starke Arbeitgeber-Marke auf. Wiesbaden: Springer Gabler. ISBN 978-3-658-19340-9.
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2018. Jak omezit fluktuaci a udržet si zaměstnance manažerskými nástroji. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0648-6.
KANNING, Uwe Peter, 2017. Personalmarketing, Employer Branding und Mitarbeiterbindung: Forschungsbefunde und Praxistipps aus der Personalpsychologie. Berlin Heidelberg: Springer. ISBN 978-3-662-50374-4.
LIPPOLD, Dirk, 2014. Die Personalmarketing-Gleichung: Einführung in das wert- und prozessorientierte Personalmanagement. 2., überarbeitete und erweiterte Auflage. München: DE GRUYTER OLDENBOURG. ISBN 978-3-11-036253-4.
MYSLIVCOVÁ, Světlana, Kateřina MARŠÍKOVÁ, Pavla ŠVERMOVÁ a Vendula MACHÁČKOVÁ, 2017. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-382-9.
Konzultant: Mgr. Miroslav Bréda, vedoucí odboru HR procesů, Preciosa Components
Seznam doporučené literatury
BARAN, Engin, 2018. Employer Branding: komm zu uns, bleib bei uns, binde dich an uns - so bauen Sie eine starke Arbeitgeber-Marke auf. Wiesbaden: Springer Gabler. ISBN 978-3-658-19340-9.
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2018. Jak omezit fluktuaci a udržet si zaměstnance manažerskými nástroji. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0648-6.
KANNING, Uwe Peter, 2017. Personalmarketing, Employer Branding und Mitarbeiterbindung: Forschungsbefunde und Praxistipps aus der Personalpsychologie. Berlin Heidelberg: Springer. ISBN 978-3-662-50374-4.
LIPPOLD, Dirk, 2014. Die Personalmarketing-Gleichung: Einführung in das wert- und prozessorientierte Personalmanagement. 2., überarbeitete und erweiterte Auflage. München: DE GRUYTER OLDENBOURG. ISBN 978-3-11-036253-4.
MYSLIVCOVÁ, Světlana, Kateřina MARŠÍKOVÁ, Pavla ŠVERMOVÁ a Vendula MACHÁČKOVÁ, 2017. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-382-9.